Na de zomervakantie is het dan zover. Onze oudste gaat dan naar de grote school. Spannen (ook voor mama). Ze heeft er erg veel zin in. Daarom wil ik binnenkort haar schoolspullen gaan kopen. Maar wat heb je nodig voor de basisschool? School heeft een continu rooster dus heb ik een broodbakje en een drinkbeker nodig. Verder iets om fruit mee te nemen en limonade. Wat heb ik nog meer nodig? En we zoeken ook nog een hele gave rugtas. Wie heeft een leuke?
Vaak moet je ook gymschoentjes hebben, voor als ze in de speelzaal (kleuter gymzaal) gaan gymmen. Verder is je lijstje wel compleet!
Ik zou het ook even vragen op school. Tas, brood- en fruitbakje en een of twee bekers/flessen sowieso, vaak ook gymschoentjes inderdaad en soms ook gymkleding (maar meestal is dat vanaf groep 3).
Ik sluit me aan bij de zebra tassen! Hier een wat grotere tas, waar iets meer in past dan alleen de brood- en fruittrommel en 2 bekers, zodat evt. knutsels, vriendenboekjes ed. er ook in kunnen. Dan hoeft hij dit niet in de hand te houden als hij naar de bso gaat. Ik heb een brood- en fruittrommel van Yumbox en drinkbekers van drink in the box. Ben ik erg tevreden over. En dan inderdaad de gympen. Ik haal ze bij de Bristol, simpele witte of zwarte met klittenband (daar loopt bijna de hele klas op). Haal altijd 2 paar, ook vast een maatje groter.
Hier hebben ze allebei twee bekers en twee trommels (eentje voor fruit + koekje en andere voor de boterhammen). M’n dochter heeft een tas van Zebra en m’n zoontje van Vingino. Ze hebben beiden gymschoentjes. Gewoon die met klittenband van de Van Haren/Scapino. Ze moesten daarvoor ook een tasje mee naar school, zodat de gymschoenen aan de kapstok gehangen kunnen worden. Ik heb twee kleuters en ze gymmen hier in hun ondergoed.
Ik vind de Zebra tassen hartstikke leuk, maar ik vond ze niet praktisch. Officieel kunnen ze niet in de wasmachine, nu deed ik dat wel gewoon, wat op zich prima ging. De tas van de jongste ging helaas al heel snel helemaal spochten door een lekkende beker en het niet goed ventileren van de tas. De tas van de oudste was wat dat betreft beter (die had een grote schoudertas), maar die had weer niet echt een kleuterformaat oid. De jongste heeft een rugzak van Lief! gehad, die vond ik ideaal. Nu heeft ze een rugzak van Aliexpress ivm de opdruk, ben benieuwd hoe lang die het uithoudt.
Lunchtrommel, fruitbakje en 2 drinkbekers. Gymschoenen zonder zwarte zool en gymkleren. Hoewel ze de kleuters in de praktijk ook in de eigen kleren of gymkleren laten gymmen. Schooltas van eastpak, zo’n kleine van 10 liter. Andere rugzakken gingen allemaal stuk. Of het hengsel of de onderkant. Wij labelen alles op verzoek van school. Wij hebben ook regenkaarten gehaald, omdat ze daar ook in de modderige zandbak spelen.
Het is allemaal wel genoemd idd: lunchtrommel, beker, iets voor fruit, gymschoenen (bij Bristol hebben ze prima gymschoentjes met klittenband voor 5 euro, in een paar kleuren). Hier ook toevallig al een paar rugzakjes van Zebra Trends: zien er heel leuk uit, handig formaatje en juist heel stevig (ik lees hier boven wat over kapot gaan, maar ik vind het juist kwalitatief hele goede rugzakjes, met stevige schouderbanden, leren onderdelen, soepele ritsen, enzv).
Wij hebben een rugzak via Ali. Nergens hadden ze zijn superheld (Buzz lightyear!) Formaat is perfect, groot genoeg om zelfs je zomerjas bij in te stoppen. We hebben een Mepal pop up beker en een reserve. (Makkelijk uit elkaar te halen om te poetsen). Wij geven bij overblijf 1 beker omdat hij toch water krijgt. Hij drinkt de helft of vult tussen de middag bij. Heb ook een bakje waar je fruit in kan stoppen en bovenin wat anders.of meer fruit en haal je het bakje weg. Scapino gymschoenen paste onze zoon niet goed.
Hier gymmen de kleuters op blote voeten. Broodtrommel met extra vakjes voor fruit vind ik handig. Een beker drinken en een pakje optimel voor bij de lunch. Ik vind alleen fruit voor de ochtend wat weinig dus doe er altijd een mueslireepje bij.