Welke stoomreiniger hebben jullie voor de vloer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Stoffeltje, 25 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    goh, nooit nagedacht over dit soort dingen, maar heb wel een hond die het af en toe nodig vind om op het tapijt te piesen. Heb nu een wasbaar kleed, maar is neit ideaal, ik lees nu dat jullie het ook daarmee schoonmaken??? Mag ik vragen waar gebruik jullie hem nog meer voor?? (beetje de standaard opties zeg maar..)

2. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Dat zou fijn zijn, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.
    Is hij zo snel leeg dan? Die ik wil is met 1 liter reservoir. Ik vind die continu navulbare wel heel duur eigenlijk, heb de sc3000 gezien voor 140,-

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nergens voor nodig. Stekker eruit en dop er langzaam vanaf draaien. Stoom eruit laten en bijvullen. Is echt zo gebeurd. En zo snel gaat zo'n ding niet leeg. Ik zet hem op zn hoogst en doe de vloer beneden en boven en de keuken ermee...

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Vloer, deuren, ramen, stoffen meubels, stoom op knuffels en matras tegen mijten en luchtjes. Keuken en wc. Speelgoed. Tja, alles eigenlijk:p

5. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Weten jullie ook of je een stoomreiniger op een gelakte parketvloer kan gebruiken? Kan nergens op internet echt een duidelijk antwoord vinden. En maken ze veel lawaai?

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Parketvloer weet ik niet. Maar ze maken iig geen lawaai.

7. wonder111

wonder111 Actief lid

17 feb 2012
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoeveel doeken krijg je erbij? en wat is continu navulbaar? en moet je het steeds met water vullen?

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Wij hebben een karcher multi ding
    En zo'n stoomreiniger bij marskramer, was ook in de aanbieding toen. 30 sec wachten tot het warm is en hups! Het enige nadeel is het snoer, daar klooi ik nog n beetje mee.

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als je hond op t tapijt piest, gewoon schoonmaken met vloeibare groene zeep ofzo en dan witte peper op de plek strooien. Hard niesen en klaar! Mijn oude hond was het zo verleerd!
    Kleden kan je wel ns in de sneeuw leggen en daarna drogen. Maar ja, er is nu ff geen sneeuw :D

10. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Jippie, ik ga de Karcher 2500c bestellen, ben er over uit! Even kijken of ik genoeg geld heb op mijn rekening.
    Klopt het dat ik hem mag gebruiken en als hij dan niet bevalt dat ik hem mag terugsturen? Of mag die alleen ongebruikt terug? Wie weet dit?

11. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
  12. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

13. wonder111

wonder111 Actief lid

17 feb 2012
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
  14. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    1 doek voor de vloerwisser en 1 doekje voor zo'n handdingetje. Dat houdt niets over maar volgens mij kun je als je een beetje handig bent die dingen gewoon zelf maken van een oude handdoek. Is namelijk gewoon van badstof. Je kunt het reservoir afnemen en onder de kraan vullen maar je kunt het er ook gewoon op laten zitten en bijvoorbeeld met een fles of gietertje vullen.

Heb net even de kranen en het rvs in de badkamer gedaan. Dat ging prima maar volgens mij moet je het een paar keer doen om echt een goed resultaat te krijgen. De vloer wordt wel goed schoon maar ik heb wel nog strepen, nu heb ik op het net gelezen dat dit aan de resten schoonmaakmiddel ligt. Is dat bij jullie bijgetrokken?

Ga dadelijk de tegelvloer in de winkel nog even uitproberen. Ik laat nog even weten hoe dat gaat.

15. wonder111

wonder111 Actief lid

17 feb 2012
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    erg bedankt voor je reactie ;)

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Die van mij heeft geen afneembaar reservoir maar vul je gewoon met een kannetje.
    Hier inderdaad ook maar 2 doeken. 1 vloerdoek en 1 washandachtig ding met elastiek. Beide inderdaad makkelijk zelf te maken. Al vind ik dat vloerdoekje maar een vodje. Ook onhandig. Zo tussen die klipjes geklemd. Had nog doeken van de reinige van mn moeder liggen. Soort zak die je om de hele voet doet en met 2 klittebandjes vast. Veel handiger. Verschuifd niet en is hij vuil dan draai hem om.
    Doeken zijn ook als setje bij bouwmarkt te koop maar wel voor 13 euro... dan maak ik ze zelf wel.

Je moet de allereerste keren geen wonderen verwachten met een stoomreiniger. Echt vuile dingen krijg je met stoomreiniger ook niet altijd ineens weg. Iig niet de eerste keer. Hier een grote kalkplek op de vloer die ik met geen enkel spul weg kreeg. Heb er nu 3 x de stoomreiniger op gezet met het spuitstuk en nu vliegen de stukken kalk eraf.hier een novilon (soort zeil) met groef waar allemaal vuil in zat van de hond. Heb het zo'n 3x moeten doen voordat het helemaal schoon was. En nu doe ik het eens in de 3 dagen en die doek is elke keer ZWART:$
    Dat had ik echt niet met mn emmertje en dweil hoor....
    Kan nu zeggen dat vloer echt schoon word EN ik hoef niet meer te schrobben of kracht te zetten wat ik bij de dweil moest doen (en wat dus geen ene bal geholpen heeft).
    Schoonmaakmiddel laat inderdaad een laag achter op vloer en dergelijke die er eerst vanaf moeten. Vandaar dat het de eerste keren op de vloer strepen kan geven.
    Maar ik vind een geurtje af en toe wel lekker dus gooi ik wat allesreiniger op de grond of op de doek.

17. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb hem net in onze winkel geprobeerd maar ik denk niet dat je er veel aan hebt met een grove tegelvloer. Je krijgt met het hele kleine ronde borsteltje wel hardnekkige vlekken weg maar met die vloermond veeg je het vuil gewoon van links naar rechts. Wij doen de winkel vloer altijd met de schrobber(machine) en daarna met de waterzuiger. We vegen alleen eerst het grove vuil bij elkaar en doordat je hem met de waterzuiger doet hoef je hem niet eerst te stofzuigen. Je zuigt het vuile water op zodat het niet in de groeven blijft staan.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Met grove vloer schijnt wel te werken maar dan moet je er een dikke microvezeldoek om doen. Dat floddertje wat erbij zit dat werkt niet echt en komt niet in de groeven.

19. Ik heb er 1 van Montiss. Met een tapijtglijder, wel zo handig. Deze: CSM5714M. Echt wel handig, een stoommop. Vond het dweilen vroeger irritant nu valt dat mee ;)

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mag de die stoomreiniger ook op laminaat??

Deel Deze Pagina