Mijn dochter is 4,5 maand en draait nu 2 nachten achter elkaar in bed. Dan bedoel ik dat ze met haar hoofd bij het voeteneind ligt of dwars in bed, dus wel op haar rug. Ze is s'nachts erg onrustig en we moeten er nu meerdere keren uit, hiervoor sliep ze de hele nacht door. Is dit een normale ontwikkeling voor deze leeftijd of is ze er erg vroeg mee? Iemand ervaring?
Ons meisje kroop (toen we stopten haar in te bakeren) ook naar het hoofdeind, ging daar dwars liggen, lag dan knel en ging huilen. Tegenwoordig stop ik haar slaapzakje (dun, katoen, ligt dus ook nog onder een dekentje) een beetje in aan het voeteneind en geen probleem meer.
Ik lees even mee, want ook wij vonden onze zoon (5 maanden) vanochtend met z'n voeten tegen het hoofdeind... Hij vond het zelf trouwens reuze grappig
Herkenbaar, mn jongste draait ook sinds een tijdje, halverwege de nacht. Ze ligt nog naast me in de wieg dus hoef er niet (helemaal) uit maar moet dr wel iedere keer terugdraaien.
Wij zitten nu met dit probleem. Ik moet er midden in de nacht uit omdta hij zich zo heeft gemanouvreerd dat hij klem ligt met als gevolg dat hij wakker wordt en het niet meer snapt (?) of dat hij gewoon niet meer lekker ligt. Ik ga altijd kijken als ik naar bed ga en leg hem dan weer netjes en als ik 's nachts wakker wordt dan loop ik ook even naar hem toe om hem weer goed te leggen, want ik vind het zo zielig dat hij wakker wordt. Een echte oplossing heb ik nog niet gevonden. Een collega van mij zei dat ik zijn slaapzak onder het matras moest doen zodat hij niet kan draaien en woelen, maarja ik ben veel te bang dat hij zich dan zo klem draait dat hij met zijn hoofd onder de dekens komt met alle gevolgen van dien.... Liefs