vakantie gepland maar nu rust/operatie

Discussie in 'De lounge' gestart door p1982, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

half mei heb ik een vakantie staan maar nu moet ik fysio therapie volgen en krijg ik 4 weken verplichte rust. mag dan ook niet werken

als het niet helpt misschien spoedoperatie

maar hoe staat het met de vakantie die gepland heb

ben ik mijn vakantiedagen kwijt

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Als je ziek bent mogen ze niet je vakantie dagen innemen en hoor je die dus gewoon terug te krijgen.
    Volgens mij.....

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Heb je al gevraagd aan je werkgever of je je vakantie nog kunt intrekken?

Dat is de procedure bij mijn werkgever, gewoon je vakantie intrekken. Houdt er dan wel rekening mee dat je dan ook echt geen vakantie hebt en gewoon mee moet werken aan het reïntegratieplan van je bedrijfsarts. Dus misschien met de tablet nog wat voor je werk doen bijvoorbeeld.

Edit: heb je al met je werkgever/bedrijfsarts afgesproken dat je die weken ziek bent?

4. Hoela

Hoela Lid

20 mrt 2015
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat Berte zegt. Vaak kan je wel licht administratief werk doen, dat is rustig genoeg. Dus dan ben je wel verplicht om te komen werken.
    Overleg het gewoon met je werkgever wat de bedoeling is.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat klopt niet Kylain. De wetgeving is per 1-1-2012 gewijzigd.

Was je van plan echt weg te gaan, of was het gewoon vrij om vrij te zijn? Wanneer je van plan bent om weg te gaan en je krijgt hiervoor toestemming, dan zou je op vakantie kunnen... maar dan mag je werkgever inderdaad je vakantiedagen van je tegoed afschrijven... Je hebt je vakantie dan wel kunnen "genieten". In sommige gevallen is vakantie juist goed voor je herstel.

Maar wanneer jij echt niet weg kunt etc, zeker met een operatie in het vooruitzicht, dan zou ik je werkgever vragen om je vakantie in te mogen trekken en dat je het in een later stadium kunt opnemen.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

hebben geen bedrijfsarts
    en doe al administratie werk maar moet rust ivm pols klachten

en er staat wel een vakantie weg gepland dus vandaar

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer jij gewoon de vakantie kunt "genieten" dan mag je werkgever die uren inderdaad gewoon afschrijven... tenzij jij dus tijdens je vakantie moet worden geopereerd.

8. p1982

p1982 Niet meer actief

ok weet ik even genoeg

9. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Als jij gewoon op vakantie gaat dan mogen de vakantiedagen ingehouden worden.

Deel Deze Pagina