Erg is dat he? Wanneer mensen vanaf de zijkant naar me kijken, zien ze alle lagen in mn bril zitten En idd jampotjes zijn tegenwoordig dun haha.
Op zich is een hoge sterkte geen contraindicatie voor lenzen. En als je die lenzen alleen met zwemmen in hebt, kan dat geen kwaad hoor. Hoelang zou dat zijn, paar uurtjes per week max. Plus daglenzen zijn steriel verpakt, anders dan bijvoorbeeld maandlenzen. Het is wel zo dat harde lenzen idd beter schoon te houden zijn en vaak beter corrigeren voor die hoge sterktes, maar ja daar kan je weer niet mee zwemmen.
Beide ogen -2. Niet dramatisch, maar te veel om zonder bril/lenzen rond te lopen. Ben van gezonde ogen naar ong -1 gegaan na een examenperiode aan de hogeschool: ooglenzen waren verstard op dichtbij zien. Studeren gezond? Zal wel Draag sinds kort opnieuw lenzen, nadat ik er 4 jaar geen gedragen heb omdat ik een zware infectie op m'n ogen gehad heb die elke keer terugkwam zodra ik een lens indeed....
Ik heb zo goed als dezelfde sterkte, mijn rechter oog is iets beter iets van - 7,5 ofzo. En inderdaad ook cilinder maar die weet ik ook niet. Nu heb ik een gewoon montuur hoor met de dunste glazen die ze kunnen maken bij de pearl. Niemand die ziet dat ze erg dik zijn. Als ik het echt van opzij laat zien, verbaasd iedereen zich erover! Mijn monuur en glazen waren bij elkaar iets van 300!
Ik heb denk ik ook een beetje pech met mijn cilinder ofzo waardoor de zijkanten nog eens extra dik zijn.
Links -2.25 en rechts -1.5 En ik draag mijn bril veeeeel te weinig, daardoor heb ik vaak last van trillende oogleden...
Heb even jullie advies nodig. Ik heb vooral moeite met als ik van dichtbij naar in de verte ga kijken en andersom, ik moet dan 1 of meerdere keren knipperen om me te kunnen focussen. Als ik bijv naar de laptop kijk heb ik ook wel moeite om het scherp te houden, en de rest eromheen is een slag waziger zeg maar. Kan het niet goed uitleggen. Heb best wat last van 'strakke' ogen voor mn gevoel en hoofdpijn, maar middenin de tropenjaren met 3 kleintjes (L) heb je altijd wel een excuus.. Toch even mijn ogen laten meten 1 kant 1.25 andere kant 1.5 -. Heb toen voor de 'gein' een goedkoop leesbrilletje aangeschaft, waarbij ik wel even schrok van de scherpheid van het bonnetje wat ik toen ging lezen om te proberen. Daarna deed het barweinig. Kwalitatief zal het natuurlijk wel verschil maken met een leesbril van de hema en 1 van een opticien lijkt mij. Is het mijn geld waar dames, een brilletje te kopen bij een opticien? Ik vraag hiermee meer naar ervaring van eventuele verbeteringen bij dames met dezelfde sterkte.
Beingmommy, ik ben ongeveer met die sterkte begonnen en er ging echt een wereld voor me open toen ik een bril kreeg Ik heb nu aan beide ogen -3,75 en een prismatische correctie...
ik heb een cilinder afwijking geloof ik maar weet niet precies hoeveel mijn bril zorgt ervoor dat alles wat rustiger word en help heel erg tegen hoofdpijn
Mijn ene oog is -9.75 en mijn andere -10.5 met een cilinderafwijking. Ik heb een bril maar draag over het algemeen toch mijn lenzen.
Hier 2 jaar geleden achter gekomen dat ik rechts -3.75 heb met een flinke cilinder afwijking. Links daarin tegen is perfect dus ook pas laat achter gekomen. Bril voor een jaar gehad. maar vond het met mn werk (werk met kinderen) een onding, lenzen werkte bij mij niet. Kon er niet aan wennen. Dus loop al weer een jaar zonder bril/lenzen. Merk wel dat ik met alles wat met lezen/computeren enz. te maken heeft veel moet focussen en dat dit soms niet eens meer gaat. Mn linker oog kan heel lang compenseren voor mn rechter, maar na een paar dagen zie ik soms echt wazig. Maar ben er aan gewend. weet niet beter.... Alleen met teksten lezen is het even goed kijken.
Ik heb deze bril ondertussen al weer een aantal jaren, toendertijd kon dit daar niet! Misschien inmiddels wel, dat zou kunnen. Maar bij ons in t dorp is de pearl echt een prutwinkel. Haha gek he, dat het er van de zijkant zo raar uitziet Mijn moeder haalt altijd lees brilletjes bij de Hans Anders, die vind ze net iets beter dan die van de Hema. En niet zo duur, ik geloof 3 voor 10 euro. Dat zou je kunnen proberen, kun je als het niet bevalt altijd nog eentje laten maken.
Rechts ongeveer -6 en links -4, verschilt wat qua sterkte of ik een bril of lenzen draag. Meestal lenzen, trouwens, omdat het verschil zo groot is zie ik met een bril net iets minder diepte, en lezen zitten fijner dus die draag ik meestal. Als we geld hebben hoop ik dat ik kan gaan laseren. ^^ Maar dat zal wel ergens in de pruimentijd zijn XD