Maar dan heb ik het wel over een flinke kom....formaat hoge glazen schaal. Ik weet wel dat een aquarium beter is uiteraard..vanwege pomp e.d. Maar voor welke vissen kan een kom wel goed dat ik nog geen complete dierenbeul ben
alle kommen kunnen gewoon niet. eerst inlezen trouwens voordat je vissen neemt. zo landen goudvissen te vaak in kleine aquariums....
De stelling is dat omdat een vissenkom rond is de vissen geen enkel besef hebben van ruimte en ze dus eindeloos rondjes blijven zwemmen. Zou dan eerder voor een paar (3 ofzo) sierguppen gaan. Die worden niet groter en zijn over het algemeen wat sterker dan goudvissen. Maar inderdaad bij voorkeur een vierkante/rechthoekige bak.
en sowieso met filter, anders kun je ze na een week begraven. goudvissen hebben een vijvernodig, die beesten worden namelijk 25 jaar oud en 35> cm *in kleinere dingen krijgen hele ernstige vervormingen die ervoor zorgt dat ze niet oud worden
Guppies mochten toch in een kom,althans dat meende ik te lezen vd week in een topic... Verder weet ik weinig van vissen....alleen dat ze gepaneerd erg lekker kunnen zijn
Er zijn best mooie goede kleine aquaria, vanaf 12l tot 35l. Heeft bijna het formaat van zo'n vissenkom, maar dan dierenvriendelijk ivm pomp, filters, stroming, hygiëne etc.. Vissenkom kan echt niet, tenzij je om de week nieuwe vissen wil kopen.
Maar is een aquarium beter omdat het rechthoekig of vierkant is of is die pomp essentieel. Is een vierkante/rechthoekige bak zonder pomp beter dan een kom of maakt dat geen moer uit.
Vissen hebben gewoon een pomp nodig, en het ronde is gewoon niet goed voor die vissen. Je krijgt dan een soort van vissen die eigenlijk in het gesticht thuis horen
Maar ze gaan niet per se snel dood in een kom hoor...geloof dat het niet zo goed is..maar voor ik er over las en het eist had ik altijd vissen in een kom en sommigen gingen wel 2 jaar mee
Doe wat jij wil, ik zal niet zeggen dat ze snel dood gaan, maar het is niet goed voor je vissen! En 2 jaar voor een vis hoeft absoluut niet oud te zijn..
De pomp is essentieel ivm stroming en reiniging. Je hebt ook aquaria met een "ronde voorkant" die op een D lijken. Achterkant is recht, zijkanten ook, maar de voorkant is rond. Als het je om de vorm gaat. Anders ook van die garnalenbakken, daar passen wel rond de 5 guppy´s in, en die hebben ronde hoeken. Edit: Mijn groot aquarium is vanwege de verhuizing bij mijn ouders gebleven, en daar wonen vissen van ruim 16 jaar in!
2 jaar, gaat dat om goudvissen? maar ook guppen... die horen daar gewoon niet in thuis... dat is net of je je hond altijd in een kleine kennel propt en hem af en toe schoon water geeft maar de rest niet schoonmaakt. je nitriet, nitraat en fosfaat zijn dan gewoon killing
Nee ik bedoel ook niet dat 2 jaar oud is..maar meer omdat iemand zei je kan om de 2 weken een nieuwe vis kopen. Probeer echt info in te winnen
Bij de action hebben ze leuke opwindbare voor 79 ct Ik vind deze aquaria zo mooi. Jammer dat ze zo duur zijn. BiOrb - Aquaria