Hallo Dames, Wij zijn heerlijk op vakantie en vandaag naar Kabouterland in Exloo Drenthe geweest. Daar hebben ze ook aapjes. Mijn dochter stond te kijken bij de Penceelaapjes en hield zich vast aan het hek (van gaas) waar de aapjes ook tegen aan kunnen hangen aan de andere kant. Het was op zich niet echt veilig vond ik, want ze had ze zo kunnen aanraken. Dat heb ik natuurlijk niet toegestaan. Maar goed. Ze heeft dat hek dus vastgehad waar die aapjes ook tegen aan hangen en vervolgens zijn we verder gegaan en is ze gaan spelen. Toen brak het noodweer los en zijn we even naar binnen gegaan om wat te eten en te drinken. Ik heb haar een cakeje te eten gegeven, maar toen ze halverwege was, dacht ik S***, ik heb niet eens haar handjes gewassen, of afgenomen met een doekje. Normaal gesproken kan ik wel tegen wat viezigheid, en ik was niet continu haar handen, maar wel voordat ze gaat eten. Zou ze nu ziek kunnen worden van die apen? Ik ga van de week ook naar de dierentuin, dus zie er wel een beetje tegenop. Stel ik me aan? Of kan ze nu ziek worden van die apen? Alvast bedankt
Ah nee joh, ik werk zelf met dieren en in principe denk ik er wel aan maar als het druk is eet ik zelfs een boterham onder het melken van de geiten haha nog nooit ziek van geworden Alleen als aapjes bijten zou ik me zorgen maken
Als dat zou kunnen dan zouden ze er wel voor zorgen dat je niet zo dichtbij zou mogen komen Ik zeg maar zo, het is goed voor haar weerstand dus niet druk maken
Geen zorgen maken. Als dat zo zou zijn, zouden ze achter een gracht of glas zitten en niet aan te raken zijn door een gaaswerk-hek...
Ontzettend bedankt dames. Ook voor het feit dat ik niet wordt uitgelachen ofzo Heb idd angststoornis, maar ik snap dat ze een grapje maakt. Super bedankt allemaal
Ik wou al zeggen. Goed voor de weerstand Probeer er niet teveel mee bezig te zijn ts, makkelijker gezegd dan gedaan voor jou hoor. Maar het is ongezonder als je bij elk dingetje haar handjes gaat wassen
Dank je! Ja, je hebt helemaal gelijk hoor! Ik zie haar hier zo lekker spelen. Lekker op blote voetjes over het gras en door de blubber van de plassen. En ze geniet ervan om zo lekker in de natuur te zijn. Het is geweldig. Ik moet haar dat ook gunnen. (dit staat natuurlijk even los van het apen verhaal)
niet zo mee bezig zijn(moeilijk met angststoornis). Maar KA hier heeft volgende stelregel: voor ze 5 jaar zijn, moeten ze 5kg vuil en modder gegeten hebbenLOL
Goeie stelregel van de KA, fysio zei hier ooit, een van de beste dingen die je je kind he eerste ja kan aandoen is een dagverblijf vanwege alle virussen en bacterie. En vooral huisdieren. Maar ik zou er eerlijke gezegd ook niet bij stil gestaan hebben. Maar met een angststoornis kan ik me indenken dat je er anders over denkt. Succes !
Maak je niet druk. Daar bouwen ze weerstand van op. Ze is geen klein baby'tje meer die nog niet zo veel kan hebben toch?