Baarmoederverwijdering ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Voor het geval dat... nee @Beheer dit voor mij geen vorm van anticonceptie ;) dus svp niet verplaatsen.

Dames, heeft iemand van jullie onlangs een baarmoederverwijdering gehad? Zoja...
    Kunnen jullie mij vertellen hoe het is gegaan?
    Hoe is hij verwijderd?
    Hoe lang lag je in het ziekenhuis?
    Hoe snel kon/mocht je kleine stukjes autorijden, kon je licht koken etc?

Hier na een novasure in sept jl met negatief effect besloten om (iov de behandelde arts) een gesprek aan te gaan met een andere gyn voor baarmoederverwijdering ivm heftig bloedverlies tijdens de menstruaties.
    Het gesprek staat de 20e gepland.
    Vanwege veel verklevingen rond mijn baarmoeder (door 3 eerdere keizersnedes) zal de verwijdering sowieso niet vaginaal gedaan gaan worden, maar wordt het hopelijk laparoscopisch of anders via een buikoperatie.
    Het herstel na elke keizersnede ging bij mij heel snel en mocht ik telkens na 2 dagen al naar huis.
    Ik hoop dus dat het met de baarmoederverwijdering net zo goed zal gaan.

Ik heb uiteraard al ff gegoogeld, maar kom voornamelijk oudere berichten tegen :D

Beheer vindt dit leuk.
  2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Zelf geen ervaring, wel met keizersnede, vriendin van me helaas wel. Maar helaas door een andere oorzaak.

Korte samenvatting ;) teveel typen anders haha
    5 dagen in ziekenhuis
    Ruggenprik en narcose samen
    Buiksnede
    2.5 dag plat door ruggenprik
    2.5 dag katheter
    Veel vocht in de buik
    Snede herstelt goed, net als keizersnede
    Organen verschuiven dus veel last van darmen
    Rest is veel moe, slecht slapen, darmen kwamen pas 1 week na operatie op gang.

Denk dat er wel gelijkenis in zit. Je hebt 3 keizersnedes gehad dus de houding die je na de operatie hebt is denk ik hetzelfde als een verwijdering van de baarmoeder. Je weet waar je op moet letten qua tillen enz. Herstel geven ze 6 tot 8 weken voor. Ook met autorijden zelfde verhaal als keizersnede.

Oh ze heeft wel 4 weken trombose spuiten moeten zetten

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    5 dagen zhuis ... oei, dat wil ik niet horen hoor hahaha :D

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Afgelopen april. Baarmoeder, eierstokken, eileiders eruit. Alles in mijn buik was verkleefd door endometriose, Frozen pelvis noemen ze het. Ik had graad 5 endo (en ze tellen tot 4!) dusdeze operatie was een hele zware.
    Bij mij is een snee gemaakt in mijn navel, twee aan de zijkantvan mijn buik en via mijn vagina gingen ze naarbinnen.uiteindelijk is mijn keizersnede opengemaakt en is de operatie een open buik operatie (weet niet of het echt zo heet hoor) geworden.

Ik heb 5 nachten in het ziekenhuis gelegen en mocht alleen maar al naar huis omdat ik twee zussen heb die (hbo) verpleegkundigen zijn. Ik heb 48 uur een werkende ruggeprik gehad. Stents tot in/aan mijn nieren.

Ik mocht 10 weken niet autorijden, maar ik was wel hersteld ook na zo’n 12 weken terwijl ik gewaarschuwd was dat ik een half jaar herstel nodig zou hebben. Ik gingwel gelijkheid ernstig de overgang in, maar daar heb ik nu hormoonpleisters voor en dat werkt goed.
    Ik heb me in jaren niet zo goed en energiek gevoeld als nu. Dus ik ben blij metde baarmoederverwijdering.

De eerste 6 weken mocht ik helemaal niets! Zelfs een kopje koffie inschenken mocht ik niet en als ik wel iets meer deed dan niets, werd dat gelijk afgestraft! Dan lag ik weer op bed met buikpijn. Ik heb het wel na een paar waarschuwingen van mijn lichaam, erg serieus genomen.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.912
    15.583
    113
    Nabij Utrecht
    Poeh wat heftig zeg! Maar dan heb jij ook wel een "enorm zooitje" gehad daarbinnen als ik het zo lees :)
    Maar wat fijn dat het allemaal zi goed geholpen heeft en je je hartstikke goed voelt nu!

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ja was ook echt een zooitje. Ik dacht zelf dat ik er weinig last van had voorheen, maar nu zonder baarmoeder en de rest weet ik wel beter! Ik ben er echt van opgeknapt.

Maar ook zonder ‘de rest’ is het een pittige operatie. Ik had de operatie wel onderschat. Totdat mijn lichaam me terugfloot. Daarna heel rustig aan opgebouwd en dat ging goed.
    Succes alvast

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hier baarmoeder eileiders en 1 eierstok verwijderd. Door middel van 4 kleine sneetjes, laparoscopisch dus. Ik bleef 1 nacht in het ziekenhuis...herstel ging wat moeizaam maar je lijf geeft goed aan wat wel en niet kan.
    Ik kookte denk ik na anderhalve week weer een beetje, kon nog niet zo lang staan en autorijden pas na 6 weken weer.
    Ik had wel vertraging in herstel door darmproblemen.
    Vond het wel heftig. Denk dat ik het herstel een beetje had onderschat.

Deel Deze Pagina