Ergernis Post NL!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerbries, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Sjonge jonge, het is niet de eerste keer dat ik kwaad ben op Post NL! Krijg ik net een brief van een incassobureau binnen die al 15!! dagen geleden verstuurd is, of we over een rekening van 21 euro, 41 euro incassokosten willen betalen.

Het betreft een maandtermijn van pwn wat er doorheen geglipt is.
    Het is een klein bedrag, maar je zou op zijn minst toch wel een herinnering of aanmaning verwachten via de post zodat je een geheugensteuntje krijgt. Nou ook niet ontvangen dus! Terwijl ze volgens de telefoniste van pwn wel verstuurd zijn. :(

We krijgen wel vaker post heeel laat of gewoon niet. Zelfs al een overlijdensbericht te laat gehad. Het is dat we wisten wanneer de crematie was, anders hadden we die mooi gemist!:x

Ik ben gewoon boos, ben erg secuur met de financiën, en had van die 40 euro iets leuks kunnen doen. Tuurlijk had ik zelf moeten zien dat het niet afgeschreven was, maar daarom bestaat er dus zoiets als een herinnering.

Mag een incassobureau eigenlijk wel zoveel incassokosten berekenen? Vind het nogal wat. KWAAD :x

Meer meiden die slechte ervaring met post nl hebben?

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja, heel veel slechte ervaring. Ze hebben al veel kwijt gemaakt met onherstelbare schade en kosten.. of ja, ze WILLEN die kosten niet vergoeden want ze maken zich er altijd zo makkelijk vanaf ;)

3. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ik vraag me af of je de geleden schade kunt verhalen? Ik vind het echt een fout van post nl. Het incassobureau ook gebeld en die maken zich er ook makkelijk vanaf. De kosten zijn natuurlijk gemaakt, dat snap ik maar ik hou er niet van als wanbetaler aangetekend te worden. Bah, zo.. dat is eruit ;)

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik weet niet of je dat op een officiele manier kunt doen. PostNL houdt het vooralsnog op een "Onze excuses, we zullen ons best doen om dit soort situaties te voorkomen", en daar kun je het dan mee doen.

Zou er inderdaad ook niet blij mee zijn dat je opeens zo te boek staat als je altijd netjes alles betaalt. Ik vind het niet eerlijk dat je nu extra moet betalen omdat PostNL nooit normaal zijn werk uit kan voeren hoor.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou die 21 euro netjes aan het bedrijf (dus niet aan het incassoburo) betalen en zien wat er gebeurt. Ik heb zelf op een deurwaarderskantoor gewerkt en voor alleen de incassokosten gingen we echt niet procederen. De rechter wees dit nl. 9 van de 10x toch niet toe.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    op post.nl kan je het iig niet verhalen. Dat hebben er al veeeeeelen voor jou geprobeerd. Dat smoesje gebruikt natuurlijk iedereen om niet te hoeven te betalen. ( en hier bedoel ik niet mee dat je de boel flest of zo,geloof zo dat pist van hun regelmatig niet aan komt).
    hier belangrijke brief van het ziekenhuis die volgens secretaresse verstuurd is maar nooit gekregen. Stond ook info in die ik liever niet bij de buren wil hebben zeg maar;)

Maar goed, ik zou het bedrijf eens bellen waarvan je de betaling gemist hebt en het uitleggen. Bedoel, 1 betaling missen kan gebeuren. Maar als ik het goed begrijp hebben ze 1 herinnering gestuurd die niet aangekomen is en verder niets? Meestal sturen ze toch wel 2 a 3 herinneringen?
    Vind het apart als ze na 1 herinnering al een incasso bureau op je dak sturen...

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij hebben hetzelfde probleem gehad met de post. Na veel klagen heeft post nl een onderzoek ingesteld en achteraf kregen we een officiële excusesbrief van de regio manager. Met deze brief hebben we veel gemaakte incasso kosten terug kunnen vorderen maar het heeft wel een hele poos geduurd. Hopelijk komt er ook snel een oplossing voor jullie want ik weet precies wat je bedoeld met als wanbetaler in de boeken te gaan terwijl je dat absoluut niet bent.

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Daarom proberen wij alles zoveel mogelijk te digitaliseren, dus waar kan: de rekeningen online of via de mail. Scheelt een hoop gedoe met de post.

