Waarom een slowcooker?

Discussion in 'De lounge' started by Keessie, Oct 10, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Keessie

Keessie Actief lid

Jul 8, 2014
    358
    406
    63
    Female
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Ik zie dat een slowcooker populairder wordt.
    Maar waarom een slowcooker als je op inductie kookt.? Daarmee kan je toch ook een eenpansgerecht heel de dag laten “ sudderen “ . Of zie ik dat verkeerd? Wat is een voordeel van een slowcooker. Als je op gas kookt kan ik me voorstellen dat je niet heel de dag dat vlammetje laat branden ivm de veiligheid.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Ik heb geen inductie, maar volgens mij gebruikt een slowcooker veel minder energie. Daarnaast heb je bij een slowcooker een vaste temperatuur en als hij klaar is gaat hij op de warmhoudstand. Bij inductie zal de boel op een gegeven moment toch echt gaan aankoeken en verbranden denk ik.

Huismuisie likes this.
  3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Cin85 likes this.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kook op gas, dus dat geeft al mijn voordeel. En daarnaast wat hierboven al benoemd wordt.

5. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,737
    113
    #5 Adje, Oct 10, 2020
    Last edited: Oct 10, 2020
    Slowcooker is energiezuiniger en houdt gelijkmatigere temperatuur.
    Daarbij laat ik liever geen hete pannen op een werkende inductieplaat staan als ik de deur uit ga. Er verdampt meestal meer vocht dan bij een slowcooker, dus dan zal het ook eerder aanbranden. Met een slowcooker ga ik gerust een hele dag de deur uit.

Edit: en het eten wordt door de gelijkmatige lage temperatuur vele malen lekkerder en malser uit mijn crockpot, dan van de inductiekookplaat ;)

Sado likes this.
  6. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,062
    17,019
    113
    Ik wilde exact hetzelfde typen. Dit dus! :)
    Het gebruik van een slowcooker is niet volledig te vergelijken met “gewoon” stoven.

Adje likes this.
  7. Keessie

Keessie Actief lid

Jul 8, 2014
    358
    406
    63
    Female
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Okay, bedankt. Duidelijk.

owly likes this.