Ik heb eindelijk een ketting gevonden die lijkt op wat ik al een tijdje zoek. Nu staat er alleen bij dat de ketting verguld is... Ik heb helemaal geen verstand van sieraden en ik heb ook nooit sieraden gehad die verguld zijn. De ketting kost 165 euro en ik vraag me af of die dat 'waard'. Vergulde sieraden verkleuren toch na enige tijd? Dit staat bij de specificaties; Materiaal & afmetingen Maat : 43 cm Aantal karaat : 14 karaat Breedte : 4 mm Materiaal : Zilver roségoudverguld Gewicht : 23,6 g Is er toevallig iemand die mij kan vertellen of de ketting gaat verkleuren? En of de prijs past bij dit product? 😁
ja, verguld verkleurd in de loop van de tijd. Nu is het wel zo dat bijv een ring sneller verkleurd, dan een ketting. Want een ring zit aan je hand natuurlijk. Ik vind 165 euro érg veel geld voor een ketting die alleen maar verguld is. dan leg ik er liever wat meer bij voor echt goud.
Dan komen onze gedachten toch overeen.. Ik had die vermoedens namelijk al maar wist het niet zeker.. Dankjewel!
vind het ook erg duur voor alleen maar verguld. en dan ook maar 14 kt soms heb je geluk en duurt het heel lang voor het verkleurd en soms heb je pech en verkleurd het heel snel. het is natuurlijk ook maar een heel dun laagje echt goud of zilver wat er op zit. als je alleen de ketting draagt zal het wellicht niet zo snel gaan maar als je er een hanger aan hebt zal het denk ik wel vrij snel gaan verkleuren omdat die er steeds langs schuurt
Had ooit eens mooie Swarovski ringen die verguld waren. Eigenlijk heel snel ondraagbaar verkleurd. Zou daar dus nooit meer voor kiezen, al is een ketting wel anders Maar ook op de borst zweet je bijvoorbeeld weleens in de zomer.
Er zit geen hanger aan maar ik ga het niet doen als die van een beetje water al verkleurd... Ik heb helemaal geen zin om steeds op te letten met wat ik doe.. Dit is de ketting, weet iemand toevallig welke juweliers zo'n ketting verkopen? Ik zal ook eens vragen bij een Goudsmid hoe duur dat word..
Die kettinkjes heb ik wel eens in het echt goud gezien. Maar zoals iemand anders al zei...waar . Oh en de vergulde ketting gaat zeker weten verkleuren, kan zo binnen 2 maanden. Geen contact met parfum, geen zeep, geen water enz enz.
Zoek eens op gouden collier en dan de maat erachter. Dan komen er veel vergelijkbare voorbij. Ik vind het belachelijk veel geld. Binnen een jaar is zoiets echt verkleurd door zweet, parfum etc. Het is een kort collier dus je draagt het eigenlijk altijd direct op de huid. Gewoon een goede juwelier binnenlopen met je foto. Vaak kunnen ze nog dingen bestellen die niet in de winkel liggen.