Wij hebben trouwens ook eens zoiets gehad, een rekening vergeten en de eerstvolgende die we kregen was met een verhoging van 20 euro! Gewone aanmaning hebben we nooit ontvangen terwijl deze wel verzonden was volgens het bedrijf. Na een mail naar het bedrijf werden de extra kosten kwijtgescholden.

9. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ik denk niet dat ik dat durf :) ben dan bang dat ik voor de rechter moet verschijnen of het water afgesloten wordt.

Die 21 euro heb ik wel betaald aan pwn, omdat ik dus ontdekte dat hij gestorneerd was. Het ging om het maandbedrag van februari, heb het eind april over gemaakt (dat is dan deels mijn fout omdat ik via internetbankieren eerder had kunnen zien dat het niet geïncasseerd was) en ontvang vandaag de brief die ook in die week verstuurd is.

Heb pwn gebeld en de mevrouw zei dat er een herinnering en aanmaning is verstuurd. Nou, beiden nooit gezien.

Het is geen wereldschokkend bedrag maar ik had het aan nuttigere dingen uit kunnen geven ;)

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Het zou mij niet verbazen als ik ook niet al mijn post krijg.
    Het is mij namelijk opgevallen dat ik al weken geen post ontvang op woensdag.
    Nu kan het natuurlijk dat dat een keer voorkomt...maar al weken niet, dat is toch best vreemd.

11. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ja dat was ons ook al opgevallen, op woensdag ook bijna nooit post. Misschien weer een interne bezuiniging? Zou me niets verbazen

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    voor een tijdje geleden had ik het erover met de buurvrouw. destijds had ik al twee weken nauwelijks post gekregen. op 2 brieven per week na.
    bleek dat de buurvrouw dat ook had.
    na navraag bleek het hele blok dit probleem te hebben.
    ineens ging het weer goed, maar 1,5 week geleden kwam ik thuis van het werk en lag er een enorme stapel post op de mat..... zo ook bij alle buren.
    sommige enveloppen gescheurd, gekreukeld en bij een aantal was het net lasof het nat was geweest.

als ik iets versturen moet dat niet digitaal kan, stuur ik het op in 3 voud. komt er altijd wel eentje aan, maar zelfs dat nog niet altijd.

nee hoor, ik ben klaar met die hele post.

13. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb het nooit gehad. ik krijg al mijn post heel netjes.

14. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik betaal nooit incasso kosten, niet dat t zo vaak voorkomt hoor! Maar je kan t incasso bureau vragen de bewijzen te sturen van de aanmaningen, die moeten ze kunnen geven.

En 41 euro over 21 is erg veel bijna 200% . Ze mogen maar een bepaald procent over t bedrag vragen dus dat klopt al niet

15. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ik heb op internet ingevuld en ze mogen over een bedrag van 21 euro maximaal 40 euro incassokosten vragen, is toch niet normaal?

16. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Heb hier ook al geregeld problemen gehad met de post.

Toen wij hier net kwamen wonen waren wij echte starters, dus we hadden nog geen idee wat we allemaal moesten regelen voor een eigen huis. Krijgen we na 2 maanden opeens een brief op de mat dat we binnen 3 werkdagen onze gas en electra geregeld moeten hebben omdat we anders afgesloten zouden worden (natuurlijk hadden we dat zelf al wel kunnen bedenken, maar dat is gewoon iets waar we helemaal niet bij nagedacht hadden).
    Gelukkig is die brief wel binnen gekomen, maar de 2 brieven die ze daarvoor al hadden gestuurd waren nooit op tijd binnen. De eerste is helemaal verdwenen, en de tweede brief is uiteindelijk een week of 3 later binnen gekomen. Dan hadden we dus mooi een probleem gehad.

En zo hebben we nog wel meer dingen gehad. Ben er best wel klaar mee, en eigenlijk bij alles probeer ik ervoor te zorgen dat het ook via mail binnen komt.

17. Minerva

Minerva Niet meer actief

Met betrekking tot het dikgedrukte gedeelte. Tja. Eigenlijk heb ik hier een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant is het jouw verantwoordelijkheid dat je het geld tijdig overmaakt. Ik vraag me dan ook af of je herinneringen en/of aanmaningen niet meer kunt zien als een "service van de zaak". Heel sneu natuurlijk dat je die herinnering niet hebt gehad, maar het is jouw zaak om de vinger aan de pols te houden wat betreft het betalen van rekeningen. Hier kan postnl natuurlijk niets aan doen ;)

Aan de andere kant heeft postnl de plicht om post (tijdig) te bezorgen en de andere gevallen die je noemt, zijn natuurlijk schandalig. Ik moet eerlijk zeggen dat wij hier niet zo gek veel klachten hebben m.b.t. de postbezorging, maar ik ben me er van bewust dat het niet overal vlekkeloos loopt.

