Welke steelstofzuiger raden jullie aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Junirose, 16 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wij hadden hem 3 a 4 jaar tot de accu echt slecht werd trouwens..

DQueen vindt dit leuk.
  2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Ik heb nu een bosch maar wel voor erbij. Hij red het echt niet om het hele huis te zuigen. Bovendien vind ik het niet handig voor de trappen, banken etc.
    Dus hier gewoon mijn miele met snoer en de bosch erbij voor ff snel de woonkamer of als luxe kruimeldief

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben deze van Philips: https://www.coolblue.nl/product/817591/philips-speedpro-max-fc6823-01.html?tid=pla-339930599749&ref=787683&gclid=CjwKCAjw0ZfoBRB4EiwASUMdYUU_13OUnlZD_lAyWHPbX1QYkp04B_G-MYlsvjXVZPUFZowBE_eF6hoCuO0QAvD_BwE

Ben er supertevreden mee. Kan heel ons huis er mee doen en tussendoor laad hij gewoon op. heb hem aan de muur hangen. Ik gebruik niet de meest krachtige stand, maar net eentje eronder. Is net zo goed. Alleen voor kattebakgrit neem ik de turbostand. Ik ben er superblij mee. Gebruik onze gewone niet eens meer. Je zou bij de mediamarkt eens kunnen kijken, daar kun je ze allemaal uitproberen. Ik vond de dyson niet fijn omdat je de knop niet vast kan zetten.

4. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Dyson!

5. Junirose

Junirose Bekend lid

29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Op het werk heb ik inderdaad ooit de dyson geprobeerd en kreeg echt kramp in mijn handen! Ik zal eens bij de mediamarkt gaan kijken. De philips kan dus echt je gewone stofzuiger vervangen qua zuigkracht?

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Je stofzuigt de tuin?! :eek:

(Je bedoelt vast iets anders dan ik nu voor me zie. :D )

Neskio vindt dit leuk.
  7. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Kunstgras waarschijnlijk :D

8. DQueen

DQueen Niet meer actief

Haha nee je ziet het voor je zoals je denkt... als er veel bloezem uit de bomen ligt of van die bolletjes met zo een staartje (kan niet op de naam komen) stofzuig ik de tuin. Veel sneller dan bezem, stoffer en blik. Dan heb je net een bergje komt er een beetje wind en kun je weer beginnen.

Valerie vindt dit leuk.
  9. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik lees mee.. overweeg al een tijdje een steelstofzuiger maar vind ze zo duur.

10. Junirose

Junirose Bekend lid

29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ik dus ook pfff.. maar de Philips die eerder genoemd werd valt dan weer mee! Ga daar van de week eventjes naar kijken. Vind die toch het meest aantrekkelijke vanwege de prijs.

11. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik heb een dyson stofzuiger gehad en die viel echt zwaar tegen. Wil daarom ook voor een ander merk steelstofzuiger gaan. Lijkt me wel ideaal zo zonder snoer en lekker licht, snel je huis zuigen

12. Junirose

Junirose Bekend lid

29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Ik sta er ook echt van te kijken dat ie zovaak aangeraden word! Terwijl ze in alle winkels juist de dyson afraden omdat die 1. Veel te duur is en 2. Niet de beste is van de steelstofzuigers.

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.673
    8.417
    113
    Vrouw
    Mijn oude Miele begaf het laatst na 10 jaar. Ik heb net een paar dagen de nieuwe binnen, een Miele met een langer snoer. Vergeleken met toen vind ik hem nu lichter en makkelijker de trap op te krijgen. Hij wandelt ook soepel achter mij aan. En met bijna de dubbele lengte aan snoer vergeleken met de oude kom ik ook overal op de verdieping zonder te moeten verkassen. Zoveel voordeel heeft draadloos dan niet meer.

DQueen vindt dit leuk.
  14. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij hebben de nieuwere dysons (v8 en v10) en eentje die al ruim 7 jaar oud is. Ze krijgen heel wat voor hun kiezen en worden zeer intensief gebruikt. De zuigkracht is nog steeds goed en ook de accu houdt het nog steeds 20min vol. De nieuwere doen het 30-40 minuten. Ik kan daar prima een heel huis mee stofzuigen.

DQueen vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Absoluut dyson.
    Wij hebben de v10 maar als ik hem op max zet (met een mega zuigkracht) dan kan ik daar echt geen heel huis heel secuur mee zuigen.
    Hij zuigt wel als een malle. Wel vaak opladen (gebruik hem ook echt vaak. Als ik thuis ben wel het loopje meerdere malen per dag, zeker met een peuter) maar dat vind ik niet zo'n probleem

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Een groot nadeel is wel de prijs, maar het gemak vind ik ook wat waard!

DQueen vindt dit leuk.
  17. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.099
    1.099
    113
    Wij hebben de Bosch.
    Super blij mee.

Mijn man heeft ook gereedschap met dezelfde accu’s, dus ideaal.

18. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hier de dyson.
    Ik ben er heel blij mee. Heerlijk om dat ding gewoon even te kunnen pakken als er wat ligt. Ook fijn om niet meer zo’n bak de trap op te hoeven sjouwen.
    Nadeel vind ik de zuigkracht, die vind ik wel minder als bij een gewone stofzuiger (ook dyson). De auto stofzuigen bijv vind ik echt een stuk minder goed gaan. Maar dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vind ik wel ja. Je zuigt gewoon alles op en dat zie je ook goed door de lichtjes.

20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    Dan denk ik dus meteen dat de winstmarge op de andere merken hoger is, dan op de dyson ;)
    Persoonlijk denk ik dat je dan meer hebt aan gebruikerservaringen dan aan wat ze in een winkel zeggen.

Ik heb geen ervaring met andere merken, maar mijn dyson heeft zeer goede zuigkracht in de gewone stand en belachelijk goede zuigkracht in de max stand. De accu gaat 40 min mee in de gewone stand. Of ik er een heel huis mee kan doen, weet ik niet. Ik zou nl. nooit mijn hele huis in 1x gaan zuigen :roflmao:
    De knop moet je inderdaad ingedrukt houden. Voordeel is dus dat zodra je hem loslaat om even wat te verschuiven bv de stofzuiger ook onmiddellijk stopt en dat scheelt dus tijd op je accu. En de accu is imo snel weer opgeladen (ca. 3 uurtjes).

DQueen en Junirose vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina