Hoi allemaal! Mijn zoontje is nu 11 maanden en binnenkort gaan wij op wintersport, maar nou hoor ik om mij heen dat je het beste toch een zonnebril kan kopen voor je kleintje. Iemand hier ervaring mee en wat is dan het beste merk..ik zag RKS, Baby Banz die zijn allemaal met een elastiekje, maar nu begon een vriendin van mij over Babiators (http://www.babiators.nl) is schijnbaar helemaal hip in amerika.. Ik moet zeggen dat ik die ook wel wat stoerder vindt.. Iemand ervaring?? Ben benieuwd! lfs MissLilly
Ik heb wel eens zo'n babybanz gekocht. Prima ding, maar (mijn) baby's hebben echt een bloedhekel aan dingen op hun gezicht/hoofd, dus het was nogal een gevecht om dat ding op te krijgen en te houden. 'Gelukkig' lag er tijdens onze eerste wintersport met kind weinig sneeuw, dus ook weinig kans op verblinding.
Dochterlief vond haar BabyBanz prima. Een gewone bril (dus met pootjes ipv elastiek) liet zij echt niet zitten. Haar grote broer had dat wel vorig jaar, met een koordje om de pootjes heen (en dan aantrekken met een schuifklemmetje op het achterhoofd - niet lekker voor een baby). Voor een baby zou ik absoluut voor zo'n BabyBanz gaan.
Wij hadden ook voor allebei babybanz, maar ze hebben nooit langer dan 1 minuut op het hoofd gezeten...
Wij gaan al jaren met onze kinderen op wintersport, en ze zijn allemaal begonnen met een babybanz. Wij hebben thuis van te voren al geoefend, eigenlijk een beetje spelenderwijs. Toen we eenmaal op wintersport gingen hielden ze hem prima op. Natuurlijk vinden ze het in het begin niet leuk, maar liever wat gemopper en gehuil als geïrriteerde ogen door de zon. Ik heb er 1 keer zelf last van gehad en dat wens je zo'n kleintje écht niet toe!
Hier ook de babybanz in de babytijd tijdens wintersport. Vanaf dreumestijd een goede skibril met hoge uv bescherming, aangezien ze veel op piste speelde en ging sleeen.
Ik ben op dit moment in Oostenrijk . Wij hebben een babybanz, maar mijn dochter huilt tot ze hem niet meer op heeft. Gelukkig schijnt de zon hier niet veel, maar als hij wel schijnt moet ze hem toch wel even op. Deze trekt ze wel af, ze heeft ook een gewone, met pootjes, die blijft op. Veel plezier in ieder geval!