Net 5 en nu al geen zin meer in school....??!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cerberus, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vraag me af of meer ouders dit herkennen.....

Mijn oudste zoon lijkt nu al helemaal geen zin in school te hebben.... sóchtends wil hij vaak zn bed niet uit, wil hij uitslapen.... of heeft hij "buikpijn"....

toch als we op het schoolplein zijn heeft hij zat vriendjes...
    uit de oudergesprekken maak ik ook niets op waaruit iets negatiefs blijkt...
    maar als ik 's vraag hoe zijn dag geweest is, wat hij gedaan heeft, krijg ik er niets uit...

Van de week vroeg hij zelfs aan me:
    Mama, als ik 12 ben moet ik dan nog steeds naar school?? ;)

is dit normaal.... hoort dit erbij ofzo??!!

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Voor kinderen van deze leeftijd (kan) ht nog erg moeilijk zijn om te vertellen wat ze die dag hebben gedaan en hoe het was. Dat heeft met tijdsbesef te maken en hoort gewoon bij de ontwikkeling.

Dat hij 's ochtends niet zijn bed uit kan komen kan ook komen doordat hij nog moe is (slaapt hij voldoende?) of dat hij iets meer tijd nodig heeft om 's ochtends wakker te worden.

Je kunt altijd even aan de leerkracht vragen hoe het gaat. Wie weet is er een opdracht op school waar hij tegen op ziet, een thema dat hem niet zo interesseerd etc. Houd het gewoon even in de gaten, ik lees iig niet iets zorgwekkends hoor!

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    #3 cerberus, 10 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2012

Tja.... DAT is het volgende probleem waar ik tegenaan loop...
    ik vind zijn leerkracht niet vaardig in communiceren.... ;)
    Beetje moeilijk uit te leggen.... maar loop daar ook een beetje tegen een muur aan...
    als je iets vraagt of zegt is haar reactie meestal: O.....valt er een stilte (en komt er verder niets..)

Oudste heeft nu donderdag zn rapport gehad en moest je in een brief aangeven of je een gesprek noodzakelijk acht.
    Vind ik al vreemd, want IK VIND een gesprek bij een rapport standaard horen.... ook al zijn er geen zaken die spelen... het is ook wel leuk om te horen dat je kind het goed doet, toch??

nouja nu ben ik wellicht een moeder die bovenop dr kroost zit, maar ik vind het belangrijk om bij ontwikkelingen op de hoogte gehouden te worden....

Zo kreeg ik bijvoorbeeld (zonder gesprek vooraf) prompt een brief mee dat zoon, fijne en grove motoriek en statisch evenwicht niet goed was.
    Ze hadden hem al 2x gescreend en ik wist als ouder van niets.....

Heb toen ook heel duidelijk gemaakt dat als de leerkracht iets opvalt, ze dit in de eerste plaats eerst aan de ouders horen te vertellen, alvorens verdere acties te ondernemen.....

ik ben gewoon bang dat er iets speelt, waar ik niet achter (kan) kom(en)....
    (gepest worden??)

(Hij slaapt trouwens genoeg hoor... zijn buikpijn is ook spontaan over... als je hem "uit de tent lokt"... :D)

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle is dan nog niet helemaal 5, maar hier speelt ook dat probleem. Of nou ja, ik vind het niet echt een probleem dat hij niet naar school wil... ;) Ik denk dat het echt bij de leeftijd hoort, net als dat niks kunnen vertellen over school.

Als hij zich niet lekker voelt, geef ik aan dat ik dat heel vervelend vind, maar dat hij toch echt even moet gaan proberen. Voor de duidelijkheid, hij oogt niet ziek, heeft geen koorts en speelt beneden gewoon. Ik heb altijd tegen hem gezegd dat als hij echt ziek is, dat de juf mij belt en dat ik hem kom halen. Volgens mij werkt het wel, ik heb hem nog nooit hoeven halen en volgens de juf speelt hij ook gewoon mee op school en merkt ze niets vreemds aan hem.

Dat niks vertellen en standaard antwoorden "dat weet ik niet meer" vind ik ook heel vervelend. Moet je je kind loslaten en dan hoor je eigenlijk helemaal niks meer van wat hij de hele dag doet... ;) Het liefst zou ik een camera op zijn rug binden en zo meekijken.. :D Maar wat hier wel helpt is beginnen bij het begin. Hij gaat s ochtends een werkje doen, daar help ik hem dan een beetje mee op weg als het nodig is, en dat gebruik ik dan ook weer om tussen de middag te vragen hoe zijn dag was. Dus "was je werkje nog af gekomen vanmorgen?" en "wat ben je daarna gaan doen? " dat soort dingen. En meestal komt er dan wel wat (ook niet altijd) en zo hoor ik ook als hij eens geplaagd is, of als hij zelf geplaagd heeft. (Hij is heel eerlijk, verteld dat soort dingen gewoon) Voor de rest laat ik het maar, ik wil het ook geen kruisverhoor maken, het moet wel gezellig blijven....

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ow gelukkig, nog meer kinderen die het bed niet uit willen. Dacht dat mijn dochter de enige was. Die wil dus ook bed niet uit en wil lekker thuisblijven. Ze is echt niet ziek hoor, maar heeft volgens mij helemaal geen zin om alles op commando te moeten doen. Die wil het liefst eerst heerlijk een uur in pyama voor de tv hangen en dan wil ze wel naar school. Het is denk ik dus niet, dat ze school niet leuk vindt, maar dat ze gewoon lekker haar eigen dingetjes wilt doen.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Heel herkenbaar! Vigo wil 9 van de 10 keer ook niet naar school. Hij is (volgens hem) nog te moe, wil een pyama dag of heeft een zere buik. Als hij dan eenmaal op school is en zijn beste vriendje ziet, is er niks meer aan de hand ;):D

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hier ook weinig enthousiasme hoor,hij wilgewoon liever thuis bij ons zijn. Maar als ik weleens stiekem kijk als ze aan het spelen zijn op het schoolplein dan is hij altijd vrolijk aan het spelen.

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Blij dat iig meer mensen het herkennen.....

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja wij ook.

Maar hier is ze echt boos en gefrustreerd.
    Maandag dus gesprek op school omdat het te gek aan het worden is.
    Op school een zonnetje thuis op het agressieve af.

Natuurlijk zijn er genoeg die lieve. Thuis zijn maar zou wel in de gaten houden dat het niet te gek wordt.

Deel Deze Pagina