Kortom: erg vervelend!

Wat betreft het onderstreepte gedeelte: ff googlen op "Rapport Voorwerk II". Daar staan percentages in die een incassobureau mag hanteren bij het berekenen van de incassokosten :)

Succes!

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Was getekend Joycey:

Geachte heer/mevrouw,

Dit is de tweede klacht die ik verstuur in een jaar tijd. Verleden jaar begon het met een brief van een vriend van mij (waarvan ik zeker weet dat hij hem verstuurd heeft) die nooit is aangekomen (ik wacht nog steeds). Een brief van het waterschapsbedrijf... Brieven van de gemeente en uiteindelijk heb ik een klacht ingediend na het weer niet verkrijgen van een uitnodiging voor een bruiloft. Vervolgens werd mijn klacht gehoord en niet lang daarna kreeg ik de uitnodiging als nog met daarop een opmerking van de postbode (of één of andere smartass) dat de postcode niet geheel correct was. Oké, in dat geval had PostNL dan gelijk - er waren inderdaad 2 cijfers omgedraaid, maar momenteel heb ik nu al zo'n vier weken nauwelijks post gekregen en ik vertrouw het niet. Ik verwacht nog steeds post van mijn zus. Ik hoop dat dat wel een keer bezorgd wordt! Mijn afsprakenbrief van het ziekenhuis -> weer NIET bezorgd. Een persoon die wacht op een orgaandonor kan wel doodgaan door jullie nalatigheid.

Ik ben 27 weken zwanger en mijn zwangerschapscursus van het GGD zou deze week beginnen. Drie weken voor aanvang cursus zou ik een uitnodiging per post krijgen. Deze heb ik nog steeds niet gekregen dus ik heb contact met de GGD opgenomen. Vervolgens kreeg ik te horen dat mijn cursus - waarvoor ik allang en breed betaald heb - morgenavond begint en dat zij mij VIER weken geleden een uitnodiging per post hebben verzonden. Deze heb ik dus WEER niet ontvangen. Ik vraag mij af waar jullie mee bezig zijn. Ik word er boos van! Moet ik nou achter ieder dingetje aan gaan? Kunnen jullie die postbode/postsorteerder of wie er ook voor verantwoordelijk is niet een schop geven of preventief postnataal aborteren ofzo?

De uitnodiging wordt overigens opnieuw verstuurd, dus mocht hij morgen/overmorgen binnen komen - gelieve geen opmerkingen op de envelop te schrijven dat hij verlaat is, want dit is een nieuwe versie. Mijn excuses voor mijn negatieve toonzetting, maar ik word echt boos op PostNL. Wanneer ik straks een rekening niet krijg en ik uiteindelijk incassokosten moet betalen, ga ik deze ook verhalen op PostNL. Jullie hebben 1 taak en dat is de post in goede banen leiden tussen verzender en ontvanger. Ik begrijp dat dit logistiek ongetwijfeld lastig is, maar ik heb op jullie site gelezen dat het bedrijf is ontstaan in 1799. Je zou er toch inmiddels stilstaand er vanuit kunnen gaan dat jullie het inmiddels in 2013 na twee honderd en veertien jaar het proces zo langzamerhand wel onder de knie hebben gekregen! Ik WIL mijn post en ik hou jullie persoonlijk verantwoordelijk wanneer het mis gaat!!!!!!!!! Al ruim een maand dus, nauwelijks post, terwijl ik gewoon weet dat hij er moet zijn. Schandalig!

Met niet-zo'n-vriendelijke-groet,

Zij-die-zonder-post-zit

19. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Een gedeelte van onze geboortekaartjes zijn niet of pas na 4 weken overgekomen. We hebben er boze reacties op gehad. Sommige mensen geloven niet dat we ze echt een kaart hebben gestuurd.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dienen jullie allemaal wel een klacht in???? Ik doe dat bij ieder poststuk waarvan ik 100% zeker weet dat het ontbreekt. Even lekker die frustratie eruit knallen hun kant op.

Deel Deze Pagina