Welke stoomreiniger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje93, 23 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ben benieuwd wat je ervaring zal zijn! :)

2. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.375
    113

Sorry... en als je via kieskeurig vergelijkt? Karcher zitten wel wieltjes onder, dat heeft b&d niet. Wij hebben karcher een jaar of 5 gehad. Merkte dat het wisselen van mondstukken na verloop van Tijd niet meer wilde. Veel kracht moeten zetten in armen en zoveel kracht heb ik noet. Daarnaast droogt b&d makkelijker op omdat stand een stuk lager kan dan karcher. Maar inmiddels zijn er vast ook nieuwe van karcher oo de markt of had ik misschien een maandag morgen model.
    Ik gebruik het Mn om te dweilen en de bank de stomen, in die dingen en gebruiksgemak wint de b&d het voor mij

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik laat het wel even weten!
    Dat had ik ook, die onderdelen die niet meer los of vast wilden, heel irritant. Ik heb vandaag nog een laatste poging gedaan door ze in azijnwater te leggen om te kijken of het aan kalk lag, maar dat mocht niet zoveel baten. Maar ook de mijne heb ik al zeker 5 jaar gehad, dus op zich ook geen ramp om nu iets nieuws te gaan proberen.

4. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.375
    113
    Toch raar want t is gewoon plastic../

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Zeker raar. En zonde ook, want het apparaat werkt eigenlijk nog goed. Maar zonder die onderdelen, kan ik er verder niks mee.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dat heb ik dus helemaal niet dat met die onderdelen die niet meer willen en de mijne is ouder. Maar misschien gebruik ik hem gewoon te weinig om hem te verslijten, ik moet echt wat meer poetsen eigenlijk :oops:

7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb de 17 in 1 black and decker. Hele fijne stoomreiniger!!

8. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Ik heb de Kärcher SC3 en vind het een prima machine. Hij is snel warm, kan tussendoor bijgevuld worden en voor mijn gevoel helemaal niet log.

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Nou, ik heb hem binnen en even het dweilen en de stoomhandschoen uitgeprobeerd.

Dweilen gaat prima. Erg prettig dat hij meteen gebruiksklaar is. Nadeel tov de karcher is dat ik er minder goed mee onder de bank kom. Verder is hij heel wendbaar, maar werkt wel ietsje zwaarder dan de karcher. Voordeel van deze vind ik dat alleen het snoer in de weg hangt en bij de karcher moest ik ook op het apparaat en de slang van de dweil letten.

De stoomhandschoen is echt fantastisch. Ik heb net even mijn keuken gedaan (buitenkant kastjes) en dat werkte zo snel en fijn. Na afloop wel even droog gewreven, maar ik was in 10 minuutjes klaar. Normaal ga ik in de weer met doekjes en allesreiniger, en tussen door doekjes uitspoelen etc. Dus hier ben ik echt heel blij mee.
    Ik denk dat dit in de badkamer ook heel fijn gaat zijn.

Dus bij dweilen was het niet per se een verbetering op de karcher (allebei voor- en nadelen), maar qua wat simpeler poetswerk, denk ik dat ik deze veel fijner vind. Veel handzamer ook doordat je het stoomapparaat zelf makkelijk los kan koppelen. Ik denk dat ik hem er daardoor veel sneller bij ga pakken en dat zal ook weer schoonmaakmiddelen schelen :D

Ysabella vindt dit leuk.
  10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Thnx voor de tips!
    Heb besloten om voor de black & decker te gaan.
    Gisteren gelijk even uigetest op een klein stukje in de badkamer.
    Niet nagespoeld. En paar uur later zag ik dat de halve muur wit was uitgeslagen door de voegen. :eek:
    Kalk? Of stukjes voeg wat los laat?
    Herkent iemand dit?

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Oh jee, dat klinkt niet best...
    Ik heb gisteren de hele badkamer gedaan met mijn nieuwe black & decker en nergens last van. Ook niet voorheen met de karcher overigens. In het badgedeelte wel nagespoeld, de overige muren niet nagespoeld.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hmm.
    Voegen zijn wel stralend wit geworden trouwens :roflmao:

Als ik er vandaag aan toe kom, ga ik nog wel een stukje uittesten.

Deel Deze Pagina