Pesten

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by bunchy, Dec 26, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Dag,
    Onze zoon van 11 jaar wordt regelmatig gepest en buitengesloten. we hebben hier vaker contact over gehad met de ouders vd desbetreffende kinderen en ook op school aangegeven. Het gebeurt echter meestentijds buiten schooltijd.
    Recent weer een echt naar incident. De pesters/meelopers geven elkaar de schuld begrijp ik van ouders. Er komt niet duidelijk naar voren wie het echt op zijn geweten heeft. Nu overwegen mijn man en ik om een keer de groep bij elkaar te laten komen bij ons thuis. Twijfelen wat dat oplevert maar we willen dat het gewoon stopt. We willen dat onze zoon niet verder beschadigt raakt. Mijn zoon helpen we met voor zichzelf opkomen, hij zit op judo, heeft wel enkele vriendjes etc..
    wat kunnen we doen? We denken erover een gesprek met de desbetreffende kinderen aan te gaan en de ouders. Bij ons thuis. Ik lees niet op internet wat nou wijsheid is, wel pest protocollen etc...
    Misschien moeteb we toch eerst advies inwinnen bij een kinderpsycholoog? Ik weet het niet meer maar word er heel verdrietig van. Man wil vooral kinderen bij elkaar zetten en ouders erbij..

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Wat naar!

Ik weet niet of ik alle kinderen en ouders bij elkaar zou zetten... Los van dat het nu Coronatechnisch nog een hele tijd niet kan, wordt het ook snel een ‘welles-nietes’ en ‘dat zou mijn kind nooit doen!’ geheel. Ik denk dat je er veelal weinig mee opschiet.

Als het kinderen van school zijn, dan lijkt me dat school kan (moet) werken aan de groepsdynamiek. Als kinderen consequent pesten/gepest worden, dan zit er iets niet goed, ook al gaat het onder schooltijd wel goed. Meelopers hebben hier net zo goed een rol in als de initiatiefnemers van het pesten. Ik zou het dus nogmaals bij school aangeven. Er bestaan ook allerlei groepstrainingen voor dit soort situaties.

Share This Page