Welke stofzuiger? (Huisdieren)

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 4 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi, onze Dyson is juist ontzettend fijn in gebruik: wendbaar, niet te zwaar, ideaal opzetstuk voor de bank erbij. Nee beste aankoop dit jaar geweest! Dyson Total care allergy of iets. Onze vrij besmettelijke bank wat stof en dierenharen betreft is echt nog als nieuw, terwijl de drie andere stofzuigers die wij kochten de bank echt niet haar- of stofvrij kregen (ook niet bij dagelijks stofzuigen).

2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Miele Cat en Dog hebben wij ook getest. Wat een teringherrie maakt die stofzuiger. Echt niet normaal.

De C3 die wij hebben heeft ook een hepa filtersysteem met stofzakken met een klepje die de zak afsluiten als de stofzuiger uit staat. Hetzelfde systeem als de cat en dog dus en maakt echt een stuk minder geluid. Ook de snoerlengte is geweldig. Als ik hem beneden inplug kan ik tot op zolder komen.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier een "gewone" miele. ding is 10 jaar oud en hij zuigt nog super goed. 1x ging hij slechter zuigen en viel hij ook uit maar dat was mijn eigen fout. ik had in al die tijd het filter niet schoon gemaakt dus ding raakte gewoon oververhit:)

ik heb ook nog een andere gehad van de blokker, leek me handig voor boven zodat ik niet hoefde te slepen. wat een onding. veel herrie en veel minder zuigkracht terwijl hij volgens de beschrijving juist meer zuigkracht zou moeten hebben. mijn moeder koopt alleen goedkopere bosch/philips/blokker stofzuigers, zeg rond de 40-50 euro en die van mij zuigt nog beter. zij heeft er nu al 5 versleten...

5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Nu twijfel ik enorm tussen een Dyson en een Miele.

Enig idee hoe ik de knoop door kan hakken? Het is ook niet dat je in een mediamarkt o.i.d. een goed beeld krijgt als je een stofzuiger gaat testen of wel?

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Wij willen een dyson maar ben Door dit topic aan het twijfelen voor een miele. Onze eis is dat het Hulp mondstuk de bank makkelijk haar vrij maakt. Wij hebben dus laatst een kussen vol haar meegenomen maar iemand met een dyson om uit te testen. Echr 5x en hij was schoon! Normaal doe ik daar bijna 10 minuten over met een kleding roller erbij en dan zie je de jaren nog zitten.

Misschien kun je ze in de winkel testen? Neem je ook een kussen mee haha:p

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ melanie: daarom was het voor ons dus echt de doorslag voor de Dyson. Nooit meer gedoe met de kattenharen op de bank en hondenharen tegen de zijkant haha. Ook de bovenverdieping met overwegend vloerbedekking is nooit zo schoon geweest.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou een Dyson komt er hier niet in. Zwaar, duur en een grote kelereherrie. Diegene die wij hebben getest in de Mediamarkt was 400 euro en 11,1 kilo. Wtf zeg.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    plastic keukenhandschoen aantrekken en er 3x overheen wrijven en het haar is eraf;)
    desnoods handschoen iets vochtig maken. gaat trouwens ook prima met een iets vochtige raamtrekker.

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Echt? Dat ga ik vd week direct uitproberen!

11. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik ben kraamverzorgende en kom heeeeel veel stofzuigers tegen.
    1 van mijn werk ergernissen is een stofzuiger die niet goed werkt.
    De Miele doet het altijd goed!!!! Ook al is het ding 20 jaar oud!
    Dyson, vind ik echt niet fijn, slechte zuigkracht, bij sommige modellen en ondergronden werkt de voet niet lekker.
    Dirt devil, ronduit slecht!
    Bosch, meestal wel oké.
    Philips, oude modellen wel goed, nieuwere modellen, mwah.
    B merken, bagger.

Nu is het probleem in stofzuigerland dat er door nieuwe normen steeds minder watt in de toestellen gebruikt mag worden.
    Vroeger was 2000 zeer gangbaar, nu is 1600 het hoogste. Dus echte harde zuigers vind je niet meer.
    Nu gaat het allemaal om het energielabel:(

12. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Hier een Miele en erg tevreden. Het nadeel van de Dyson leek mij het schoonmaken van het filter. Dat heb je bij de Miele natuurlijk niet.

13. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Mijn vriend heeft jaren geleden eentje gekocht van Dyson en werkt nog steeds perfect, geen stofzuiger zak in. Ideaal om schoon te maken

14. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dit ga ik ook proberen komende week. Even nieuwe handschoenen kopen bij zeeman :D
    De zijkanten van de bank is een soort suede/fluweel achtig stofje waar haren iets te makkelijk aan blijven plakken.

Hilly dat is nog eens een handig lijstje! Bedankt!

Zo'n kussen meenemen is ook wel een idee.
    Dat is namelijk van dezelfde irritante stof als de zijkanten.

Even een vraag voor alle dames die de bank ook stofzuigen:
    Onze bank heeft geen gladde stof, is dit ook te stofzuigen? Ik ben dan snel bang dat door de draaiende koppen etc, ik er straks een enorm pluizende bank aan overhoud.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die ervaring heb ik ook. Tijdje gewerkt als invalkracht bij de thuiszorg, steeds andere schoonmaakadressen. Ik was altijd blij als er een Miele ofzo stond. Die b-merken van de bouwmarkt enzo waren zo waardeloos. En dan gaan die mensen nog klagen dat hun vloertje niet schoon genoeg is. Ja, je kunt 10 x over een plek heen en dan heeft hij nog alleen lichte pluisjes opgezogen. Korte snoeren, niet compact op te bergen, heel iiritant.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    #36 Abri, 6 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2016
    Werkte hier helaas niet op de nieuwe bank. Had deze tip al eens gelezen en meteen geprobeerd haha. Misschien ligt het aan het stofje van onze nieuwe bank (haartjes steken zeg maar ook wat tussen de stof etc.).

Hier ook een Miele overwogen trouwens, maar een zwager die nogal fan is van Miele (zelf verkocht tijdenlang) had juist de Miele weggedaan voor de Dyson. Waar ze dachten altijd een prima stofzuiger te hebben werd de bank nu in ene heel veel schoner (stofvrijer) haha. Maar dat ligt natuurlijk ook aan het doel waarvoor je hem nodig hebt en welk type je koopt. Wij hadden een Nilfisk hiervoor, was ook echt een topding: 10 jaar mee gedaan, maar overleefde de verbouwing afgelopen zomer niet ;) In vergelijking maakt de Dyson wel meer herrie en is net ietsje zwaarder, maar ik til hem 1x per week naar boven en verder merk ik er niets van :D En geluid ja.. Hij is iets luidruchtig, maar heb ik die 15 minuutjes per dag niet zo'n last van. Misschien de buren wel haha.

@ 2 littlemonkeys: hier ziet de bank er na 5 maanden nog als nieuwe uit, ondanks dus dagelijks de tangle free turbo borstel erover. Hoe dat er op lange termijn uit ziet weet ik natuurlijk niet. Maar heb toch een schone bank nodig helemaal met een hond die huidproblemen heeft (echt veel schilfers en haren), dus weinig andere keuzes.

Deel Deze Pagina