Ik begin binnenkort met de decapeptyl spuiten, en hierna gonal f en heb op internet al eea gevonden over bijwerkingen maar ben benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen. Waar hadden jullie 'last' van? En hebben jullie nog extra tips over het gebruik hiervan?
De decapeptyl vond ik persoonlijk niet fijn! Bot naaldje, waardoor het prikken niet echt fijn was. Daarnaast ging ik me er behoorlijk down door voelen doordat je hormoonhuishouding werd plat gelegd. Gonal f heb ik niet gebruikt, wel de vergelijkbare puregon. Toen die erbij kwam ging ik me weer beter voelen gelukkig! Ik heb daar verder geen bijwerkingen van gehad. Alleen op een gegeven moment last van mijn buik, maar dat had te maken met de hoeveelheid follikels die er groeide. Succes met spuiten!
Hoi, ik heb ook Decapeptyl en Gonal f -150 gebruikt. Idd, wat Dreamer zegt, zijn sommige naaldjes van de Deca wat bot, die prikken niet heel lekker. De bijwerkingen zelf vond ik erg mee vallen. Iedereen reageerd zoiezo anders. Tijden menstruatie ven k vaak saggo hoofdpijn etc, maar het enige waar ik last van had bij de Deca was heel erg moeheid. En de eerste dagen was ik niet zo lekker, maar dat kon ook toeval zijn. Al met al viel het mij reuze mee, ik had het veel erger verwacht. Oja, de moeheid werd een stuk minder toen de Gonal er bij kwam dat was me al verteld door de FA en bet klopte Oja en ik deed iets van 2 uur van tevoren de prikken uit de koelkast halen. Dan brand de vloeistof een stuk minder. Succes!!
Tip voor de botte naaldjes....de naaldjes lopen schuin af als je heel goed kijkt....hiermee kan je pijn vermijden door schuin te prikken. Als ik het eerder had geweten, had dit mij in het begin een paar nare blauwe plekken gescheeld Ik denk dat ik 3x een opvlieger heb gehad tijdens twee behandelingen. Dit vond ik erg vervelend. Verder had ik continu hoofdpijn en kon ik niet slapen snachts...daarnaast merkte ik aan mijzelf, dat ik mij ook meer down begon te voelen. (terwijl ik hier nooit last van heb) Maar het zal ook veel met de spanning te maken hebben gehad. Je moet er even doorheen en per persoon verschilt het natuurlijk weer! Als je straks de tussenecho's krijgt en je ziet de follikels groeien, dan weet je waar je het voor doet! Ik ben altijd een enorme zenuwpees en heb mij heel vaak druk gemaakt of ik wel "goed" had gespoten , het er wel echt inzat blablabla, mocht jij dat ook hebben. Niet doen, want het komt wel goed
Hoi Suze, Er staan al een hoop goede tips hierboven die ik alleen maar kan beamen. Net terugplaatsing gehad van de tweede icsi. Bij beide keren kreeg ik na een paar dagen wat last van hoofdpijn maar met paracetamol goed te doen. Ook het af en toe slecht slapen herken ik wel een beetje, maar inderdaad wat al werd gezegd, kan ook door de spanning van alles komen. Dit keer had ik veel minder last van botte naaldjes bij de deca, inderdaad van tevoren uit de koelkast en bij het prikken op het schuine kantje letten. Ik kan niet zeggen dat ik last heb gehad van opvliegers of stemming wisselingen. Succes!
Fijne tips, bedankt! Ik ga het zeker vooraf uit de koeling halen en dat van dat schuine prikken ga ik ook onthouden. Ik vraag me altijd af hoe ik me voor moet bereiden op bepaalde dingen, zoals dit nu weer en trouwens het hele ivf traject. Het is natuurlijk voor iedereen anders.
Ik heb zelf wel last van Gonal-F, maar de 2e keer veel minder erg dan de eerste. Qua voorbereiding kan je weinig doen denk ik, behalve zorgen dat je planning je zo min mogelijk belast. Ik heb het ondertussen wel meer mensen verteld (alle collegae en een grotere groep vrienden/familie) zodat zij begrijpen wat er speelt en mij kunnen steunen. Achteraf ben ik hier erg blij mee. Succes!
Ik heb t gisteren mijn werkgever verteld, die reageerde heel relaxt. Goede top ook om niet veel in te plannen, daar ga ik me zeker aan proberen te houden