Naar de HAP? Twijfel

Discussie in 'De lounge' gestart door angel229, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik ben al van eind december begin januari aan het kwakkelen. Griep. Drie weken geleden heb ik antibiotica gehad voor mijn luchtwegen. Ik heb astma. Nu sinds donderdag is alles weer in alle hevigheid terug. Ik hoest vreselijk, tot overgeven toe en ik heb mijn bijholten potdicht zitten. Ik hoest ook viezigheid op, heb spierpijn, pijn tussen schouderbladen en verhoging. Ik heb nooit koorts en normaal een temperatuur van rond de 36.5. Nu dus 37.9. Ik voel me echt flink beroerd. Dus wat moet ik nu: wel of niet naar de hap.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    zou even bellen.

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bij twijfel bellen. Al is het maar om even te overleggen.

4. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Beetje overbodig om ook te posten, maar ik zou ook even bellen :).
    Beterschap in ieder geval!

5. angel229

Ik twijfel zo of ik me niet aanstel :(. Ik ga straks even bellen. Hebben nu geen oppas voor S. en willen haar liever niet meenemen.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gewoon meenemen toch?

7. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Komt misschien wat lullig over, maar waarom wil je nu naar de HAP? Het klinkt niet echt als spoed.
    Waarom ben je gister niet naar de HA geweest, als je alczo lang beroerd bent en het niet over gaat? En als het gister nog niet nodig was waarom kan het dan niet wachten tot maandag?

8. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan altijd even bellen voor overleg. Misschien dat ze je even laten komen om naar de longen te luisteren.

Beterschap...

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat is mijn gedachten ook moet ik bekennen.
    ik zeg niet dat ik je klachten niet serieus neem, verre van.
    Maar kan het echt niet wachten tot maandag?

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Je verzekering betaald trouwens voor elk telefoontje naar de huisartsen post al consult kosten he? Dus ik zou niet zomaar even bellen. Alleen als het echt spoed is.

(is trouwens 20 euro per keer ongeveer, ook al is het alleen maar voor advies)

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Aan de andere kant kun je je ook afvragen waarom je niet zou bellen.

Je betaald er genoeg voor, en overleggen kan volgens mijn geen kwaad. Als ze vinden dat je moet komen, zullen ze dat zeggen. Vinden ze het geen spoed hebben, dan hoor je dat ook.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.915
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit zijn ook mijn vragen, om eerlijk te zijn.

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik kan me wel voorstellen dat ze misschien twijfelt. Gisteren voelde ze zich misschien minder beroerd dan nu, en dan maak je soms de afweging om het aan te kijken. Als je dan wakker wordt, en je voelt je zo beroerd, dan kan tot maandag wachten, ontzettend lang lijken. Dat is waarom ze vast ook twijfelt. Ik zou gewoon bellen. Als je een longontsteking krijgt, ben je nog verder van huis.

14. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik lees geen echt spoedgevoel als ik eerlijk ben. Als je heel hoge koorts zou hebben, of je zou bv bloed ophoesten (ik noem maar iets!) dan zou ik bellen. Maar goed, als je dit al een poos hebt, zou ik wachten tot maandagochtend en dan je eigen huisarts bellen.
    Paracetamol nemen, en misschien een idee om te stomen met rhinocapsules (als dat kan ivm astma)?
    Beterschap meid!!

15. angel229

Omdat ik gisteren nog geen troep ophoeste, geen koorts en geen pijn tussen m'n schouderbladen had.
    Daarnaast ben ik in contact geweest met iemand met kinkhoest een paar weken geleden.

16. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Dat klinkt alsof je verzekering je een gunst doet... daar betaalt ze toch zelf voor? Geen argument, echter wel zelf inschatten of je belt, ik vind dat anderen dat niet voor je kunnen doen.

17. angel229

Mijn luchtwegen zijn echt een probleem gebied en ben idd daar ook bang voor. Ik ben in de verste verte geen dokterloper! Die ziet mij haast nooit!! Was gisteren bij lange na niet zo beroerd als vandaag!

18. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oke als je in contact bent geweest met iemand met kinkhoest of je bent bang voor een longontsteking, dan nu bellen om te overleggen. Niet twijfelen dan, maar gewoon doen.
    Nogmaals beterschap.

19. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou waar wacht je nog op? bel even voor advies?

20. Milujem

Milujem Niet meer actief

Dit denk ik dus ook... Half nl loopt met jouw symptomen rond, hier in huis alleen al 2 met griepachtige verschijnselen. En ook braken van het hoesten... Zou gewoon tot maandag wachten

Deel Deze Pagina