Dure bruiloft in buitenland. Geef je dan nog een cadeau?

Discussie in 'De lounge' gestart door humptydumpty, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    We hebben binnenkort een bruiloft van een hele goede vriendin in het buitenland. De bruiloft is op een luxe resort op ruim 10 uur vliegen en de gasten betalen de reis (uiteraard) zelf. Al met al gaat de hele bruiloft incl. vlucht en verblijf ons voor ons hele gezin bijna 5000 euro kosten. Omdat het zo duur is zullen er ook maar weinig mensen komen. Alleen naaste familie en een paar beste vrienden. Nu vindt mn man dat we alsnog een cadeau moeten geven, maar ik twijfel. Ik wil geen krent zijn (nav het andere topic, hahaha), maar ik vind het eigenlijk wel welletjes zo. Als je ervoor kiest om in het buitenland te trouwen dan weet je dat je je gasten op onkosten jaagt. Dan is de aanwezigheid van de gasten toch cadeau genoeg? Weet iemand hoe "het heurt";)?

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Jeetje, wat een bedrag! En eigenlijk vind ik het belachelijk dat je dit allemaal zelf moet betalen als zij gaat trouwen. Maar dat was je vraag niet...
    Ik zou een klein persoonlijk cadeautje doen waarbij het gaat om de gedachte en niet om het bedrag. Denk aan een vriendenkring ofzo. Ik vind het al heel wat dat jullie €5000 moeten betalen om er bij te zijn. Nu maar hopen dat ze heel lang en gelukkig samen zijn....

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dit zou ik ook doen. Al zou ik waarschijnlijk niet eens gaan. Ik heb geen 5000 euro klaar liggen voor de uitspattingen van vrienden.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zo zou ik het ook doen.

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik zou cadeau geven en niet naar de bruiloft gaan vind nog wat dat je dat durf te vragen aan vrienden ik wil je op mijn bruiloft maar de kosten zijn voor jezelf

6. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Jeetje, wat een bedrag :$ Dat moeten wel heeeele goede vrienden van jullie zijn dan :p Wij hebben destijds de hotelkosten voor vrienden die van ver kwamen betaald. Nu was dat geen duizenden Euro's, maar toch :(

Maar ik zou dan inderdaad een klein, persoonlijk, cadeautje geven. Jullie aanwezigheid lijkt mij al cadeau genoeg.

7. Sluffie

Sluffie Lid

22 mei 2015
    93
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zou ook iets kleins/goedkoops doen. Het feit dat je al €5000,- (!!!) over hebt om erbij te zijn geeft toch al aan hoe belangrijk deze vrienden voor jullie zijn. Misschien je kinderen iets laten maken?
    Ik kreeg ooit van mijn oppaskinderen (waarvan ik weet dat hun moeder het niet breed heeft) een zelfgemaakt schilderij, ingelijst in een (Xenos?)lijst. Het was het mooiste kado dat ik dat jaar voor mijn verjaardag kreeg... Het persoonlijke maakte het zo mooi :)

8. Tienn

Tienn Niet meer actief

Dit inderdaad. Ik zelf zou echt niet gaan, maar goed ik vind bruiloften sowieso niks:). En ga daar al helemaal niet zoveel geld voor neerleggen.

9. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Als ik het bruidspaar was zou ik het niet verwachten van mijn gasten. Maar ze zullen vast de wereld voor je betekenen met dit bedrag, dus dan zou ik iets kleins doen waar ze wat aan hebben. Of iets leuks om te doen op de plaats van hun huwelijksreis? Een Tour of een lunch in een leuk restaurant oid? Een mooi souvenir van de trip!

10. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ik zou ze een klein persoonlijk cadeau geven. Wel super lief dat jullie er zo veel geld voor over hebben om er bij te zijn!

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Poeh wat een bedrag. Wij zijn ook in het buitenland getrouwd maar hebben alles zelf betaald. Zou echt niet willen dat mensen zo'n bedrag betalen. Ik zou daarom ook iets kleins geven. Je hebt al genoeg uitgegeven dus een duur cadeau hoeft in mijn ogen niet. Denk dat zij dat ook wel begrijpen.

12. rums

rums Niet meer actief

Ik zou iets kleins geven.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou dan echt niks meer geven..

Hemeltje, in feite geef je al 5000 euro als kado zodat je aanwezig kan zijn op hun feest.

Nee ik zou echt niks meer kopen..

14. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    282
    63
    Nee, ik zou ook niet gaan.

Vrienden van ons trouwden in België. (Komen zelf gewoon uit nl maar gingen daar altijd op vakantie)
    Het kwam ons financieel helemaal niet uit, maar waren goede vrienden.
    achteraf hadden we er spijt van. Zou het nu ook nooit meer doen.

15. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik zou niet eens gaan of moet er direct een vakantie aan vast plakken zeg maar, dus dat ik daar zo ie zo 1-2 weken ben voor dat geld.
    Voor alleen een bruiloft vind ik het echt te gek om je gasten zo veel te laten betalen.

Goed, jullie zijn al van plan om te gaan, dan zou ik een klein cadeau geven.

16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zou evengoed een kado geven.
    en bij een kado gaat het niet om het bedrag maar om de gedachte er achter vind ik..
    zoals iemand al zei is een tripje of restaurant op de bestemming ook een leuk idee

17. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben wel benieuwd of jullie er ook een fijne vakantie van maken!
    Zou ik doen 😀
    Ach als je al 5000 hebt uitgegeven maakt die paar euro voor een leuk/persoonlijk cadeautje niks uit natuurlijk.
    Evt een fotocollage oid van jullie gezin met herinneringen aan elkaar? Ik zou t anders gewoon aan mijn vrienden vragen.
    Voor je eigen gemoedsrust ;)

18. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik vind het een ongelooflijk hoog bedrag dat je al moet uitgeven om op de bruiloft te kunnen zijn. Dan moeten het wel heel goede vrienden zijn.
    Ik heb dat bedrag niet klaar liggen voor luxe uitspattingen van mijn vrienden. Maar goed dat is hun en jullie beslissing. Maar als je toch al 5000 euro hebt uitgegeven, kan er vast nog wel 50 euro vanaf voor een cadeau. Wat is nu 50 euro op zo'n groot bedrag?
    Maar aan de andere kant is het al een groot cadeau dat jullie er bij aanwezig zullen zijn.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nou ja ik zie het iets minder somber. 😁 Ik ga ervan uit dat de gasten zelf ook nog een hele fijne vakantie hieraan overhouden. Ik lees luxe (tropisch neem ik aan) resort dus het is natuurlijk geen straf om naar zo'n bruiloft te gaan. Die Eur 5000,- wordt niet aan/voor het bruidspaar alleen uitgegeven. Maar goed, het is natuurlijk een hoop geld om toch in de eerste plaats bij de bruiloft van jullie goede vrienden te zijn dus ze zullen echt niet ook nog dure cadeaus verwachten neem ik aan.....anders kan het idd weer in het andere topic. 😝 Ik zou iets geven wat niet veel kost maar van onschatbare waarde is....een mooi fotoboek met herinneringen en persoonlijke tekst o.i.d.

Heel veel plezier! 😎

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Pff, denk dat ik uit principe al niets meer zou geven. Bruiloft in het buitenland en dan moet je zelf de reis betalen? Vind ik echt raar.

Deel Deze Pagina