Is er een bepaalde volgorde van het doorkomen van tandjes? Dacht dat mijn mannetje, na zijn hoektanden, alles wel had. (dacht ook al kiezen) maar hij kwijlt weer zoveel en zit constant weer met zijn handen in zijn mond enz...
Maar het is niet een feit dat het zo gaat hoor, hier eerst hoktanden en toen een paar voorste. toen kiezen en nu de achtersten al door. (onder.)
Ook hier een eigen volgorde, alles kan en niks is vreemd schijnbaar bij het doorkomen van tandjes en kiezen
Hier ook vanalles door elkaar; eerst een snijtand onder, toen 2 boven, daarna weer onder, hoektanden en snijtanden door elkaar... alles is mogelijk dus!
Ik dacht ook altijd de ondersten, maar sinds een week (11,5 maand) zijn eerste tand (hoektandje boven) en bijna een voortand.
volgens mij gaat hier alles volgens het plaatje.... Er komen momenteel 3kiezen tegelijk door.... Tot nu toe heeft hij er weinig last van alleen is hij vandaag wat huilerig en zit hij een beetje te mokken de hele dag .... xxx
Beide kinderen kregen hun tanden en kiezen in een andere volgorde dan 'de boekjes' aangeven als gebruikelijk. Maar als jij denkt dat je kind alles al heeft (dus boven en onder, 4 snijtanden, 2 hoektanden, 4 kiezen; dan is het melkgebit compleet; al zou dat erg snel zijn met 1,5 jaar) dan heeft het kwijlen en in de mond wroeten een andere reden. Sommige kinderen doen dit ook als ze bijvoorbeeld keelpijn hebben.
hier ook een mannetje die alles door elkaar kreeg 5 tanden met 5 maanden onder en boven en met 11 maanden alles compleet inclusief alle kiezen
Hier ook andere volgorde. Hij begon pas met 9½ maand en had een maand later 6 snijtanden. Eerst 2 boven tegelijk, toen 2 onder tegelijk, daarna twee buitenste snijtanden tegelijk. Sinds een paar weken snijtand nr 7 door en nu bezig met 2 kiezen bovenin (1 puntje is al door) terwijl hij nog 1 snijtand moet. Dus volgorde zegt niks.