Welke striae crème?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sayenna, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dit hoeft inderdaad niet perse zo te zijn. Ik heb er ook aanleg voor en tot nu toe nog niets gezien. Smeer iedere dag 2x met Bio Oil. Of het daar door komt of pure mazzel, I don't know...

2. Within

Within Niet meer actief

Sowieso, lekker even een momentje voor jezelf met je buik ^^ die krijgt zoveel te verduren, die verdiend wel wat extra aandacht :) ik vind het heerlijk! En komt die striae toch.. So be it. Ik heb een kind gedragen!

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Dat klopt maar deels wat je zegt.
    Als je ze krijgt dan krijg je ze inderdaad, wil niet zeggen dat de mate waarin je ze krijgt net zo erg is als wanneer je niet zou smeren..
    Wat je smeert is verder niet zo belangrijk, als je maar smeert. Dit kan dus ene goedkope voedende bodylotion zijn of een duur speciaal voor straie gemaakt olietje. Het gaat erom dat je je huid zo soepel mogelijk houdt om de schade te beperken.

4. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder vertelde mij dat niet zozeer de creme maar meer de masserende bewegingen verschil maken (ik geloof om het bindweefsel zo soepel te houden). Ik doe dat zelf met pure kokosolie (te koop bij bijvoorbeeld Erika of de Tuinen). Je moet dan ook niet aaien maar de huid wel een beetje stevig masseren, zoals bij een massage dus eigenlijk. Zoek in ieder geval een olie of boter die de bovenste huidlaag kan penetreren, zoals een natuurlijke olie (olijf- zonnebloem-, kokosolie) of bijvoorbeeld cacaoboter. Ik geloof dat de meeste creme's en lotions vooral oppervlakkig werken dus dat zal dan, mijns inziens, niet veel kunnen doen aan de scheuringen onder het huidoppervlak.

5. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de etos mama creme :)

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb bio oil, dat gebruikte ik eerst al voor een groot litteken op m'n been en het houdt het wel soepel, m'n moeder heeft helemaal geen striae maar ik heb nu zoiets van baadt het niet schaad het niet dus 2x per dag lekker met bio oil smeren.

Moet wel zeggen dat als ik het vergeet m'n boobs heel erg gaan jeuken dus voor m'n gevoel helpt het in ieder geval:p.

7. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Hier ook de etos mama creme, tot aan de bevalling mooi geen striae... Totdat ik na de bevalling eens in de spiegel ging kijken, goeiemorgen.. overal onderaan de buik van die vieze donkerpaarse strepen.. grrr.. fijn dan. Toch nog striae gekregen tijdens de bevalling

8. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik vind zwangerschapsolie van weleda heerlijk!!
    Mijn moeder heeft last gehad van striae en ik tot nu toe nog helemaal niks. Dat kan best gewoon mazzel zijn.

Maar het is hele fijne olie en ik denk dat het stevig in masseren ook best goed is.
    Daarnaast helpt die olie ook fijn tegen jeuk of branderig gevoel (mijn hele lichaam ging op een gegeven moment jeuken van de hormonen)
    Dus ik zweer er bij:) en je doet best lang met een flesje (zo'n vier maanden terwijl ik me elke dag insmeer!)

9. Sayenna

Sayenna Actief lid

13 mrt 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey iedereen,

bedankt voor de reacties.. Ik ben gegaan voor weleda.. Die ruikt e het heerlijk!! En hij smeert / masseert ontzettend fijn!

Of t werkt weet ik niet, maar het is t proberen waard!

Gr. Sayenna

10. wonderfull

26 mei 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb op tv gezien bij doctor ozz en dr. Phil dat pindakaas met plantaardige olie heel goed schijnt te helpen. Ook bij oude striae
    Ik vind het zelf ook raar, maar ik ga het zelf wel uitproberen als ik striae begin te krijgen.

11. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb ook gesmeerd met bio-oil, weleda en bepanthen en niks heeft geholpen hoor heb serieus vanaf week 25 elke dag 3x ingesmeerd en daarvoor van week4 2x per dag... Als je er aanleg voor hebt krijg je het toch wel .. Het heeft hier trouwens ook niet gezorgd dat t minder werd want heb echt heel wat strepen:)

12. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Weleda zwangerschapolie.... hele fijne olie en ruikt erg lekker!

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    ik heb ook een paar weken gesmeer, ben er inmiddels al bijna 10 weken mee gestopt en nog niks te zien :D

14. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    Ik smeer voor mijn eigen gemoedsrust 's ochtends BioOil en 's avonds Bepanthen.... Baad het niet dan schaad het niet...:)

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Die striae cremes zijn allemal commercieële onzin.
    De laag in je huid die scheurt daar komt dat cremetje niet bij hoor.
    Hoe jonger je bent, hoe strakker je velletje is, dus meer kans op striae.

16. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ik gebruik bio oil. Baat het niet schaat het niet!

17. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Wat ik heb begrepen maakt het niet uit welke creme het is. Als hij maar vochtinbrengend is en je huid soepel houdt. Ook veel water drinken schijnt te helpen om de vochtbalans in je huid op peil te houden. Van mijn zus kreeg ik de tip om te smeren met een natuurlijke bodybutter/souflé op basis van 100%natuurlijke cocosolie. Dit kun je heel makkelijk zelf maken. Heel veel cremes trekken namelijk niet in maar blijven op de huid liggen. Cocosolie trekt direct in. Somige mensen gebruiken het ook zo uit de pot, maar dan is het zo hard. Dus even wat in een kommetje doen en mixen totdat het zacht wordt.

18. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Het maakt werkelijk niet uit waarmee je smeert. Of dat nou zwitsal, bio-oil, vaseline of roomboter is (om maar wat te noemen):D.
    De laag in je huid die scheurt en waardoor die striemen ontstaan, bereik je niet met een creme, die laag ligt namelijk onder je opperhuid.
    Het is een kwestie van aanleg en mazzel/pech hebben of je ze krijgt of niet. Sommige vrouwen blijven hun hele zwangerschap 'streeploos' en schieten vlak voor de bevalling ineens vol met striemen.

Maar bekijk het van de positieve kant: Je kunt in elk geval zeggen "I earned my stripes!"
    En ach, tijgerprint is toch weer in, of niet? :cool:

19. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Meiden,

Ik gebruik bio oil 2x per dag en helpt goed, ik heb ook heel erg veel aanleg voor striae en mn tweelingzusje is nu zwanger van de 4e (ik van 1e) en als je haar buik ziet :0 dan denk ik ooooowwww nee dat wil ik niet hihi :p ik smeer me dus een ongeluk met dat en zelfs de bestaande striae wordt er minder door dus ik blijf dat goed gebruiken dagelijks!

Succes!! ;)

20. Kiiimberleey

26 feb 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik smeer nu van weleda zwangerschaps olie, al vanaf 4 weken nog 1 x dag,
    En moet zeggen dan mijn striae op mijn borsten en heupen van vroeger toen in best snel dik werd in mijn puberteit nu echt 10x minder zijn, nu vielen ze al minder op omdat ik 20 kg kwijt was maar ze worden wel lichter....
    Ik hoop echt dat mijn buikspieren en me huid soepel zijn en er geen last an gaat krijgen.....
    Mijn platje mooie buikje was mijn trots hihih

Deel Deze Pagina