Ik hoorde op de radio over een noodverordening in Wateringen. Vanwege een brand en vrijgekomen asbest mogen honderden mensen hun huis niet uit. Kom je wel buiten, dan kan je worden opgepakt Ernstig, en natuurlijk wil je het niet riskeren.... Maar hoe doen mensen met honden dat dan? Een verplichte vrije dag van werk of school moet wel lukken, en een ziekenhuisbezoek mag nog...maar lastig is het wel!
Hopen dat je hond niet moet poepen of plassen. En anders (nasty) in de douche of zo? Ik zou het iig niet het risico willen nemen!
Heftig! Doet mij wel weer realiseren dat ik toch echt wat meer eten en drinken in huis moet hebben, ik heb nu vaak maar precies voor 1 max 2 dagen. Hond zou denk ik inderdaad in de douche moeten, ben alleen benieuwd of een hond dat wel zal begrijpen.
Mijn hond zou dat dus echt niet doen... Mijn vorige hond was eens mank en mocht niet meer lopen. Behoefte moest dus in de tuin gedaan worden; maar dat deed hij echt niet! Voor 2 dagen eten in huis is niet veel inderdaad. Maar ik denk dat als je echt gaat zoeken je een eind komt, in voorraadkastjes en vriezer? Misschien geen complete maaltijden, maar vreemde combinaties moet kunnen tijdens een noodverordening Als je maar water hebt kom je een heel eind!
Hij gaat vanzelf poepen en plassen. Dan maar in huis. Opruimen die handel en wc doorspoelen. Zo moeilijk is het niet.
Ik woon er en mensen met honden mogen wel in de straat zelf even heen en weer lopen met hun honden. Mensen krijgen blauwe overschoentjes aan en de poten van de honden moeten goed schoongewreven worden. De straten zijn ook al zoveel mogelijk schoon gespoten.
Oh oke! Dus dat mag wel... Succes Engeltje! Hopelijk kunnen jullie weer snel gewoon naar buiten zonder gevaar voor de gezondheid!
Wij hebben een veranda (die dicht kan) zou hem tijdelijk daar laten poepen en dan later opruimen haha Ik heb altijd veel voorraad in huis qua eten, kan makkelijk 2 weken zonder boodschappen (alleen vers fruit en verse groente heb ik dan even niet, wel blik en pot) Genoeg water altijd en stroomgenerator op diesel (met een paar kannen diesel op voorraad) Ik ben voorbereid haha
nou die hond kakt vanzelf een keer. opruimen, doekje erover klaar. en eten heb ik genoeg in huis. en er komt nog altijd water uit de kraan. doodgaan aan asbestkanker later is ook zo wat he ( bij wijze van spreken dan)
Thnx! Ja het is best heftig om mee te maken! Werd vannacht wakker door kleine ontploffinkjes... Dacht eerst dat het vuurwerk was, maar de knalletjes gingen te langzaam daarvoor, dus ik keek naar buiten en zag flinke vlammen en een grote vonkenregen in de straat. Hebben zelf vorige week al brand gehad, dus ben flink geschrokken! Was erg blij dat het regende, want anders was het waarschijnlijk nog veel erger geweest. Vanmorgen heel vroeg al werd er in de straten omgeroepen dat we binnen moesten blijven en ramen en deuren gesloten moesten houden. Er rijdt continu brandweer, ME en politie door de straten en we worden goed geïnformeerd.
Onze straat wordt gelukkig alweer vrij gegeven, er kwam net iemand aan de deur en er gaat een mega grote stofzuiger door de straat nu. Alleen de tuinen en daken moeten bij ons nog gedaan worden, dat gebeurd de komende 2 dagen.
Sinds een half uurtje ongeveer mogen wij weer naar buiten, maar de mensen die geëvacueerd zijn mogen nog niet terug en mensen uit die straat mogen ook hun huis nog niet uit als ze er nog in zitten.
Nee we mogen niet in de tuin idd.... Er komen nu ook weer berichten dat we helemaal niet naar buiten meer mogen en als je wel weg was, mag je niet meer terug. Erg chaotisch allemaal! Net een vriend gebeld die hier aanwezig was als agent en hij zei ook al dat als we nog binnen waren dat we dan ook maar beter konden blijven, dus wij blijven toch maar gewoon binnen vandaag zoals er ook op de site van de gemeente wordt geïnformeerd. Net de gemeente gebeld, maar die kunnen niet eens antwoorden geven op onze vragen, dus dat fijne informatie nummer heb je ook niet veel aan.
Dan hebben ze toch nog teveel asbest aangetroffen waarschijnlijk, bij metingen. Lastig! Maar ziek worden wil je ook niet... Goh...je zou moeten bevallen...das lastig!