De vraag zelf zegt het al. Welke stof mag wel en niet voor een baby kleedje. Ik ben een babykleedje van acryl aan het haken, maar nu hoorde ik ergens dat dit niet van acryl mag zijn...
Hebben we het nu over een kleedje als in dekentje voor in het bed of kleedje als in jurkje??? Qua kleding kan acryl volgens mij ook prima hoor. Qua deken: je mag geen dekbed (de eerste twee jaar) gebruiken omdat het niet ademt, het wordt te warm voor de kleine. daarom wordt het afgeraden. Op zich als sprei voor de sier kan het dus prima, mits het dan tijdens het slapen wordt weggehaald
Zelfs een gehaakt dekentje van acryl moetnog wel kunnen lijkt me, haakwerk is per definitie al luchtig dus je kunt er altijd doorheen ademen.
Ik ook. Wij hadden wel een acryldekentje (gekregen) , was wel handig voor over de maxi cosi buiten. Dl gebruikt het nu als poppendeken.
Ik zou voor een baby ( en ook voor mezelf ) enkel katoen wol of andere natuurlijke materialen gebruiken.
Het dekentje is bedoeld voor als je het kindje bijvoorbeeld op de arm hebt als extra dekentje voor de warmte of als je naar buiten gaat voor in de kinderwagen oid
Acryl kan prima. Het gaat namelijk niet alleen om de grondstof, maar vooral ook om het type weefsel. Wol is vaak prima, . Katoen heeft als nadeel dat het vocht opneemt, zwaar kan worden en daardoor minder luchtdoorlatend kan werken.