Welke loopfiets?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Spoiled, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Onze zoon wordt eind dit jaar drie. We willen graag een loopfiets voor hem kopen, er is alleen zoveel keus dat we door de bomen het bos niet meer zien.

Welke hebben jullie en bevalt het?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

puky!
    wij hebben alle drie de maten en die bevallen uitstekend.
    Zelfs dochter die al bijna 6 wordt en haar vriendjes rijden er nog steeds graag op. Dochter heeft natuurlijk ook gewoon een fiets, maar ze pakt het nog steeds regelmatig.

3. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hier ook een Puky fan. Hebben de Pukylino gehad, van 1 - 2 jaar. Die was al snel te klein, hebben een lange dame. Hebben voor d'r 2e verjaardag de 'large' loopfiets gekocht. Die is vanaf 3 jaar/90 cm. Dochter is al 94cm nu, dus die 'medium' zou zonde zijn geweest. Hebben ook nog de driewieler van Puky. Erg tevreden over de kwaliteit, lekker stevig spul. Succes!

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Puky :D

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik zou voor een kind van 3 geen loopfiets meer kopen maar een gewone fiets.

6. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Puky dus!

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Begonnen op een goedkoop prulding maar paar weken terug alsnog een Puky gekocht..

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Denk dat ieder dat voor zich moet weten..

Onze dochter vind fietsen op een gewone fiets met zijwieltjes helemaal niet leuk en de loopfiets vind ze geweldig en is nog beter voor het evenwicht ook..

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Daarom zeg ik ook dat IK voor een gewone fiets zou kiezen.
    Als ik om me heen kijk gaan de meeste kindjes hier tussen 3 en 4 zonder zijwieltjes fietsen en verkiezen ze dan de gewone fiets boven de loopfiets dus hier zou het zonde van de investering zijn.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M fietst al anderhalf jaar zonder zijwielen maar fietst ook nog graag op haar loopfiets. Die gebruiken we nog steeds bij lange wandelingen bijvoorbeeld. Jammer dat ze er nog maar net aan op past dus....

En tussen 3 en 4 is best snel om zonder zijwielen te kunnen.... zeker niet gemiddeld ;)

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wij willen ook een loopfiets kopen voor ons zoontje zijn 3e verjaardag. En ik hoor ook vaak Puky. Dus nu ik het hier ook lees gaan wij ook voor een Puky.
    Jammer dat er op mp alleen maar roze worden aangeboden (of te klein/step/3wieler e.d.) Maar niemand die een 2e hands blauwe heeft staan.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou ook kiezen voor een gewone fiets met zijwieltjes.

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Puky.

Of Bulls, daar kun je later ook trappers aan maken. In paars of groen.

zie:
    JD-Bug Bulls loopfiets paars met rem 2,5+ - Kinderfietsshop.nl

Mijn dochter kreeg de Bulls toen ze 2 werd. Ze was toen al 92 cm, maar motorisch gewoon nog niet toe aan deze loopfiets. Liep er steeds naast. Na 2 maanden heb ik toch een Puky gekocht. Met 2 1/2 jaar (de officiële startleeftijd voor deze fiets) weer van stal gehaald en nu gaat het perfect. Het voordeel is dus dat je er later trappers aan kan maken. Anders zou ik toch voor de Puky gaan.

Deel Deze Pagina