Overdrijf ik?

Discussie in 'De lounge' gestart door Beckje, 29 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Al jaren heb ik vaak wat strubbelingen met mijn familie en overweeg ook al jaren of ik nog wel contact wil...
    Nu weer zo een actie van mijn tante. Ze weet dat ik sowieso al een moeilijk contact met mijn vader heb... Ze belde laatst om mijn vriend te feliciteren. Waren er niet en belden haar terug, dacht nou gezellig, mijn neef was er ook, die hadden we al lang niet meer gesproken.
    Bleek ze dus mijn vader aan de telefoon te hebben (op haar mobiel die naast haar lag) die ik af en toe hoorde hoesten...
    Gezien het gesprek ook wat persoonlijker was dan alleen feliciteren (ook over spiraal die ik pas had, die had ze ook ooit, dus vond wel fijn om dan wat ervaring uit te wisselen....) ligt dus mijn pa die alles kan horen ernaast... en ze zei niets erover. Was woest toen ik erachter kwam. dit heeft ze vaker gedaan en heb toen ook gezegd dat ik dit echt niet vind kunnen! prima als ze hem even nog ernaast heeft liggen, maar zeg het dan even en begin niet een heel gesprek! hij hoeft niet alles te weten...
    pfff voel me zo teleurgesteld... ben gigantisch tegen haar uitgevallen en heb gezegd dat ze me maar ff met rust moet laten. ik vind het gewoon niet kunnen dat ze iemand ernaast heeft liggen waar ik al moeite mee heb, die gewoon alles mee kan luisteren zonder dat ik ervan weet...
    of overdrijf ik nu...

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik zou het ook zeker niet prettig vinden als dit soort persoonlijke vrouwen gesprekken gevoerd worden terwijl een ander de hele tijd aan het meeluisteren is zonder dat ik dat weet. Ik zou ook echt not amused zijn.

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nee je overdrijft echt niet!

Bizar

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wat vervelend zeg dat je zo'n ervaring hebt.

Nee ik vind niet dat je overdrijft, dit soort dingen doe je niet. Ik snap dat familieleden graag willen dat het goed komt tussen andere familie leden, maar dit is niet de manier. Wat was haar bedoeling hiermee?

Wist ze dat je ging bellen? Omdat ze je vader al aan de lijn had blijkbaar?

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    geen idee, ze heeft hem ook keer gesmst of hij ook wilde komen toen we bij haar waren
    had het door en heb heel demonstratief gezegd, als ik hem hier zie, ga ik weer terug naar Nederland... had echt zo geen zin in zijn gezelschap zeg maar.... ze was de hele dag heel stil... (en ze wist dat ik op dat moment écht niet met hem door 1 deur kon)
    wat ze ermee wil? geen idee....

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ze bellen sowieso dagelijks meerdere keren, dus kan ook gewoon toeval zijn... áltijd als ik haar een keer bel, of andersom gaat haar mobiel af, ongeacht hoe laat het is

7. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou er persoonlijk totaal geen vertrouwen meer in hebben, in iemand die me zoiets flikt. Je kan mij niet wijsmaken dat ze dat per ongeluk of in onwetendheid heeft gedaan. Nogal onbeschoft om je op die manier met iemand conflict te bemoeien. Om die reden zou ik het contact met dit familielid verbreken.

8. Blinnie

Blinnie Actief lid

6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou daar ook niet echt van onder de indruk zijn. Zou ook nooit bij mij opgekomen zijn om zo iets te bedenken eigenlijk.

9. fafa

fafa Niet meer actief

Nee, je overdrijft niet! Hele rare actie.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Of ze er überhaubt over nagedacht heeft weet ik echt niet... maar vertrouwen heb ik echt niet meer... is ook niet de eerste keer ...

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Zoals ik het zie: jij belt ook niet persoonlijk, maar samen met je vriend. En je belt niet alleen je tante maar ook je neef. Je had hem kennelijk op speaker staan dus een privegesprek was het al niet echt. En je hoorde je vader hoesten dus je wist dat hij meeluisterde. Ik snap wel dat mensen in zo' n situatie denken dat er niets privé is aan zo' n gesprek. Je schept zelf ook geen duidelijke kaders.

12. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Op basis van dit voorval vind ik dat je inderdaad overdrijft.
    Wanneer je iemand hoort hoesten, kan je ook zeggen "ik hoor iemand op de achtergrond, ik bel een andere keer wel terug". Woedend worden en haar de volle laag geven vind ik erg overtrokken.
    Daarnaast kies je er zelf voor om een persoonlijk gesprek aan te gaan terwijl je al weet dat je niet alleen bent, je neef zat er ook bij.

Maar het klinkt alsof dit voorval gewoon de druppel was, en in dat geval zou ik toch een persoonlijk gesprek aan gaan en duidelijk je grenzen aan geven.

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mijn neef was helaas toen al vertrokken, mijn vriend was toen ook weer met andere dingen bezig gegaan, dus dacht ik kan gewoon normaal met haar praten... ze had ook gewoon kunnen zeggen dat ze mijn vader er al die tijd naast had liggen. en niet dat ik het pas na een half uur merk. vind het gewoon jammer gezien dit al zo vaak is geweest...

14. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik denk dat je tante het heel erg vindt dat de relatie tussen jouw vader en jou zo is en dat ze op haar eigen manier haar steentje wilt bijdragen om toch te zorgen dat bv je vader jou hoort ect. Het is niet heel handig van haar en ik zou ook niet blin zijn. Alleen.. ik denk dat het goed bedoeld is

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zou kunnen, of ze heeft er zoals ik al zei gewoon domweg niet bij nagedacht en gezegd: ow er belt iemand wacht even...
    dat kan ook nog... ik weet het alleen zogezegd niet. Al is ze een extreem familiemens die alles koste wat het kost bij elkaar moet houden... nadeel is dat ze sowieso ontkent, net als met dat smsje. het is dat ik het zag... heb het toen maar gelaten.
    en dat het de druppel is, tja er speelt al jaren een hoop irritatie helaas. misschien dat ik dan nog extra hard reageer, dat zou best kunnen...

16. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    In het beschreven groepsgesprek lagen de kaders waarschijnlijk niet duidelijk. Aan jouw kant (aanvankelijk) een mee-prater man, aan de andere kant jouw tante en neef en naar blijkt een extra mobiel gesprek. Daarbij lees ik dat je weet dat jouw tante de familie hecht bij elkaar verzoend wil hebben. Dat heeft prioriteit bij haar zo te lezen.

Contact verbreken lijkt me overtrokken, maar besef over wie iemand is en wat diegene belangrijk vindt, is vaak leidend. Tenzij je jouw eigen kader schept.

Als je vertrouwelijk wil praten, zeg dat en niet op luid-spreker. Als je wil dat ze niet doorvertelt aan andere familie, zeg dat. En als je haar niet vertrouwt daarin: dan het contact oppervlakkiger houden of beslissen dat je dan echt niet contact wil houden.

Op basis van dit (aanvankelijke) groepsgesprek denk ik echt dat zij niet door heeft gehad welke privacy jij wilde of later wilde. En dat zou ik dus zeggen de volgende keer, want dat is belangrijk voor je, lezen we.

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb haar er nu op aan gesproken dat ze óf mijn oproep dan niet op moet nemen, óf het even moet melden... want mijn pa hoeft echt niet te weten over anticonceptie en vrouwen dingen... wat ik ook niet meer met haar zal bespreken en idd het contact gewoon echt oppervlakkig ga houden... baal hier wel echt flink van in ieder geval...

Deel Deze Pagina