Welke (stomme) banen heb jij ooit gehad)

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 15 sep 2024.

1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.865
    33.525
    113
    Niet stom: kok in een restaurant. Zwemjuf. Bijles Frans.
    Stom: oppassen, vrijwillige hulpverlening, kranten wegbrengen.

Jij?

2. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.143
    3.536
    113
    Vrouw
    Niet stom: op de materniteit, in het rusthuis, op de picu. Kortom in de zorg
    Stom: kantoren poetsen, in een feestzaal opdienen en vooral afwassen. Beide studentenjobs

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.242
    8.098
    113
    Vrouw
    Pakketjes bezorgen. Ik moest mijn auto gebruiken. Benzine en onderhoud was voor mijn kosten. En in de 12 uur per dag dat ik bezig was verdiende ik zo goed als niks.

Ik vind het nog steeds bizar wat je moet betalen om een pakje te laten bezorgen vs wat ik verdiende.

4. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.443
    815
    113
    Vrouw
    Niet leuk: paprika kassen, folders bezorgen vakantiehuizen schoonmaken.
    Wel leuk: al 17 jaar in de thuiszorg werken (zelfde bedrijf) ik doe er vanalles als verpleegkundige in het reguliere verpleegkundige team in de avonden/weekenden in een heel groot gebied werken. Geregeld in het acute team werken (dan ga je oproepen af, maar ook voor huisartsen,HAP of SEH mensen af thuis) ook vervang ik 1x per week de planner en ook haar vakanties.
    Super afwisseld geniet elke keer weer van mijn werk.

Mammavantwee en Bloem2310 vinden dit leuk.
  5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.038
    1.792
    113
    Vrouw
    Stom: postbode (alleen in de zomer leuk), schoenenreus, kantoren schoonmaken.
    Niet stom: touringcars schoonmaken (het werk was niet heel leuk maar heb daar echt een leuke tijd gehad), bij een drogist, gehandicaptenzorg (huidige baan)

6. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.087
    1.147
    113
    Vrouw
    Stom: vakken vullen en koekjesfabriek
    Niet stom: tankstations, mijn stages (luchthaven en hotels) en eigenlijk al
    Mijn volwassenen banen.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.101
    13.407
    113
    Vrouw
    Stom: schoonmaken bij een douane kantoor, wat waren die bureaus ranzig (inclusief allerlei in beslag genomen voorwerpen die op de bureaus stonden te pronken). Ben daar ook nog met de schoonmaak kar en een vriendin door de lift heen gezakt, wat weer zorgde voor uren lach plezier.

Leuk: mijn eerste baantje op mijn 13e, de hele dag op puppies en hun moeder passen voor €5 per uur. Dat had ik ook gratis nog wel gedaan.
    Verder zijn al mijn volwassen banen ook super leuk.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    8.911
    10.045
    113
    Stomste baan ooit: een week als postbode in de kerstdrukte. Er waren geen gewone colleges, wel een week extra cursus maar die was in no time vol, en mijn reguliere werk had geen uren voor me. Ik was er elke dag uren midden op de dag mee kwijt waardoor ik aan weinig anders toe kwam, maar het was maar een paar uurtjes. Uurloon was een stuk lager dan mijn eigen baan. Ik moest mijn eigen fiets gebruiken, die schade had door die fietstasen na die week. Ik kwam amper de brug over met volle tassen. En volle klap belasting op een tweede baantje. Alles bijeen hield ik bijna niks over.

En tot overmaat van ramp hadden ze die cursus wegens de overweldigende belangstelling omgezet van kleinschalig naar hoorcolleges, en had mijn eigen werk uiteindelijk toch uren voor me, maar ja ik had dit al aangenomen...

9. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.267
    6.064
    113
    Vrouw
    Eerste baantje: maandblad bezorgen voor de gemeente. Verdiende goed maar met slecht weer was het stom, en adressen met grote gemene honden waren ook stom :roflmao:
    Later achter de kassa in een woonwinkel en daarna nog bij de grote gele M, erg stom. Maar als puber wil je wel geld verdienen :rolleyes:
    Tijdens studie callcenters (stom, altijd kwade klanten) en in de zomervakantie in het buitenland op een camping (leuk, vakantie èn geld verdienen!)
    Na studie schoonmaak op een vakantiepark (ranzig) en een paar extreem simpele hersenceldodende kantoorbaantjes (verschrikkelijk).
    Later als assistent bedrijfsleider bij een technisch bedrijf. Heel divers en veel uitdaging en verantwoordelijkheden. Zeker niet stom, beste kantoorbaan ooit! Maar minder uren kon niet en ik wilde niet meer fulltime werken met twee kinderen, dus eigenlijk best stom :rolleyes:

Niet stom: mijn huidige baan als docent. Deed ik al tijdens mijn studie, ook naast mijn fulltime baan destijds. Toen ik stopte met werken ben ik wel blijven lesgeven. Geeft zoveel voldoening... Geweldige baan!

10. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.538
    7.371
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik vond eigenlijk al mijn banen wel leuk maar het lag meestal aan de verdiensten of de chef waardoor ik ben gegaan.

Leuk: Schoonmaakster in trappenhuizen, bij de post sorteren, McDonalds in de keuken, bastion hotel in de keuken/kamermeisje, Novotel in de afwas/keuken/ontbijt, in een restaurant in de keuken, toen 3 jaar in Duitsland in een keuken en nu alweer 5 jaar ook in Duitsland in een typisch Beiers restaurant in de keuken pal naast de deur

Stom: allrounder in een Kinder speel paleis, post bezorgen in de regen/wind

11. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.745
    3.575
    113
    Vrouw
    Stom: huisjes schoonmaken op een vakantiepark. Geen idee hoe ik het deed maar ipv te poetsen verspreide ik het vuil. Ik raakte in paniek en ben weggelopen. :roflmao:
    Schroefjes in zakjes doen tussen oudere vrouwen, zit je daar als 18 jarige naar verhalen te luisteren over kleinkinderen. 4u volgehouden. :oops::roflmao:

Leuk: snoep en koffie automaten vullen in bedrijven. was echt wel leuk om te doen.

12. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.373
    862
    113
    Stomste bijbaan: wc's schoonmaken bij walibi. Het het 1 week volgehouden. Zo vreselijk goor en zure collega's.

Leukste bijbaan: bij de benzinepomp werken.

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    15.146
    20.380
    113
    Gedwongen vrijwilligerswerk via het UWV, vlak voordat ze mijn arbeidsongeschiktheidsuitkering onterecht hadden stopgezet. En zowat iedereen rookte daar, "want anders komen ze niet". Dat heb ik niet erg lang volgehouden, want ik werd gek van de stank en benauwdheid. Helaas hadden ze daar bij het UWV maar weinig begrip voor.

Wat ik wel heel leuk vrijwilligerswerk vond was weekmenu's samenstellen aan de hand van voedselbank-pakketten. Het is dus niet zo dat ik pertinent tegen vrijwilligerswerk was/ben.

14. Knalrood

Knalrood Actief lid

6 jun 2024
    239
    214
    43
    - Bestellingen aannemen bij een pizzeria
    - Verkoopster en later assistent bedrijfsleider bij een destijds grote winkelketen.
    - Orderpicker voor de Heineken.
    - Schoonmaakster bij bedrijven en scholen
    - Schoonmaakster in een verpleeghuis
    - Schoonmaakster in een woning voor gehandicapten.
    - Woonondersteuner in een verpleeghuis
    In datzelfde verpleeghuis ben ik nu in opleiding tot verzorgende.

ik vond alles wel leuk. Het ligt bij mij aan de collega’s en omgeving. Zo lang die dingen leuk zijn vind ik al het werk prima.

