vandaag een brief van het kdv gekregen dat ze dit jaar voor het eerst een kerstmarkt willen houden op hun kdv, ze vragen de kinderen om wat te knutselen voor op de kerstmartk, het geld wat opgebracht word gaat naar stichting wensmobiel. normaal zit ik boordevol inspiratie maar nu..... ik kan niets bedenken wat ik samen met mijn zoon kan knutselen, gelukkig heb ik nog 2 weken hebben jullie een idee ??
Ja leuk! 1. Van brooddeeg en koekjesvormen kun je figuren maken. Versieren, gaatje erin, cadeaulintje erdoor en klaar! 2. hobbywinkel; velletjes gekleurde was kopen. Dit kun je op een kaarsje plakken (zonder lijm) en klaar! 3. Kerstkoekjes of muffins bakken 4. Van wol ponpons maken. 2 op elkaar, oogjes, hoedje.. en je hebt een sneeuwpop 5. voor de volwassenen, van papieren bloemen een kerstcorsage maken 6. uit een pizzadoos sterren knippen. 2 sterren laten versieren en dan op elkaar plakken met een lintje, leuk voor in de kerstboom 7. Van een leeg olvarit potje kun je een schudbol maken. Bij de HEMA etc heb je vast kleine kerstfiguurtjes. Water en glitters in het potje doen. In de deksel plak je het kerstfiguurtje en dan lijm je de deksel vast. 8. vilt kun je knippen in figuurtjes. laat je kindje dit op een kerstbal plakken. (vilt is stof dat niet rafelt en het buigt makkelijk mee met de ronde vorm van de kerstbal) echt groene vingers heb ik niet maar daar zijn ook nog talloze dingen mee te bedenken!
bij deze een dank je wel! Kwam hier vandaag niet verder dan een kartonnen kerstboom versierd met glitters en kleien in kerst thema thuis. Nu flink wat leuke ideeën!
aah kijk dat zijn al leuke ideeen meer ideeen zijn welkom misschien dat ik meerdere leuke dingetje knutsel met onze zoon
wij houden een kerstmarkt op school. Ik maak met de kinderen een rendier (dat wordt een kaartenhouder) en een servettenhouder van knijpers, en we versieren met glasverf een glazen potje voor een waxine lichtje. Knutselideeen voor kinderen, rondom het thema kerst. Knutselen voor kerst en nog meer thema's vind je op deze site Knutselwerkje Servettenhouder van knutselidee.nl Ik weet niet goed wat je leuk vind en wat je zoontje kan, maar je kan t aanpassen natuurlijk.
@ mamavanmeisje: Wat een leuke ideeën! Kan ik met onze dochter ook eens een middagje gaan kerstknutselen als de Sint-drukte wat gezakt is
ah op die site zie ik een kerstboom vna handjes, die vind ik ook wel erg leuk ! voor nu maak ik een setje van 6 kerstballen ( in zo'n doos van echte kerstballen haha ) ik koop piepschuim en laat ze zoonlief schilderen, en dan met lijm maak ik er een ster of kerstklok op en over de lijm mag zoonlief dan glitters doen, en ik probeer die kerstboom van handjes. maar meer leuke ideeen zijn nog steeds welkom
Ik wilde zeggen, kerstverziering maken met brooddeeg, maar die is dus al genoemd. Verder kun je ook glazen potjes schilderen (aan de buitekant) met plakaatverf. Een waxinelichtje erin en je hebt een mooi kerstwindlichtje. En je kan met glazen potjes (van dus bijv. die babyvoeding) ook kleine kerststukjes maken, met oase erin en dan groen blad en een kerstballetje of klein dun kaarsje.
Een etagere van papier mache Print een vorm in 3 maten ( bijvoorbeeld ster) Plak de vorm op karton en knip de vorm uit. Dan met behanglijm en krant de vorm beplakken ( kan je kindje doen) Zoek een stokje ( je hebt vast iets wat daar voor kan dienen) en prik die door alle vormen. en dan daarna ( na 1 keer drogen) met zilver crepe papier ( action) de vormen mooi maken. Dat ook weer plakken met behanglijm. Doe dit ook met het stokje en prik deze nu door de vormen. Dan laten drogen en je hebt een etagere. Misschien nog wat koekjes erop maken. Je kunt ze klein maken of groot.
(vervolg) 9. een voetafdruk met aan de kant van de tenen 2 handafdrukken is een geweldig rendier! 10. groene driehoekjes van groot naar klein - boven elkaar plakken. Dan heb je een kerstboom. Versieren met ballen etc.