Een niet-standaard leven oftuwel anders

Discussion in 'De lounge' started by draak86, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hai

Overal om me heen hoor ik netheid, vroeg naar bed, ritme enz enz.
    Ik (en partner) voel me soms zo buiten de boot vallen. Net of wij ALLES anders doen... in niets standaard zijn. Net of we beetje vreemde kippen zijn. Kan het moeilijk omschrijven.

Dingen die we naar mijn idee anders doen/ anders in zijn:

- geen vast ritme voorme kleintje ; ene keer omhalf9 wakker ander keer zo 10:00uur

- altijd abnormaal laat naar bed.Tussen 12:00 en 02:00 zijn eerder regel dan uitzondering

- we zijn heus gek op onze kleine,maar wel erg nuchter geen oetsieboetsie gedoe, en ook niet zo van onze kleine is onze ALLES, we hebben meer dingen

-hebben geen kennissen van onze leeftijd, allemaal mensen die 10-30 jaar ouder zijn

-gedragen ons soms (als het kan uiteraard) als een stel kleuters

-niet elke dag standaard eten eigenlijk.Soms 3 dagen normaal eten maar soms ook 3 dagen brood

- een hele dierentuin thuis

- soms netjes in huis maar somsook een zootje waar je u tegen zegt. Bijvoorbeeld ramenlappen is al een halfjaar niet gedaan.(vloer en stoffens en wc keuken ed wel elke dag hoor,dus geen vieze zooi ;) ) Maar al helemaal geen schema's

-humor die de meeste niet begrijpen (daarom weinig vrienden,meeste snappen dat niet)

Naja kan nog wel meer noemen maar dan word die lijst zo lang. Maar als ik andere gezinntjes kijk denk ik van jeetje, we zijn zo niet-standaard. En denk ik weleens zijn wij de enige die zo anders leven. Heb er zelf geen moeite mee het is alleen omdat grotensdeels van de maatschappij wel volgens een bepaald patroon/boekje leeft je gaat twijfelen haha

Naja laat allemaal maar eens weten... En als er nogmeer vreemde vogels zijn, hoor ik graag...

2. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik kan me er helemaal bij aansluiten...!

niks mis mee toch?

3. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Hahaha.. Wij hebben nog geen kindje, maar ik herken me heel goed in je situatie!
    Wij zijn ook nogal nachtmensen. Ik ga pas rond 3 uur slapen. :oops: Mijn vriend kan in de vakantie echt tot 5 uur wakker blijven en dan de volgende dag tot 5 uur 's middags blijven liggen.

Ik ken hier ook niet echt veel mensen in de buurt. (ik ben hier net komen wonen, ik ben van België) Mijn vriend is 22 en heeft ook niet echt vrienden van zijn eigen leeftijd, maar heeft eerder vrienden die ouder dan 30 jaar zijn.

Mwa, het eten valt bij ons nogal mee. We eten vaak bij mijn schoonouders omdat makkelijker is voor ons. Maar als ik bv zin heb om iets lekkers te koken, heeft mijn vriend zin in friet ofzo. :rolleyes: En ik ben niet echt een fan van de Nederlandse friet.

Een hele dierentuin? Zo herkenbaar! Ik ben er denk ik wel zeker van dat ik meer huisdieren heb dan jou!
    Momenteel hebben we 19 tamme ratten. :oops: 10 van mezelf en 9 van mijn vriend, maar we zijn van plan om te minderen.
    En we hebben ook nog een Golden Retriever! Schat van een hond. :D

Schoonmaken is hier nogal lastig omdat we erg krap wonen. Dus veel rommel in 1 ruimte.

Ach, ieder mens is uniek zeggen ze. ;)

4. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hier ook geen standaard leven, heb er trouwens ook een hekel aan, om zoals vele mensen te leven volgens hun regeltjes.
    Leef hier in een : kakwijk" hoop dat sommige weten wat ik bedoel.
    Hier gaan moeders meestal tussen 6 en 7 het bed uit, de papas ook, dan gaat kind naar school, mams doet boodschappen of gaat naar werk en dan het huishouden.
    Vrijwel elke avond staat er bij hun stipt op het menu gezonde eten.
    En bezoek na 8 uur savonds kan niet meer.

