Gedichtje Vaderdag

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Eli05, 11 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Ons zoontje werd geboren op 11 september 2020. Het zal dus de eerste keer zijn dat we Vaderdag vieren en wil dit niet zomaar voorbij laten gaan.

Ik wil graag op een A4'tje de schoenzool (met verf) van mijn man zetten en met een andere kleur verf de voetafdruk van mijn zoontje, bovenop de afdruk van zijn papa.

Hierbij wil ik een versje schrijven met als uitgangspunt 'papa, ik wil in jouw voetsporen treden'. Dat versje is dus echt een moeilijke. Ik ben al enkele weken aan het zoeken en puzzelen, maar het trekt echt op niets... Heeft iemand hier talent voor versjes/gedichtjes te maken en kan me een duwtje in de juiste richting geven?

Ik wil twee elementen in het versje verwerken. Namelijk het 'papa, ik wil in jouw voetsporen treden' en 'hou mijn handje vast, want ik heb je nodig'... Alleszins in die trant...

Iemand inspiratie?

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.239
    1.892
    113
    Vrouw
    Sorry, aan mij heb je niks, want een slechte dichter....

Maar ik kreeg wel even een rolberoerte, omdat ik nog helemaal niks aan vaderdag heb gedaan. Tot ik me bedacht dat jij gewoon heel vroeg bent :roflmao:

Je hebt echt niks aan mn reactie, sorry.
    Maar kon het niet laten.... :p

Iertje81, Emsy, Zonnestralen en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Haha, ja, ik weet het! Maar ik plan graag vooruit! :p

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.517
    13.804
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    GossipGirlxoxo en Eli05 vinden dit leuk.
  5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.239
    1.892
    113
    Vrouw
    Heel slim!
    Want ik weet zeker dat ik straks in Juni alsnog een rolberoerte krijg :roflmao:

Iertje81, Lies1611 en Eli05 vinden dit leuk.
  6. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Mijn knuistje in de jouwe, zo gaan we hand in hand
    Jij en ik, wij samen, een ijzersterke band
    En in jouw voetstappen wil ik gaan
    Want met jou als voorbeeld kan ik de wereld aan.

zoiets misschien?

Eli05 vindt dit leuk.
  7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Jup. En op vaderdag zelf vraag ik me 100x af waar al die "ik hou van mn vader"-posts op de socials nou weer op slaan..
    ..tot het kwartje valt.

Eli05 vindt dit leuk.
  8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.239
    1.892
    113
    Vrouw
    Haha.. Dat is wel echt erg :roflmao:

Lies1611 vindt dit leuk.
  9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn inspiratie is om wat jij al zelf bedacht hebt en opgeschreven hebt té verfrommelen en in de open haard te gooien. :|;):p:D

Ik vind het tenenkrommend. ‘Ik wil in jouw voetsporen treden...’ Hoe weet je dat? Dat zijn puur jouw verwachtingen. Ik zou nog ff verder zoeken naar wat leuks, want dit ... :roflmao::roflmao::roflmao:
    Sorry, ik hou dus zooooooo niet van dit soort tekstjes. Ze passen bij mij echt in de categorie: ‘Home is where the hart is’ of (‘simpel en doeltreffend’ :|) ‘home’ bordjes in iemand zijn huis :roflmao:

10. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Njah, spijtig dat jij het niets vindt. Maar ieder zijn ding, toch? :p:D Dus alle knutselwerkjes van onder de 6 jaar zijn niet oprecht, want die kindjes hebben dat niet zelf bedacht? :|:roflmao:

Dit vind ik echt wel mooi! Super bedankt!

siets en maartje84 vinden dit leuk.
  11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ik moet wel een beetje lachen maar meer om hoe je het schrijft. Ah ja. Als TS dit mooi vindt?

maartje84 en Eli05 vinden dit leuk.
  12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha true, ieder z’n ding. En die knutselwerkjes: daar hebben ze wel zelf een kwast overheen gehaald :D:roflmao:

Maar mooi dat jij blij bent met het gedichtje. Ik ben blij dat mijn man niet met zulke gedichtjes aan komt zetten :roflmao:

13. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Zo, dan is iedereen gelukkig! Mooi toch! :cool:

maartje84 vindt dit leuk.
  14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha ja precies. Hopelijk staat TS haar man er net zo in als zijzelf en niet zoals ik :roflmao::roflmao::roflmao:

Iertje81 vindt dit leuk.
  15. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Haha, het is ook niet mijn ding, maar 'I LOVE' Sint gedicht en maken. Helaas is dat maar 1x per jaar. Dus alle kansen om me verder in het jaar een uit te kunnen leven pak ik met beide handen aan :roflmao:

Eli05 vindt dit leuk.
  16. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.808
    4.585
    113
    Is het nou echt nodig om 3 keer kenbaar te maken hoe belachelijk je het idee wel niet vindt? Sorry maar het kan ook iets genuanceerder. Niet iedereen heeft dezelfde smaak, en gelukkig maar!

Eli05 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.808
    4.585
    113
    Als jou dit mooi en passend lijkt, gewoon doen! Anderen kunnen er wat van vinden, maar we kennen allemaal je man en kind en jullie gezin en situatie niet.

Gedichtje wat hierboven wordt aangegeven, erg schattig. En eerste vaderdag is sowieso speciaal. Doe je eigen ding! Helaas geen tips, succes ;)

Eli05 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina