hoge vliesscheur?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muisje14, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Hoe voelt dat aan? Ik ben erg verkouden en alleen als ik hoest verlies ik vocht, lijkt urine te zijn. Maar als ik lig en hoest lijkt er meer vocht uit te komen. Zou dat kunnen bij een hoge vliesscheur? De ene keer wel wat vocht verliezen en de andere keer niet?

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Verloskundige laten je altijd even op je hand blazen, als er dan vocht uitkomt zal ik even bellen! Je moet hierbij trouwens wel gaan liggen als je gaat blazen!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd even blazen op je vuist ...

Josje waarom zou je dan moeten gaan liggen....heb ik nog noot gehoord?

4. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    bij twijfel zou ik de vk bellen!

5. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    vruchtwater ruikt zoet heb een hoge vliesscheur bij mijn oudste gehad maar urine kan helaas ook even ruiken zou ik zeggen bij twijfel verloskundige bellen ivm infectie gevaar gescheurde vliezen na 24 uur

6. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ja mijn verloskundige zei dat het anders kan zijn als je kindje al is ingedaald dat er dan geen vruchtwater uitkomt, maar liggen geeft het kindje niet zo'n druk....

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ..... Ja dat wist ik dus echt niet.
    Weer wat geleerd:D

8. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ja, ik heb het ook maar van horen zeggen heh :D

9. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ik had ook n hoge vliesscheur met 33 weken. En ik verloor steeds druppelgewijs vocht. Soms leek t even te zijn gestopt om later alsnog vocht (achteraf dus vruchtwater) te verliezen. Bij mij was de baby al ingedaald en haar hoofdje functioneerde als 'stop'. Vandaar dat ik steeds kleine beetjes verloor. Uiteindelijk is mijn meisje met 34 weken en n beetje geboren. Bel de verloskundige voor de zekerheid, zij kan een sneltest doen om vast te stellen of t om vruchtwater gaat. Overigens kon ik op mijn hand blazen wat ik wilde, ik verloor daar geen vruchtwater door!

10. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier ook en hoge vliesscheur waardoor ik alweer 11 dagen in het ziekenhuis lig.

Vruchtwater rook bij mij naar niets, nu de laatste 3 nachten weer als ik in bed lig dat ik een heel klein beetje verlies.
    Ik kon ook blazen wat ik wilde maar dan kwam er echt geen water.

Kindje is niet ingedaald (gaat ws ook niet gebeuren omdat ik ontzettend veel vruchtwater heb) dus fungeert hier niet als "stop".
    Vk vertelde me dat het vlies over elkaar geschoven kan zijn zodat ik een paar dagen geen vruchtwater verloor.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahahah dat zal ik eens navragen ooit ben nu wel nieuwschierig:D

12. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Gewoon als je hoest op de wc even potje eronder en dat opvangen, hoeft niet enkel bijop je hand blazen wat te verliezen. De vk hebben een wattenstaafje waarmee ze kunnen testen of het vruchtwater is.
    ik heb hetzelfde gehad twee keer toe, eerste keer een grote plas in eenkeer sloot kindje alles goed af en was er niets meer wat daarna kwam en ik had beddegoed al in de was gedaan...dus niets meer te testen. Tweede keer gewoon wat opgevangen in zo'n urine potje. Daar bleef het wel af entoe door lekken zeg mnaar....
    doordat bij de eerste niets kon worden vastgesteld niet ingeleid , bij de tweede wel.
    Beide keren rook mijn vruchtwater echt niet zoet of iets, dus gewoon opvangen, voor de zekerheid. Veel succes.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hoe is het nu?

14. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ook hier hoge scheur. Verloor alleen als ik lag. Maar ik deed t een tijdje af als zweet en urine en afscheiding.
    Toen ik met weinig leven en te kleine buik/te klein kindje op controle .oest in t ziekenhuis mrt 34 weken bleek ik weinig vruchtwater te hebben. Inwendige test gehad en idd vruchtwater verloren. Ingeleid met 37+5 en inmiddels een wolk van een zoon van bijna 8 weken oud.

15. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik had bij zl ook een hoge vliesscheur maar er kwam gewoon veel vruchtwater uit.
    Meer als genoeg om te weten dat mijn vliezen "gebroken" waren.

Ik zou je vk even bellen als je twijfelt!

Deel Deze Pagina