Chillin vindt dit leuk.
  15. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.108
    1.001
    113
    Vrouw
    Niet leuk: kranten en folders bezorgen. Activiteitenbegeleidster met ouderen. Lag aan het team, vreselijke collega's.
    Leuk: in de winkel werken, klantenservice. Stages in speciaal onderwijs.
    Tussenvorm: thuiszorg schoonmaakhulp.
    Werk vond ik matig, maar mijn vaste cliënten waren erg leuk.

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    15.922
    25.150
    113
    Stom:
    Afdeling vlees- en vleeswaren bij de C1000

Leuk wat betreft een bijbaantje: De Deurkruk (winkel met o.a. hele dure designer deirkrukken)

Leuk:
    Vrijwilligerswerk bij De Kindertelefoon
    Leerkracht Basisonderwijs

17. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.650
    7.177
    113
    Niet leuk: in een kinderkleding winkel in het hogere segment, als tiener. Vreselijke bazin die altijd riep: tijd is geld! Maar er was niks te doen, dus het was tijd uitzitten, niet mijn ding.
    Bijbaantje dat wel leuk was: in een verzorgingshuis in de zorg (dat mocht gewoon zonder diploma). Ik waste minimaal 12 mensen op een ochtend, was in het weekend daghoofd omdat er gewoon niemand anders was. Het was keihard werken, maar zo ontzettend leuk.
    De uitdaging van zoveel mogelijk mensen helpen tussen 7 en 12 en toch de goede zorg geven en hen een glimlach bezorgen.
    Het is de reden geweest dat ik altijd heb gezegd dat ik ooit de ouderenzorg weer in zou gaan. Niet in de directe zorg, maar wel aan de zijlijn.
    En dat is gelukt

owly, NiekeKris, Jo79 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    6.918
    452
    83
    Stom; als bijbaan in een heel sjiek restaurant als 16 jarige. Werd doodnerveus van al die kakkers daar. Na twee maanden weg gegaan

leuk: bij slagerij daarna echt tijd van m’n leven gehad daar zo gezellig was het altijd. daarna in de zorg en dat is ook leuk

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.602
    5.718
    113
    Vrouw
    Eigenlijk vond ik alles wel leuk…
    Tijdens middelbare/studie bij de AH op de kaas/noten afdeling, erg gezellig en het verdiende echt niet slecht.
    Ik had een vast oppas adres waar ik ook nachten bleef slapen. Leuke mensen en ruime betaling
    En ik had wat schoonmaak adresjes.
    Oh wel stom: werken in een pizzeria
    Hele nare eigenaar en z’n vrienden die vaak in die zaak (Leidsestraat) hingen waar ik me heel ongemakkelijk bij voelde. Maar het verdiende wel goed. Zeker met fooi er bij.

Een gerenommeerd callcenter, waar ik een collega ontmoette die nu, 30 jaar later, nog steeds een van m’n beste vriendinnen is.
    Een ander callcenter waar ik goed verdiende en aan het sparen was voor een verre reis.
    Nog een callcenter voor een half jaar, voordat ik weer een opleiding ging doen.
    Na die opleiding heb ik gewerkt bij een touroperator en daarna een reisbureau, ook leuk.
    Als tussen periode was ik een paar maanden intercedent bij een uitzendbureau

En toen begon ik aan mijn opleiding bij KLM en dat is ondertussen bijna 23 jaar geleden

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    12.565
    17.427
    113
    Vrouw
    Stom is een te groot woord maar sommige zaken bleken niets voor mij.
    Op de moment dat ik ze doe , doe ik ze alsof ik er van hou.

Ooit eens een vakantiewerk gedaan in een augurken fabriek.
    Ik ruik het nog en de potten hoor ik nog tegen elkaar kletteren :roflmao:

Poetshulp bij zorgvragers aan huis.
    Het sociale deel en helpen fantastisch maar laat mij toch maar zorgen voor de mens zelf ipv hun huishouden :D.

Deel Deze Pagina