Wanneer beginnen solliciteren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem93, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Hoi Dames,

Ik heb een vraag en weet niet goed bij wie ik hier voor moet zijn, misschien zijn er dames die ooit in dezelfde situatie hebben gezeten en mij kunnen adviseren.
    Ik zal eerst even mijn situatie uitleggen.

- ik ben 3e jaars student PW (pedagogisch medewerker).
    ik loop tot 1 juli, 3dagen stage in een kinderdagverblijf, dit is verplicht 20 uur en ik mag niet eerder stoppen dan die opgegeven datum.
    (Zoals het er nu naar uit ziet is er ook geen mogelijkheid om te blijven op mijn stage, en ik denk ook niet dat ik dit wil mocht het wel kunnen.)
    ik haal op 4 juli als alles goed gaat mijn diploma, en kan dan eindelijk aan het werk, ik wil graag op een kinderdagverblijf aan het werk (ik weet dat de tijd er nu niet geweldig voor is en hier vast reacties op gaan komen, maar ik wil het eerst proberen voor ik al mijn kansen al vergooi terwijl ik niets geprobeerd heb.)

Ik ben trouwens vanaf mei klaar met school (maandag&dinsdag vrij) en loop dan alleen nog maar op woensdag middag, donderdag & vrijdag stage.

Nu is mijn vraag wanneer ik moet gaan beginnen met solliciteren bij kinderdagverblijven of mogelijk een andere kinderopvang organisatie, kan ik het beste al een aantal maanden van te voren beginnen? en hoeveel maanden van te voren dan? of kan ik beter wachten tot 4 juli? en als ik al eerder begin met solliciteren, mag ik dan al beginnen met werken als ik zekerheid heb dat ik op 4 juli mijn diploma op zak heb?

Ik hoop dat er dames zijn die hier meer vanaf weten en mij kunnen adviseren.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    De ervaring die ik heb vanuit de tijd dat afstudeerde en met de leerlingen die ik nu zie afstuderen is: