Wij hebben vorige jaar van de belastingdienst bericht gehad dat we over 2012 geen recht hadden op kgb. Het was dus wel degelijk aangevraagd. Nu kregen we vandaag een brief dat we geld terug krijgen over de zorgtoeslag. Dus kijk ik net op toeslagen.nl (de rekenhulp) en blijkt dat wij recht hadden op rond de 55 euro per maand aan kgb vorige jaar. Nu kon het aanvragen van toeslagen van vorige jaar tot 1 september. Maar weet iemand of ik dan nu wel automatisch kgb nog krijg over 2012? Het was aangevraagd mijnsinziens. En ja normaal zou ik bellen naar de bd maarja het is vrijdagavond en ik ben gewoon benieuwd of iemand er iets over weet? Ik zou toch wel vreselijk zitten te balen als ik door hun rond de 600 euro mis loop.. En het verzamelinkomen ligt ongeveer gelijk aan wat er geschat was. Bedankt alvast en ik hang maandag aan de lijn bij de belasting
Ik weet niet precies hoe het zit met kgb maar moet je dat elke keer aanvragen? Ik ben alleenstaand en heb er recht op en tot nu toe gewoon gekregen...
Als je een aanvraag doet van de toeslagen, dan wordt er op basis van het jaarsalaris wat jij op geeft een berekening gemaakt of je er wel of niet recht op hebt. Heb je er geen recht op maar blijkt later dat je toch minder inkomsten had dan verwacht, dan zul je het opnieuw aan moeten vragen. Ik zou even bellen met de belastingdienst, want misschien is het toch nog wel mogelijk om aan te vragen voor 2012, als je niet belt weet je zeker dat je het niet krijgt, dus iig proberen.