Wie heeft er DE tip tegen slechte adem??

Discussie in 'De lounge' gestart door Janneke00, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Zoals de titel al luid.... Wie heeft er DE tip tegen een slechte adem??

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    - goed tanden poetsen
    - tanden goed flossen
    - tong poetsen

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Goed eten.

Mij is altijd verteld dat een slechte adem vanuit je maag komt en zodra je slecht eet een slechte adem heb.
    Klopt wel een beetje want heb rond mijn 16e tegen een eetprobleem aan gezeten (ouders kwamen er snel achter) maar toen at ik dus slecht en stonk ik vreselijk uit me mond.

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Als je zelf al heel veel dingen geprobeerd hebt (tanden poetsen, mondwater, muntjes...) toch maar eens naar de tandarts gaan.
    Je kan ontstekingen ofzo hebben zonder er echt last van te hebben maar die veroorzaken toch een slechte adem.

Ligt het daar niet aan dan kan het nog altijd aan medicijnen liggen, sommige medicijnen veroorzaken een slechte adem maar er kan ook medisch iets zijn bijvoorbeeld diabetes of iets met de nieren of lever. En nog wel een paar dingen.

5. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Wat hierboven gezegd is natuurlijk en komkommers eten.

6. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bezoekje aan de huisarts. Als je de standaard dingen al doet (tanden poetsen, flossen en tong poetsen).

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik heb zelf weleens last van amandelsteentjes. Dit zijn gele korreltjes die zich in de holtes bij je amandelen nesten. Google het maar eens. Als ik zo'n steentje ophoest ben ik gelijk mijn slechte adem kwijt.
    Ik vind het heel erg en ik schaam me er ook erg voor omdat ik het vaak te laat door heb dat er weer een steentje zit. Nu ik naast het tandenpoetsen mijn mond ook spoel met mondwater heb ik er minder last van.

8. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik weet niet of je rookt? Wellicht stoppen. Ik ruik een stuk frisser uit mijn mond gedurende de gehele dag. (Dus niet alleen direct na de peuk) ben nu 15 maanden gestopt, heeft echt mijn adem verbeterd (maar goed stoppen lukt alleen als je het echt zelf wil)

9. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik poets mijn tanden twee maal daags, heb een tongschraper en cb12.
    Nu gebruik ik niet altijd het mondwater en de tongschraper omdat ik had begrepen dat dat niet goed is.... Of is dat onzin en kan ik dat zonder zorgen elke dag gebruiken?

Medicijnen gebruik ik niet en ik heb volgens mijn moeder al mijn hele leven last van een slechte adem. Manlief heeft me dit overigens verteld. Ik kwam er toen mee naar mijn ma en die zei dat ik als kind al last had van een slechte adem... Ik ga 2/3 keer per 2 jaar naar de tandarts (dus ene jaar 1 keer en het andere jaar 2 keer... Ik ga niet precies elk half jaar, dus soms is het wat later)

10. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik ben gestopt met roken net voor ik zwanger raakte van mijn eerste kindje. Dat is nu dus inmiddels ruim 4 jaar geleden. Mijn man heeft me daarna pas gewezen op mijn slechte adem. Het lijkt dat dit daarna juist slechter is geworden... Ik heb soms het idee dat de rook het wat neutraliseerde ofzo... Maar ja, ik ga toch echt niet meer beginnen met roken :)
    Nu is hij een aantal maanden na mij toen ook gestopt, dus zijn reukvermogen is toen verbetert ;)

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik zelf heb amandelstenen, die stinken heel erg. misschien eens kijken of je daar iets mee hebt. is makkelijk te verwijderen en als je het eenmaal weet is het zo voorbij met de stinkende adem ;)

12. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik had dat ook, dan zijn je amandelen chronisch ontstoken. Bij mij zijn ze daardoor ook verwijderd. Wat smerig die amandelsteentjes

13. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Hoe doe je dat? Ik heb er ook last van, maar krijg ze er niet zo makkelijk uit hoor.

14. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Amandelstenen.... Nog nooit van gehoord... Hoe weet ik of ik die heb?

15. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naast alle tips bezoek met regelmaat de mondhygienist.

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Even bij de huisarts laten nakijken of je keelamandelen niet zijn ontstoken.

17. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ben je misschien aan het lijnen? Als ik ga lijnen krijg ik ook een slechte adem :(

18. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik dacht ook gelijk aan amandelsteentjes. Soms kan je ze er zo uitfloepen met je vingers, maar sommige die blijven heel irritant zitten. Ik merk het gelijk als ik ze heb. Jakkes! Zoek maar eens op google naar plaatjes.

19. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Ik heb ook al jaren af en toe van de smerige dingen bij me amandelen. Nooit geweten hoe t heette maar nu weet ik het.
    Ik heb het maar heel af en toe maar t stinkt echt verschrikkelijk.

Hoe doen jullie t met kids die stinken uit de mond? Mijn kids 5 en 2 stinken ook verschrikkelijk, zelfs na t tandenpoetsen ruik ik de tandpasta niet eens, echt heel zwaar irritant en enorm vervelend. Ik kan bij hun niet achter in de keel kijken of hun ook amandelsteentjes hebben....

20. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik heb vaker gelezen (en bij dr. Oz gezien :)) dat kauwen op peterselie heel goed helpt.

Deel Deze Pagina