Misschien een hele domme vraag, maar wat is het verschil tussen een trappelzak en een slaapzak? Ik zag namelijk dat je bij prenatal beide kan kopen, maar ik zou niet weten wat de een nou anders maakt van de andere. Je kan ze toch allebei gebruiken in bed of niet? Liefs, Duveldraakje
trappelzak slaapzakje voor baby's. De trappelzak heeft als functie dat baby's in bed een behoorlijke bewegingsvrijheid hebben, maar zich niet bloot kunnen woelen. slaapzakje al dan niet gevoerde mouwloze zak van katoen of een andere stof, waarin een kind te slapen wordt gelegd. Door een kind in een slaapzakje te laten slapen, kan het zich niet blootwoelen en het dus niet koud krijgen. Komt een beetje op hetzelfde neer dus
Ik heb het vorige keer toevallig gezien, weet alleen niet of ik het goed kan uitleggen. Een slaapzakje is gewoon één geheel (even breed van boven naar beneden) en een trappelzak zit zeg maar op de taille wat gerimpeld (lijkt net een riempje) en loopt dan wijd uit naar beneden. Verder niet veel verschil volgens mij.
Ik kan ze dus beide gebruiken voor in haar bedje. Das fijn om te weten. Ik heb namelijk van mn schoonzus 2 trappelzakken gehad en zelf een slaapzak vandaag gekocht bij het kruitvat. Zo'n leuke van winnie the pooh! Ik moet ze nu alleen nog even wassen. De slaapzak is nieuw, maar de trappelzakken zijn 2e hands. Ik moet ook even kijken hoe ze erin zit, of de gaten waar de armen doorheen gaan nog ingenomen moeten worden ofzo. Thanx voor de antwoorden, zo word ik ook weer wat wijzer! Liefs, Duveldraakje