Welke stofzuiger raad jij aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zulema, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Klopt! Ervaar het niet perse als een nadeel, alleen met de korrels die de kat uit de kattenbak schopt soms wel vervelend

Zulema vindt dit leuk.
  2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    Ligt eraan welke zuigmond je erop hebt. De parketborstel gaat prima beide kanten op. De gemotoriseerde vloerborstel is zo krachtig dat bij achteruit over iets heb gaan, zorgt dat het wegschiet door de draaiende borstel. Maar dat gebeurt vooral bij iets 'grotere' dingen, zoals hagelslag, kiezelsteentje oid.
    Ik vind dat niet zo storend.

Zulema vindt dit leuk.
  3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Oh dat valt dus inderdaad erg mee!
    Ben dat gesleep met zo'n hele stofzuiger nogal zat:roflmao::roflmao:

Zulema vindt dit leuk.
  4. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    wij hebben een Dyson voor de bank en kruimels. Let op Accu vervangen en goed schoonhouden (haren eruit halen)
    En een Philips Power Pro zakloos, niet zo zwaar op de trap en zuigt als een Tierelier

Zulema vindt dit leuk.
  5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    Ja klopt, heel irritant! Daarom gebruik ik die alleen nog voor de kattenharen op de krabpaal, bank en soms kleding niet voor op de vloer het duurt mij anders te lang. :o:

Zulema vindt dit leuk.
  6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.238
    4.464
    113
    Vrouw
    Bij het nieuwe model dyson zijn ze ook te wisselen, maar kost wel het dubbele. Mijn vriendin heeft een extra accu omdat ze met smetvrees 3x per dag het hele huis stofzuigt

Zulema vindt dit leuk.
  7. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ja, ik ervaar het precies zo.

Zulema en Adje vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dyson! Heb de V10 met fluffy kop ivm gietvloer. Nooit meer iets anders..

Zulema vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En die accu boeit me echt niet. Hij zit hier gewoon elke dag in de oplader. Het gemak weegt echt niet op tegen de nadelen. Met kleine kindjes en een vloer die stof aan trekt echt onmisbaar. Zuig ook wel 2x per dag beneden..

Zulema vindt dit leuk.
  10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    #30 Adje, 10 jan 2021
    Laatst bewerkt: 10 jan 2021
    Ik heb een oudere versie. Maar de originele accu’s kosten sowieso €90 en ik vind het eigenlijk van de zotte dat een accu al binnen 2 jr lam is, terwijl de stofzuiger zelf al een paar honderd euro kost.
    Verder vind ik het een fantastische stofzuiger hoor (qua zuigkracht en gebruiksgemak), maar die accu vind ik wel een dingetje.

Edit: Ik bedoel dus niet dat ik vind dat de accu het bij het zuigen het te kort doet. Ik bedoel dat de accu hier dus steeds maar 2 jaar meeging en dan het echt niet goed meer deed (dus bv na 5 min ipv na 40 min. zuigen er al mee stoppen).

Zulema vindt dit leuk.
  11. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Dyson v10. Zou niets anders meer willen!
    Accu's zijn inderdaad een dingetje... tip: kou is erg slecht voor de accu, laad hem op op kamertemperatuur.

Zulema vindt dit leuk.
  12. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Hier de Bosch unlimited 8. Zoooo blij mee! Gebruik de turbo stand alleen voor kleden, verder niet nodig. De accu gaat daardoor lang mee en anders inderdaad heel snel opgeladen en gewisseld.

Zulema vindt dit leuk.
  13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jep... echt vreselijk vind ik dat

@Zulema hier past hij dus inderdaad niet fatsoenlijk onder het bed..

dat incl het niet naar achteren zuigen maakt dat ik het echt een kloteding vind en hem dus amper gebruik

Ysabella en Zulema vinden dit leuk.
  14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn ook toe aan een nieuwe stofzuiger.
    Wilde eerst een dyson, maar naar veel reviews lezen en hem te hebben uitgeprobeerd ben ik toch van gedachten veranderd.
    Vind de dyson meer een veredelde kruimeldief.
    En vervelend dat je niet het hele huis in 1x kan stofzuigen. En lees zoveel dat de accu na ongeveer 2 jaar op is....vind ik echt bizar voor het geld wat je betaald

