Als blijkt dat mijn zoontje een bindweefselaandoening zou hebben dan lijkt het mij heel erg van belang dat we dat weten. Helemaal nu ik gelezen heb dat het ook een verklaring kan zijn voor zijn spontane liesbreuk en wellicht bakerse cyste. Dat zijn toch een scheur en een uitstulpsel in bindweefsel. Ik hoop woensdag als de kinderarts belt in ieder geval een verwijzing te krijgen. Dan zien we van daaruit wel verder. Hij heeft nu een bril en nu weten we ook dat zijn ene oor iets hoger is dan het andere oor. De bril staat daardoor scheef terwijl hij 100% recht op.
Zou je graag een tip geven mocht hij last van zijn hakken krijgen. Hier 2 dochters in mindere mate (in verhouding tot jou zoon) hypermobiel. Beide sever, irritatie groeischrijf hak. Kom vaak voor bij hypermobiele kinderen. Na gips, spalk ect bij loopcentrum Nijverdal terecht gekomen. Zolen bleken de uitkomst. Voordeel van de zool dat hij min of meer voet vast zet maar spieren getraind blijven wat zo belangrijk is bij hupermobiliteit.