Wij hebben net 2 weken geleden een 2de hands Renault Megane Scenic gekocht en ik vind hem geweldig!! Hij heeft op de achterbank genoeg ruimte voor allebei onze kinderstoeltjes en dan past mijn dikke kont er zelfs nog tussen En ook de kofferbak is erg ruim!
Hiervoor had ik een Peugeot 207 en we mistte ook wat ruimte... Nu hadden we een peugeot 207 SW sinds 3 maanden, veel meer ruimte, en erg fijn! We waren er ook tevreden over.... Helaas heb ik afgelopen dinsdag een flink ongeluk ermee gehad waardoor hij nu total loss is Maar we moeten een nieuwe uit gaan zoeken waarschijnlijk en dat wordt ook weer een 207 sw zoals ik al zei: wij zijn er erg blij mee! En zoals wat nu blijkt is hij ook best veilig, gezien de klap die we gehad hebben zijn we er erg goed uit gekomen!
Hier sinds augustus een Opel Astra station uit 2007. Het plafond is misschien niet zo heel hoog (dan kun je beter een Opel Zafira nemen, die is hoger) Maar de Astra station bevalt ons erg goed. Ruimte genoeg voor kinderwagen!
wij hebben een ford focus station. Onze 3 kids hebben genoeg ruimte op de achterbank en ook de kofferbak is lekker ruim. Mocht er ooit een 4e komen dan zou ik wel een opel zafira willen hebben!
Wij hebben een Renault Megane station. superauto veel ruimte en goed afgewerkt. Let op wel voor een Renault gaan vanaf bouwjaar 2006 die hebben namelijk bijna geen problemen meer. Maar het is toch altijd geluk hebben met een auto. Ik zou alleen geen auto bij de dealer kopen maar bij een bovag bedrijf die ex-leaseauto's opkoopt. Deze auto's zijn altijd goed onderhouden.
welke auto's staan bekend om problemen en storingen e.d. ? ik ben daar niet zo van op de hoogte. We willen gaan voor een tweedehands. hebben nu ook een ex-lease auto
Ik rijd sinds kort een audi a4 station. Tweedehands gekocht voor 8000, is 6jr oud. Ik vind hem heerlijk ruim, zeker de kofferbak.
Ik heb samen met mijn man een taxibedrijfje gehad en we hebben in totaal samen vijf passats versleten. Tonnen gereden en ik denk dat de passat juist bekend staat om zijn goede versnellingsbak. Ook nog nooit een koppeling vervangen van de passats. Dus ik ben wel een beetje benieuwd welke bron je hebt gebruikt voor deze info... Mijn ouders hebben een station, een Focus die ik tot vorige week iedere week wel een keer leende. Ideale auto als je het mij vraagt. Nu ik sinds vorige week een baan heb die niet makkelijk met ov bereikbaar is hebben we naast de taxibus van mijn man ook weer een gewone prive auto. Wij hebben gekozen voor de Opel Agila. We vinden het een afschuwelijke auto om te zien, maar voor ons een superfunctioneel ding. Je kan er voor een kleine auto veel in kwijt en ik kan mijn lange benen erin kwijt. Ik heb twee schroeven in mijn heup en de focus heeft van die opstaande randjes (die zonder schroeven juist lekker zitten) waardoor mijn schroeven in mijn peesblad steken als ik erin rij. Pijnlijk! De Agila is de enige auto op de taxibus na die dat niet heeft en waar ik pijnvrij in rij. Daarnaast zochten we een beetje goedkoop rijdend. Maar in jouw geval zou ik zeker de focus of passat aanraden. De passat station als je echt ruimte zoekt en de focus als je iets minder geld per maand kwijt wil zijn aan aanschaf, belasting en verzekering. Scheelt geloof ik zo'n 200 kg.
wij hebben net een opel astra station gekocht. Hadden daarvoor een kia rio ( oud model) en we hebben nu echt heel wat meer ruimte
Ik heb idd ook nog niets gehoord over een minder betrouwbare versnellingsbak. Onze auto is van 98 met meer dan 3 ton op de teller. Bijna alles is een keertje vervangen geweest, wat logisch is, en hij rijdt nog steeds als een zonnetje. Het is een TDi en we hebben hem laten chippen.
Volgens mij is de Focus van binnen iets ruimer, mijn zwager heeft een Astra maar die is volgens mij ietsjes smaller en lager dan de Focus.
Wij hebben in allebei een proefrit gereden en ons beviel meteen de opel. Die auto paste ons beter, ik vind hem ruimer dan een ford focus. Ik zelf vind ook dat je een goed gevoel bij een auto moet hebben, wij zijn echte opelrijders dus ons gevoel gaat eerder uit naar een opel dan naar een ford of renault. Alleen als je zelf in een auto hebt gezeten en gereden weet je pas welke auto beter bij je past.
we zijn idd van plan om in beide ene proefrit te gaan maken. Tot nu toe hebben we 2x een Ford gehad dus misschien zijn wij ford rijders ! Echter rijd familie van mij in een opel astra station en die oogde erg ruim van binnen. Dus ben benieuwd hoe die rijdt. We zitten er trouwens aan te denken om winterbanden aan te schaffen. Weet iemand of die van een ford fusion ook op een ford focus of opel astra passen? ben echt een rund met dat soort dingen.