Wij gaan weer voor een stofzuiger van Miele.

masami, Zonnestralen en Zulema vinden dit leuk.
  15. b0llen

b0llen Lid

21 jan 2020
    57
    80
    18
    Het is dat mijn vent echt extreem gehecht is aan de Dyson.. maar het liefst gooi ik hem van drie hoog naar beneden. Wat een kloteding. Wonen nu in een 3-kamer appartement en kan de 'hele' toko er niet eens mee stofzuigen. Accu vind ik veel te beroerd voor het geld wat je ervoor neerlegt.
    Nu we verhuizen naar een eengezinswoning gaat hij mee en komt hij op de bovenetage te hangen. Dat is wel te overzien. Voor beneden weer een lekkere Bosch met zak en snoer. Power to the oldskool :roflmao:

consider, masami en Zulema vinden dit leuk.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.312
    23.459
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Sowieso een steelstofzuiger! Wij hebben Dyson, maar idd, die accu... Dus de volgende wordt een Bosch denk ik. En we hebben een Roomba robotstofzuiger. Nooit meer zo'n bakbeest met snoer in huis hier.

Zulema vindt dit leuk.
  17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nu ruim een jaar een Dyson v11 absolute pro en merk nog niets aan de accu?
    Gebruik hem echt heel vaak op een dag. Echt ideaal.
    Ik heb die gemotoriseerde borstel waar soms wel eens wat dingen achteruit weg schieten maar echt niet zo vaak. Die gebruik ik elke dag voor de bank, kleden, vloerplaten etc.
    Voor het parket gebruik ik die zachte ronde borstel.
    Ik kom overal prima onder. Maar wij hebben een hele grote diepe hoekbank dus die schuif ik regelmatig even opzij.

Mijn moeder heeft een draadloze Philips en dat vond ik zo’n net niks ding. En die was ook wel een euro of 300.

Oh en de service van dyson vind ik echt super. Die elektrische borstel maakte een vreemd geluid. Ik ff met de klantenservice chatten, filmpje van gemaakt en binnen 2 dagen zonder er om te vragen een hele nieuwe borstel. Ding doet het nog prima naar klonk raar. Kost 80 euro dacht ik.

Zulema vindt dit leuk.
  18. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.812
    4.586
    113
    Hier 3 stofzuigers;
    - Bosch sledestofzuiger met zak (voor de wekelijkse grote ronde, zuigt toch echt het allerbeste)
    - Roomba 976 robot stofzuiger die elke dag zijn rondje maakt hier, geweldig apparaat, kan niet meer zonder
    - Inventum steelstofzuiger. Hadden eerst een Bosch, zeker beter en krachtiger. Maar gebruik hem enkel voor een keer wat zand ofzo op te zuigen of snel een keer onder de tafel. Daar is deze goed voor. Kon de stofzuiger met winkelwaarde van 200 euro testen via Insiders voor 70 of 80 euro ofzo. Dus prima prijs voor erbij. Maar gebruik hem echt als kruimeldief. Niks kan op tegen mijn Bosch Freee en mijn Roomba!

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een Dyson, geen idee welk model. Ik vind ze idioot duur, maar mijn man wilde graag een Dyson. Nou ja, prima. Het is op zich een prima stofzuiger. We hebben een groot huis, snoerlengte is alsnog prima. Ik moet echt nèt een keer wisselen van stopcontact en boven ook. Maar in ons vorige huis (rijtjeshuis) had ik de hele verdieping ermee kunnen doen.
    Wat ik alleen echt BLOED-irritant vind, is dat de hulpstukken aan de steel hangen. En er dus elke keer aflazeren. Dus ik kan niet wachten tot ie stuk is (en aangezien het een Dyson is, zal dat als het goed is nog heeeel lang duren) zodat ik een andere stofzuiger kan kopen met de hulpstukken in de het stofzuiger zelf. Waar ze horen.

Zulema vindt dit leuk.
  20. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben deze! Bevalt goed. Alleen vind ik ook dat er nog best vaak dingen wegspringen. Hij zuigt wel 2 kanten.

Zulema vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina