welke sterkte bril hebben jullie

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 20 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Nelta, ik weet niet of het bij anni ook zo,is, maar ik heb -8,5 en dior de hoge sterkte mocht ik geen zachte lenzen. Dan is de kans op infecties te groot. Ik zwem altijd met bril op, wany zonder zie ik echt niks en heb de kleine meid ook nog bij.

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik heb beide ogen -0.75.. Ik merkte het zelf met autorijden, voor mijn gevoel zag ik minder scherp.. Vind het een verademing dat ik lenzen en bril heb.. Thuis achter pc nooit bril op/lenzen in, maar zodra ik de deur uitga wel.. Of als ik tv ga kijken..

Als ik ze niet in heb heb ik altijd het gevoel alsof iemand alle strakke lijntjes heeft vervaagd zoals je een potloodlijntje een beetje uitgumt.. Ik vind het vooral rustiger voor mijn ogen en heb minder hoofdpijn door mijn lenzen.

Ik heb vroeger wel altijd 100% goed gezien, dus dan is van 0 naar -0.75 iets wat opvalt.. Als je met -0.75 geboren bent kan ik snappen dat je daar niks mee doet :)

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik zit nu op -2 lenzen en -2,25 (+0,5 cilinder geloof ik) bril
    Ben ooit begonnen met-0,75 en idd ineens zag ik weer blaadjes.
    Nu staan mijn ogen al jaren stil, dus dat is mooi :D

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Paar jaar geleden me ogen laten testen toen was het net niet nodig, weet niet meer wat de metingen toen waren. Heb nu al een tijdje last van wazig zien en idd teletekst en ondertitels kan ik bijna niet meer lezen en heb veel last hoofdpijn en vermoeide ogen. Vorige week ook maar weer eens wezen testen en een bril is nu dus wel echt nodig.
    Links -1.25 en rechts -0.75. Me bril is overigens nog niet klaar, maar met de test bril op was het verschil zeker te merken, hopelijk is hij snel klaar.

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Haha let op:
    rechts -9,5
    links -11
    Ook nog eens een clinderafwijking maar die weet ik even neit meer.

Heb een heeele dure bril, anders heb ik jampot glazen ;)

Ben ook regelmatig mijn bril kwijt, als ik me bv opmaak oid...
    Of als ik hem op een donker oppervlak leg (zwarte bril)

6. AnneThamar

Ik heb met -11 gewoon zachte lenzen hoor!
    Moet ze wel goed schoonmaken en bijhouden wanneer ze vervangen moeten worden.
    Idd met zwemmen, ga echt niet met mijn bril van 900 euro het zwembad in!

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik draag altijd lenzen, beide ogen -5,5

8. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik heb links -7.5 en cilinder -3.5 en rechts -5 cilinder -3 (of zoiets). Mijn bril was 750 euro...

9. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik heb lenzen, links -8 en rechts -9.... Vreselijk als je zo slecht kan zien.

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Links -2 en rechts ehh niks meer, blind.
    Blijft elke keer raar als ik naar de opticien ga, ze proberen altijd mijn rechter oog te meten, ondanks dat ik zeg dat ik daar niets mee zie.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Erg he, die prijs! Ik heb dat ook. Bij Hans Anders zeiden ze zelfs een keer dat ze geen glazen in die sterkte konden krijgen ;) Bij pearl gaat het gelukkig wel allemaal goed. Helaas zien ze er met extra dun glas nog steeds erg dik uit :(

Ik moet ook altijd weten waar mijn bril is, anders dan is het heel erg zoeken... :D

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zijn dat dan de glazen of het montuur? Ik was volgens mij voor -14 met cilinder en extra dun glas zo'n 400 euro kwijt (met merk-montuur)

13. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Links -1.50 en rechts -1.75 (of andersom haha). Ik zat in groep 7 toen ik een bril kreeg, had toen iets van -1.00 aan beide ogen.

14. tulip

tulip Niet meer actief

anne thamar, mij werd het ten strengste afgeraden, maar het kan zijn dat het ook persoonlijk iets met mijn ogen was, maar dit was de verklaring die mij bijstaat.

Hier is de bril door de glazen ook duur, maar 900 ligt dan ook wel aan het montuur, want zo duur zijn de glazen niet als het alleen om de sterkte gaat, dan is er ook nog wat anders.

15. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Links +5.00 en rechts +1.50

16. AnneThamar

Ja dat zou kunnen dan. Ik heb al vanaf mijn 10e lenzen nooit fout gegaan..

Het montuur was 300 euro, dat klopt, omdat de glazen erg dik zijn 'moet ' ik een bepaald montuur hebben.
    Dat wil zeggen, dat wil ik, anders ziet t er niet uit :D

17. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

links -7,25 en rechts -7,50 maar bril is niet goed meer is maar -4 en -3,75 moet dus een nieuwe halen;)

18. AnneThamar

Vroeger kon ik ook nog bij HA terecht, de laatste jaren niet meer.
    Pearl is bij ons in het dorp echt een rotzaak, dus ik zoek t in de stad.
    Heb nu echt een super opticien, wel sowieso een erg dure zaak maar super service.

19. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    -3 beide ogen. Het eerste wat ik doe 's ochtends is mijn bril opzoeken. Ben verslaafd aan dat ding haha.

20. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat ken ik, ik loop ook niet graag met een jampot rond, die is trouwens nog dun vergeleken bij mn brilglazen;) het is ook het dunste van het dunste geslepen, maar ik blijf ze dik vinden. Ik ben ook altijd lang bezig met het uitzoeken van een montuur.

Deel Deze Pagina