Mijn zoontje is afgelopen maandag ziek geworden. Dit was de eerste keer in 2 jaar tijd dat hij heeft moeten overgeven. Dinsdag niet meer overgegeven maar toen kreeg hij wel diaree en koorts. Woensdagavond kreeg hij opeens last van winderigheid en dit was echt een verschrikkelijke lucht. En het bleef maar door gaan.. Echt heel zielig voor hem maar ook een beetje voor ons nu heeft hij vandaag al 2 bijna witte poepluiers gehad en dit doet hem ook erg zeer. De poep zelf is een beetje klei maar niet hard (sorry voor de ranzige details) is dit normaal na het overgeven en diaree? Hij ligt nu lekker op de bank tv te kijken en wil ook helemaal niks.. Eet nu gelukkig een peertje. Iemand ervaring mee? Verder heeft hij nu geen koorts trouwens maar krijgt ook kiezen door want bijt zijn handen helemaal kapot. Ben een beetje bezorgd om hem omdat hij nooit ziek is namelijk.. Terecht of onterecht? Alvast bedankt voor het meedenken.
Net poepluier nummer 3 gehad voor deze dag.. De kleur was nu wat donkerder dan net meer beige zeg maar. Hij heeft de afgelopen dagen natuurlijk maar weinig gegeten. Alleen wat brood, beschuit of een peer. Ik denk nu dat het daar van zal komen wat betreft de kleur. En het virus moet natuurlijk uit zijn darmen. Breng hem zo op bed en als hij daarna niet is opgeknapt bel ik voor de zekerheid even met de huisarts.
Mijn jongste dochter was gister nacht ook flink aan het spugen en nu sinds vandaag dunne poepluiers en ook met die rare kleur en stinke!! Mijn oudste spuugt nu flink.
Echt een virus dus.. Beterschap ook voor je meisjes. Had hem net in bedje gelegd en kom beneden en een lucht dat er hangt.. Alsof er ergens een poepluier ligt, bah. En echt lekker weer om een raam flink open te zetten is het helaas ook niet.
Ah wat sneu voor je zoontje. Ik zou het even goed in de gaten houden. Als hij lusteloos blijft en vermoeid en die kleur van de ontlasting wordt niet wat het was, dan sowieso de huisarts bellen.
Ik vermoed het Rota virus. ( dat geeft ook van die stik poep en een rare kleur met ontlasting breiig.) Goed laten drinken( eten is niet belangrijk) als hij niet wilt eten. Goed in de gaten houden ook de koorts en als je het niet vertrouwd naar de ha. Succes ermee.
Romy dank je hoe is het bij jullie met de kleine man? Alweer bijna 2 hè? Pnirmal, had zelf even op Google gekeken en kwam idd ook op het Rota virus uit. Maar dan moet de diaree wel langer aanhouden lijkt me.. Hij heeft 1 keer een flinke diaree luier gehad. En de koorts was ook snel weer weg. Hij is wel erg rustig en kijkt het liefste alleen maar tv. Normaal stuitert hij het hele huis door
Ja nog anderhalve week. Dan is het alweer zover. De hema taart en tompoucen zijn weer besteld. Verder gaat het nu goed. Wel veel ziek geweest en 12 maart gaan ook de keelamandelen eruit. Hopelijk knapt jouw manneke weer snel op. Lekker voor de tv laten hangen. Mag Sven ook altijd van mij als ie zich niet goed voelt.