Ik heb dus echt een eigen leven gecreerd, hier komt er soms bezoek nog wel eens aanwaggelen om 10 uur savonds, vinden de buren niet leuk, want tja dan horen ze autos.
    Door de weeks mag trouwens na 9 uur geen bezoek meer komen.
    Hier kom ik smorgens me bed uit rollen wannee ik het wil., doordeweeks om kwart voor 6 weekend uitslapen.
    Nou ja begin smorgens de dag voormezelf.
    Hier kook ik ook als ik er zin in heb, alleen huishouden ben ik wat preciezer mee heb 2 honden, dus ook weinig keus.
    Zeker omdat de jongste al in de rui is en ze is een langhaarherder.
    De honden gaan er smorgens om 8 uur uit, soms half 9 en smiddags om half 1 en savonds gaat layla nog een keer apart tegen half 6 .
    Koken durf ik ook rustig een dag te laten zitten, sdan is het of firtuur brooddag, of gewoon een maaltijd zoals stamppot van gister, ff opbakken.
    Oja en vaak is er te zien dat hier geleefd wordt, terwijl in onze straat op 1 stel na ( zijn ook van onze leeftijd) de huishoudens tiptop in orde zijn.
    Ben dus niet super netjes, maar wil ook niet volledig vastzitten aan 1 patroon.
    ALs er een kleine komt, tja dan wordt hetwel wat aanpassen en zal ook visite zich aan moeten passen, maar dat is van latere zorg. Zolang er nog geen koters zijn, leeft deze dame een eigen vrije leven.

5. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Wat ik me af vraag... werken jullie dan niet?
    Als je iedere dag om 8.30 uur fris en fruitig op je werk moet zijn dan is 3 uur naar bed wel heel krap. Dagelijks met 4 uur slaap rondkomen is wel heel weinig.
    En als ik gewerkt heb, heb ik honger, dus dan eten we inderdaad om 18 uur. En zeker als je kinderen hebt dan wil je wel wat redelijk gezonds op tafel zetten toch?
    En tja, bezoek van de buren om 22 uur... prima, maar ik kan me er ook aan ergeren als ik vroeg probeer te gaan slapen (of als mijn man om 5 uur op moet) en ze maken herrie.
    En ook dan vraag ik me af... als je bezoek krijgt om 22 uur of later: werken die dan niet? Ik zit echt niet op visite te wachten ´s avonds rond die tijd, en onze vrienden moeten de volgende dag ook allemaal gewoon werken dus die komen ook niet zo laat.

6. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    Velen van onze vrienden werken in verschillende diensten dus van 10 tot 6 enzo of van 2 uur snachts tot 10 uur smorgens en 6 uur smorgens tot 2 uur smiddags.
    Ikzelf werk vanaf half 3 en me vriend om 6 uur wordt hij oipgehaald.

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Kan me helemaal bij San aansluiten..Ik ben dan vrij degelijk en standaard.. Wat zijn onze vrienden dan wel niet.. :) Wij zijn nog losjes.. ;)

8. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Mijn man heeft ook wisseldiensten, maar dan is het juist erg irritant als hij om 5 uur op moet en de buren gaan ´s avonds gezellig met vrienden geluid maken. Ben blij dat we nu in een burgerlijk straatje wonen waar dat niet meer het geval is. ;)

9. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Overigens kan het hier soms zo´n pestzooi zijn dat mijn moeder zich vertwijfeld afvraagt of ik dan helemaal niets heb geleerd van 18 jaar onder haar dak wonen :)
    Dus wat dat betreft ben ik nog steeds niet helemaal volwassen, hoewel het al de goede kant op gaat :D

10. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    hier werkt ene een buurkant wel om 8 uur gaat bij hun de wekker die leven ook nieth elaas zoals een standaart mens, en de andere kant werkt helemaal niet.

11. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Wij zijn juist van die mensen met een vast ritme, heerlijk vind ik dat! Als wij wel eens uitgaan op zaterdag avond en laat in ons bedje komen, kan ik er enorm van balen als wij dan op zondag pas tegen twaalven wakker worden, gatver is de hele dag naar knoppen!

