Hallo dames en misschien ook wel heren! Onze dochter van 15 maanden heeft alleen in de periode van 3 tot 8 maanden door geslapen. Daarna werd ze soms 1 keer, soms meerdere keren per nacht wakker. We hebben ook een tijd een groot probleem gehad met inslapen gehad enzovoort enzovoort. Het is vooral van die fases! Nu rommelt het een paar weken best wel, ze slaapt soms door en soms komt ze 1 keer per nacht (kreeg ook hoektanden en de warmte enzo) en nu ligt ze te huilen en wil niet meer verder slapen. Mijn vriend is bang dat we het allemaal verpest hebben. Die denkt dat dit nog 2/3 jaar door gaat en ze nooit meer gaat slapen/door slapen/ uit zich zelf in slaap vallen. Wij hebben redelijk alles geprobeerd, maar ze kan gewoon in zelf in slaap vallen en kan gewoon door slapen. Ik heb hem al geprobeerd uit te leggen dat het fases zijn maar hij ziet het allemaal niet echt zitten geloof ik op het moment. En ik snap het ook wel, het is heel vermoeiend. Dus wie kan ons helpen met een beetje goede moed! Dat uiteindelijk ze echt wel door gaat slapen en goed in zelf in slaap weer kan vallen?
Hier tot 11 mnd bij ons in bed geslapen en sinds 3weken ongeveer valt ze zelf in slaap. Hoe veel erger verpest wil je het hebben ? Door slapen doet ze nog niet maar speen en aai is voldoende.
Geachte vriend van Suzzert, Het komt allemaal weer goed. Kinderen verpest je niet zo 1-2-3. Zodra deze fase voorbij is slaapt dochterlief weer lekker in haar eigen bed. Even doorbijten, en veel sterkte!
Fases zijn er voldoende.. Maar een klein beetje accepteren dat je geen slaapkopje hebt, wil ook nog wel eens helpen.. Het kán heel snel over zijn, maar het kán ook nog wek even duren. Onze oudste (wordt in augustus 3) wordt 9 van de 10 keer ook nog 1 á 2 keer wakker 's nachts.. Omdat ze droomt, of omdat ze haar knuffel kwijt is, of wat dan ook.. Ik ben het inmiddels wel gewend.. Denk maar zo: ooit komt er een tijd dat je ze hun bed uit moet trekken! Alles komt goed!
Jij en ik worden ook 1 of meerdere keren wakker per nacht hoor. Het is meestal geen fabel dat kinderen 12 uur aan 1 stuk doorslapen. Sommige mensen gaan even plassen, anderen drinken een slokje water, schudden hun kussen op oid en gaan weer slapen. Wat doet je dochter als ze wakker wordt? Wil ze even troost/ iets drinken/ heeft ze last van warmte? Zolang ze daarna weer verder gaat slapen is ze gewoon net een mens Onze kinderen zijn 4. Vannacht stond zoontje om 1.30 naast mijn bed, hij had het te warm. Kwam bij ons liggen. Om 12 uur werd dochter wakker, dorst en wilde plassen. Andere dochter precies hetzelfde maar dan om 4.15 uur. Het is warm s nachts, kinderen drinken veel ( gelukkig), moeten meer plassen en hebben het ook warm. Daarnaast heb je allerlei fases waar ze doorheen moeten. Ik zou het echt gewoon loslaten.
Goh hebben wij dezelfde vriend Onze jongste slaapt prima maar de oudste slaapt nog steeds niet door (sorry vriend van ts ook dat kan). In mijn ogen heeft dat niks met 'verpesten' te maken, de ene slaapt gewoon beter als de andere. En waarschijnlijk is dit bij jullie dus een fase en komt het echt wel weer goed!
Het was gelukkig ook allemaal wel weer goed gekomen, bedankt voor de gene die een hart onder de riem staken! Het is soms gewoon vermoeiend en vermoeidheid doet veel met je