Hallo dames, Ongeveer een jaar geleden is bij mij pcos vastgesteld en zijn we de mmm ingegaan. Als eerste zijn we begonnen met clomid. Op zowel 50-100-150mg zijn we er niet in geslaagd om een eitje te laten groeien. Daarna hadden hadden we de keuze gekregen om over te gaan op spuiten of een Leo behandeling en zijn we voor de laatste optie gegaan maar ook na deze ingreep helaas geen eitjes. Nu een tijdje terug begonnen met spuiten Puregon 50IE per dag. Momenteel zit ik op 100IE per dag maar nog steeds geen eitje te bekennen. Wie heeft hier ook ervaringen mee en wat is de volgende stap als het bij spuiten ook niet lukt? De gyn geeft geen garanties dat het met een hogere dosis wel gaat lukken maar ben heel benieuwd naar de volgende stap. Wat als het met Puregon niet gaat lukken? Heb het wel al een paar keer gevraagd maar krijg hier geen duidelijk antwoord op. Liefs
Onze gyn gaf aan dat er eigenlijk altijd wel tot een eisprong te komen is met behulp van hormooninjecties. Het is alleen even zoeken op welke dosis je het beste reageert. Voordat je dat weet, ben je vaak zeker minimaal één cyclus kwijt aan uitproberen. Puregon kan nog een heel eind opgehoogd worden, tot 300-400 IE? Hier werd de dosis net zo lang opgeschroefd, totdat er iets groeide. De cyclus erna begon je dan meteen met een hogere dosis, waardoor het sneller aansloeg. Mocht het met Puregon niet lukken, dan kun je nog op andere soorten injecties overstappen. Er is op dit moment dus nog geen man overboord. Helaas voor nu wat meer geduld hebben en hopen dat de volgende dosis wel aanslaat. Succes!
Idd gewoon afwachten. Volgens mij doen ze in ons ziekenhuis wel 12x OI dus we hebben nog wel even te gaan! (hier zitten we nu in ronde 6 maar in ronde 4 met injecties (Menopur)