Wij staan iedere ochtend om kwart over 5 naast ons bedje, is erg vroeg maar wij weten niet meer beter ( dus bezoek om 10 uur ´s avonds... liever niet hoor!) We hebben een eigen bedrijf wat om 6 uur al de deuren opent omdat het personeel zo vroeg begint. Ik ga nooit terug naar bed als mijn man zo vroeg vertrekt, ik sta altijd met hem op om lekker samen een kopje thee te drinken, daarna begint mijn dag. Ik had vaak voor dat ik ging werken het huis al netjes en de hond uit gelaten,dus ´s avonds hoefde ik dan alleen nog maar te koken. Ik zelf ben zo in dat ritme dat ik het gewoon heerlijk vind en ben dan ook uit mijn doen als ik dat niet heb.

Ik weet dat als er bij ons een kindje bij komt dat ik die snel zal wennen aan ons ritme, ik vind het dan ook belangrijk voor een kind om een ritme te hebben. Ik heb een hekel aan rommel en ben hier dan ook altijd druk mee om het netjes te hebben en te houden.

Ik denk ook dat je het van thuis uit zo mee krijgt.... mijn moeder was / is altijd een netjes opgeruimd persoon, er was altijd alles netjes en schoon, eten op tafel en de was gestreken.... heb het gewoon zo over genomen.

Hier zullen dus een aantal mensen zijn die ons misschien vreemd vinden, maar ik zeg altijd " ieder zijn eigen leven"

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier ook vaak zo'n gezellige choas :) :)

we gaan vaak slapen tussen 23.00- 2.00 en soms liggen we er zomaar om 20.00 in als we moe zijn. Als je niet anders gewend bent en naar je lijf luistert kan die het prima aan hoor om 2.00 slapen en om 6.30/7.00 eruit. In het weekend of een andere avond haal je het dan wel weer in.

we hebben wel een paar vrienden van onze leeftijd, die het trouwens ook allemaal lkker laat kunnen maken, bij de meeste is het een belletje en ben je nog wakker? ja hoor en dan komen ze inderdaad rustig om 22.00 of later binnen stappen of andersom, heerlijk, maar het meerendeel variert tussen de 16 en 66 jaar :D

en natuurlijk ook de nodige dieren :) 1 hond en 3 katten.

Qua eten doen we echt waar we zin in hebben..zin om te koken dan eten we bijv. een grote varkenshaas met championroomsaus, aardappeltjes of gepofte aardappel , lekkere groenten enz. luxe dus of geen zinom te koken.. frituur, brood, uit de vriezer of kant en klare (kaas :D ) aardappelpuree, stoomgroente 6 min in magnetron en hamburgertje in de pas.. klaar met 7 min..

schoonmaken gaat hier normaal ook in vlagen ,nu met nesteldrang is het super schoon, tenminste dat was het totdat ik voornamelijk bedrust kreeg.

Het enigste wat ik echt aan mezelf merk is dat ik me het lekkerst voel als ik er ook vroeg uitga samen met manlief nu, mar dat kan ook zwangerschapsgerelateerd zijn.. :) :)

normaal ga ik er 2 a 4 dagen per week eerder uit vanwegen mijn gastouder kids die zijn er om kwart voor 7 , maar jah nu niet meer natuurlijk i.v.m. bedrust.

13. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Nu ik jouw verhaal zo lees, voel IK me juist een verschrikkelijk burgertrutje........! :oops:

Hier juist vaste bedtijden, vaste tijden voor opstaan (behalve in het weekend), vaste ritmes en rituelen, huishoudschema's (recent aangepast ;) voor degenen die mijn topic hebben gevolgd)... Ok, mijn man is dus wel een nachtmens maar die werkt ook vijfploegen dus dat hij gewoon minder ritme heeft dan zijn vrouw en kinderen is niet zo vreemd. Onze kinderen zijn ons zeker wel alles ALLES, oetsieboetsie inclusief.. Ik gedraag me dus ook zeker wel als een kleuter; als ik met hen aan het spelen ben.

Wel twee overeenkomsten tussen ons: wij eten ook niet iedere dag aardappelen groente vlees, maar sowieso één keer in de week pasta, één keer in de week wok, één keer pizza of patat (soms twee keer, als dat zo uitkomt met een combinatie van weekend én de diensten van mijn man) en dan nog drie of vier keer hollandse pot. En die pot kan bij ons ook best uit een potje of blik komen! Dus ja, dit is een beetje onze 'zonde'.

