kattenallergie?

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 25 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Even iets vreemds..

Sinds een dag of tien heb ik een kitten in huis. Een Europese Korthaar dit keer (ofwel; huis-tuin-keuken). So far so good. Ze is lief, erg speels. Levendig. Doet wat een kitten moet doen. Verder vorige week eerste enting gehad, een chip en de vlooien/wormen kuur.
    .
    Ik heb bijna negen jaar lang een Siberische kat gehad. Deze staan bekend om hun hypoallergene eigenschappen. Niet dat ik allergisch was of ben. Althans; niet dat ik weet.

Het rare is nu wel dat is steeds uitslag heb op mijn onderarmen. Je voelt bultjes en de huid is gevlekt rood. Het jeukt als een gek.

Ik vraag me af of dit een allergische reactie kan zijn, of moet je dan volledig last hebben met niezen en alles erop en eraan? Of kan het zich ook alleen beperken tot uitslag?

Wie heeft enig idee?

2. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Mijn vriend is allergisch en krijgt juist uitslag op armen en benen van katten. Vooral als ze gekrabt of gelikt hebben.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zou zeggen laat je bloed testen. Het kan bij iedereen anders zijn, kan zijn dat het eczeem is wat je krijgt.
    Een bloedtest kan alles in 1x uitsluiten.
    Meest voorkomende symptomen zijn wel geirriteerde slijmvliezen, dus niezen, keelpijn en jeukende ogen..soms ook astmatische klachten en eczeem.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Kan. Ik ben ook allergisch voor katten. Bij mij uit zich dat in kortademigheid. Geen last dus van traanogen of niezen. Laat het even testen dan weet je het zeker.

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ja..inderdaad. misschien maar even achteraan. Ik hoop het echt niet. Het begint zich wat uit te breiden ook richting prikkerige ogen. Gil.

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Even laten testen. Ik bleek ook allergisch voor katten en heb mijn hele leven katten gehad. Geen klachten waar ik veel last van had, maar in het bloedbeeld zagen ze wel een reactie.

Weet je meteen of je niet allergisch bent voor iets anders, of de kat vlooien heeft oid (ook bultjes op onderbenen en armen) of dat je toch allergisch bent voor de nieuwe "pluis in huis". Daar kan je trouwens wel over heen groeien of dingen aan doen (luchtreiniger bijv.).

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik vraag wel om een test inderdaad. Ik heb al zo'n 16 jaar katten. Waarvan de laatst sinds 8 jaar en een hypoallergene vacht (siberische kat). Die is afgelooen december overleden. Ik was nooit allergisch. Maar ja..hooikoorts had ik ook nooit. Kreeg ik ook ineens. Wordt vervolgd..

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij hadden ook altijd katten gehad. Vroeger nooit last van gehad, tot ik een jaar of 17 was. Toen begon ik kortademig te worden.

Deel Deze Pagina