Alleen in eigen bedje slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fruithapje13, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruithapje13

Fruithapje13 Nieuw lid

3 jun 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje. Mijn dochter wil alleen in haar eigen bedje slapen.
    Vandaag met haar op pad geweest maar als het rond bedtijd is dan moet en zou ze in haar eigen bedje.( Ik ga na haar middagdutje 1 a half 2 met haar op pad en rond 4en wil ze weer even een uurtje liggen.) Ze zet het hem dan op een krijsen en dan knetterhard! Iedereen kijkt mij aan en gaat lekker aan de roddel natuurlijk. Wat een slechte moeder ik dan ben..pff.. Ben hier zooo klaar mee.
    Ik snap niet wat ik nou verkeerd doe?
    Ik kan haar op dat moment ook alleen beetje troosten door haar op te tillen. Als ik haar weg leg gaat ze weer helemaal los. Pas als ze in haar bedje ligt dan is het goed.
    Betekend dat ik dus nooit weg kan. Over twee weken op vakantie en zit er enorm tegenop! Zit er al aan te denken of er een mogelijkheid is om de vakantie te annuleren.
    Als we thuis zijn en ik doe volgens haar schema, eten, drinken en slapen dan is ze een super vrolijke baby en huilt ze nooit.

Hopelijk kent iemand zich in mijn verhaal of er zijn mensen met de gouden tip?Graag!!:D

2. Fruithapje13

Fruithapje13 Nieuw lid

3 jun 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter is 7 maanden

3. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ten eerste, niet te druk maken om anderen! Snap hoe je je voelt, maar lekker laten kijken.

Had hier hetzelfde. Alleen met z'n knuffeltje en speentje wil hij nu overal slapen!
    Heb je iets (knuffeltje ofzo) wat haar herkenning en geborgenheid geeft?
    Anders zou ik het ook niet weten.

Succes en lekker op vakantie gaan!

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou beginnen met haar thuis in een andere kamer in een camping bedje te leggen ipv haar eigen bed zo dat ze er aan kan wennen.

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook, nog wel wat jonger, maar slaapt eigenlijk alleen in een bed. Op de creche heeft hij een vast bedje en ook bij mijn ouders, daar slaapt hij in een campingbedje. En thuis ook, alleen in bed. Vanaf begin af aan eigenlijk al. Soms ook in de draagzak, maar dat is ook minder geweest tussen drie maanden en sinds een paar weken. Nu slaapt hij af en toe een half uurtje in de draagzak als ik hem van de creche heb opgehaald.
    Verder kon hij eigenlijk nooit in slaap komen, te veel afleiding. Sommige kinderen slapen overal, nou die van ons niet. Moet het ook regelmatig uitleggen want er zijn nog steeds mensen die denken dat alle kinderen hetzelfde zijn. Jammer dan, die van ons slaapt niet zomaar ergens in een vreemd bed.
    Ik zou inderdaad dat campingbedje wat je eventueel meeneemt alvast eens gaan gebruiken. En verder natuurlijk dingen meenemen die vertrouwd zijn en waar bijvoorbeeld een vertrouwde geur aan zit. Ook zou ik dezelfde slaapritueeltjes hanteren als thuis, als je die hebt.
    Succes.

Deel Deze Pagina