Dames.. Ik vind het lastig dus misschien kunnen jullie me een beetje opweg helpen Mijn man heeft sinds een paar jaar een andere baan. Hierbij moet hij netjes gekleed komen. Niet strak in pak maar ook niet in jeans met shirt. Ik zie allemaal leuke dingen voor hem maar hij vind weinig leuk. Hij heeft 2 colbert jasjes (grijs en grijs mêlee) dus ik ging voor een leuk gekleurd overhemd wat hij goed kan hebben. Dat overhemd hangt nu dus nog lekker in zijn kast omdat het niet "zijn ding" is. Dus mijn vraag: hebben jullie nog kleding advies voor mijn man Misschien handig om te weten, meneer is aan de kleine kant (1,70) en draagt maat S (netjes in verhouding )
Een keer shoppen met een stylist. Weet je precies wat je wel staat en wat niet. Een kleine investering, maar je hebt er lang plezier van + gelijk een goede gaderobe
Een keer een goede herenzaak binnenstappen. Uitleggen wat je weet en wat je niet weet en wat je wilt (hij dus). De mannen die in die zaken werken weten echt wel hoe mannen in bepaalde functies gekleed moeten gaan. Mijn man werkt bij een bank, pak is niet verplicht, maar liever/eigenlijk wel. Hij ziet er echt zooooo mooi uit, maar vaak met hulp van zo'n man in een herenkledingzaak. Mooie pantalons, leuke gekleurde overhemden (+jasje die uitgaat zodra hij in het pand is)
Ik zou ook naar een goede kledingzaak gaan. Zo te horen heeft hij een makkelijke maat (46?) en wordt hij niet gehinderd door te modieuze voorkeuren, wat best een positief ding is. Voor je het weet ziet hij eruit als zo'n overgestileerde gast die geen idee heeft waarom hij aan heeft wat hij aan heeft. Laat hem lekker aan een medewerker uitleggen wat hij mooi en lelijk vindt. Liefst iemand die er in zijn ogen goed uitziet. Bij voorkeur een man die wat ouder is dan hij zelf, dat wekt vaak vertrouwen. Jouw rol is in deze passessie beperkt tot naar zijn gezicht kijken als hij in de spiegel kijkt. Daarvan leer je beter wat hij wel en niet mooi vindt. Tuurlijk moet je het zeggen als hij er goed uitziet, maar ik zou voorlopig even niet aankomen met al te veel suggesties. Dan ontwikkelt ie nooit een eigen stijl. Mijn vriend begon met een plastic we-pak dat hij met z'n moeder had gekocht, wat voor mij (uit een gezin van kleermakers) soms best een beetje wennen was, maar ziet er inmiddels uit om door een ringetje te halen. Hij trekt meestal dingen uit een rek, dan help ik hem beslissen. Ik stel wel eens wat kleur voor maar weet dat hij nooit zal vinden dat groen, steenrood en bruin hem minstens zo goed staan als blauw en grijs. En hij zal nu en dan paars blijven dragen, ook al is dat zijn kleur niet echt als er te veel blauw en wit door zit en te weinig rood. Maar hé, hij slaat de plank echt niet mis. Hij draagt bijvoorbeeld geen zwarte pakken, weet zijn maat, blijft ver weg van de gekke hemden en heeft z'n das aan de wilgen gehangen omdat ie er echt niets mee had en ze gewoon niet kon rocken. Hij weet ook dat hij echt niet altijd in pak hoeft, combineert jeans met jasjes en pakken met truien. Het is net als tien je zelf ging wennen aan make-up: je doet als newby eerst wat iedereen doet en later merk je wat je wel en niet staat.