Ook onze humor is iets wat velen niet begrijpen. Al moet ik zeggen dat we wel degelijk veel vrienden hebben, of in ieder geval een breed sociaal netwerk. 'Vrienden' is ook weer zo'n groot woord. De echte vrienden zijn op anderhalve hand te tellen.

Zjucht. Ja, ik ben dus een burgertrutje........ :cry: :oops: :)

Liefs
    Esther :)

14. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

wij doen hier altijd waar we zin in hebben :D

meestal gaan we doordeweeks om 10 uur naar bed (omdat we veel slapen alletwee nodig hebben) en staan om half 8 weer op..
    ik heb ook geen vast schema voor het huishouden.. als ik zie dat iets gedaan moet worden doe ik het.. voor de rest doe ik heel het huishouden en ik kook altijd (gelukkig maar) ik eet bijna nooit aardappels maar probeer altijd buitenlands te eten.. vind elke dag aardappels vind ik echt iehwl :D..

me vriend en ik doen samen altijd veel leuke dingen in het weekend :D

15. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Heey draak86!

Hier bijna hetzelfde (alleen hebben we hier wel een vast naar bed ritme voor de kleine).

Verder zien wij er ook niet standaart uit :p
    Mijn man en ik hebben allebei tattoo's en ik heb veel piercings.
    Maar gelukkig weten veel mensen dat er onder die harde buitenkant een heel kleine lief hardje zit en kinderen zijn vaak gek op me.

Je moet het zelf doen en als dat is wat er bij jou en je gezin past waarom zou je dan wat anders doen?omdat dat zo hoort?Nou nee!

Als je het toch goed voor elkaar hebt zo waarom niet?
    Er zijn veel mensen waarvan je kunt denken dat het het perfecte gezin is maar daar is vaak weinig van waar!
    Iedereen heeft zijn eigen ding en dat is juist heel goed (vind ik).

Ik krijg van veel mensen complimenten over mijn zoontje en mijn manier van doen met hem dus ondanks mijn rare kronkels en mijn eigen ritme's doen we het super als gezinnetje!

16. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    :) Meid, als jij er fijn bij voelt, lekker zo laten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er de kriebels van krijg als ik het lees, ik zou er echt niet tegen kunnen ;) Ik ben ook een burgertrutje wat dat betreft. Iedere morgen om 6.15 uit bed, in het weekend soms een half uurtje later. Onze dochter krijgt op vaste tijden haar voeding (tenzij ze slaapt) De huishoudelijke taken doe ik niet op vaste dagen maar iedere dag wel een paar dingen. We hebben dus geen strakke schema's, maar wel schema's.

17. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    denk als je kids hebt, je ook algauw een vast schema moet hebben voorbeeld ,kdv, voedings, school enzovoort

18. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja ongevraagd komen we hier toch in een soort ritme, en vind het eigenlijk wel fijn.

Met een man die vroeg op moet om te werken en een baby die nog vaak wakker word s'nachts ga je zelf ook automatisch wel vroeg naar bed. Ben s avonds gewoon moe en trek het dan echt niet tot een uur of 00.00 of 02.00. Voor hetzelfde geld komt mijn dochtertje daarna nog 2 of 3 keer s nachts en we moeten dan weer om 06.30 eruit.

Eten doen we eigenlijk altijd rond 5-6 uur, omdat mijn man dan thuiskomt en honger heeft. 3 dagen achter elkaar brood zal mijn man (en ik ook) niet blij van worden. Wil toch wel gewoon lekker eten s avonds. Geen Hollandse pot aangezien ikzelf half Indonesisch ben en mijn man Turks, dus de keuze is snel gemaakt :p .

Huishouden gaat ook redelijk op schema, aangezien ik anders dingen vergeet of bepaalde dingen niet regelmatig worden schoongemaakt.

19. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij hebben ook een beetje een afwijkend schema, maar dan vooral omdat mjn vriend 's nachts werkt
    Vind het wel leuk en goed zo, tot ik werk heb dan. :)

20. doe niet alles volgens schema, ook niet met de kinderen, maar eten en slapen doen we hier wel op tijd....

Verder hebben we 1 hond...gelukkig geen labrador ;) maar een duitser, dus niet helemaal burgelijk...

en hubbie heeft een amerikaanse oldtimer, en we wonen gelukkig niet in een kakwijk...

Share This Page