geen email kunnen ontvangen

Discussie in 'De lounge' gestart door knor, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Mijn vraag: Ik heb al een paar dagen geen mail ontvangen terwijl ik weet dat er wel mail binnen had moeten komen. Als ik de email opstart doet ie net als anders, zonder daar wat bij aan te geven. Maar ik ontvang dus geen mail. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Mss verkeerd ingesteld ofzo?

2. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hoi,

kan door verschillende dingen komen.
    Wat voor programma gebruik je?
    Open je je mail via internet of via een pc programma (outlook, windows mail etc)
    Wat voor besturingssysteem heb je?

3. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ja das een goeie. Daar heb ik nou net geen verstand van haha. Dr bungelt hier wel een wit kabeltje los maar geen idee of ie bij de pc hoort... Arghhhhhhh!!! Ik vroeg mij deze week al af waarom ik dat ene belangrijke mailtje niet had gekregen. Woest word ik hiervan!!!!!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    is het toevallig hotmail?
    Daar had ik namelijk laatst ook last van bij hotmail.
    Toen ik mijn wachtwoord veranderde stroomde ineens alle mailtjes binne.

5. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kabeltje heeft geen invloed op je e-mail ontvangst, tenzij dit een ethernet kabel is dat je toegang geeft tot het internet. Maar ik ga er even uit dat je op internet kan gezien het feit dat je op het forum post.

Zoals Chrissie al vroeg, ga je naar een website en voer jij je e-mailadres/gebruikersnaam ergens in of heb je een programma op je computer die opgestart wordt en waar je dan je e-mail leest?

Als je via een website je mail leest, kijk even of je emailadres niet vol is, ook je prullenbak niet, als dit niet zo is, stuur een e-mailtje naar jezelf, komt deze niet bij je binnen en je krijgt een failure, meldt dit dan bij provider, bijvoorbeeld KPN of Ziggo, of bij de beheerders van de site, bijvoorbeeld gmail, hotmail.

Als je e-mail ontvangt via een programma, bijvoorbeeld Outlook Express, stel deze dan opnieuw in nadat je bovenstaande ook hebt gecheckt. Dit heeft met elkaar te maken. Als dat lukt, ga je verder.

Het instellen is verschillend maar ik zal globaal je proberen duidelijk te maken wat je moet doen.

- Open je e-mailprogramma,
    - Klik boven aan op extra,
    - Klik op accounts,
    - Er komt een scherm waarbij wellicht meerdere adressen staan,
    - Verwijder je account die niet werkt,
    - Klik op toevoegen,
    - Vaak krijg je dan "Weergegeven naam". Dit mag je zelf invullen, dit wordt je afzendernaam. Klik op verder.
    - Dan komen vaak je e-mailgegevens, je emailadres en je wachtwoord. Klik op verder.
    - Server voor inkomende mail*. Klik op verder.
    - Server voor uitgaande e-mail*. Klik op verder.
    - Hier komt vaak een scherm waar alles in staat en je het nog even kan controleren, als dit goed is druk op klaar/voltooien. Kijk of je kan mailen, zo niet neem dan alsnog contact op met de beheerder van e-mailaccount of van het programma.

* Deze gegevens kun je vinden op de site waar jij je e-mail vandaan haalt en als je via een provider mailt kun je ze daar vinden.

6. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor het meedenken! Super! Duidelijke uitleg hierboven maar deze werkt niet bij mijn pc. Heel anders ingedeeld en er komen geen diverse adressen op het scherm te staan.
    Het rare is dat als ik mezelf een mail stuur deze wel in verzonden items staat maar ik heb hem dus niet ontvangen.... Hij geeft verder ook niks aan bijv dat de email niet verzonden kan worden of dat er een fout is opgetreden.:(
    Ik heb trouwens: windows live mail, deze word opgesart als ik de pc aan doe.

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Maar heb je je emailadres bij hotmail?
    Windows live mail deinstalleren en opnieuw installeren wil ook nog wel eens helpen.

8. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken.
    Durf het bijna niet te zeggen: De mailbox zat te vol, dr kon niet meer in:)

Zaak is dus opgelost!;)

9. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Fijn! Nu je belangrijke mailjes lezen :D Succes!

Deel Deze Pagina