Nooit iets gebruikt heb wel veel striae door vele vruchtwater , maar heb weleens gelezen dat je het eigenlijk niet kunt voorkomen ligt inderdaad aan je bindweefsel
Smeren werkt inderdaad niet. Ik heb de vorige keer in het begin gesmeerd, omdat het in de etos-doos zat. Maar in het laatste trimester was het op, en ben ik gestopt met smeren. Geen streepje striae gehad Nu bij de 2e zwangerschap heb ik nog helemaal niet gesmeerd en ben het ook niet van plan. En ondanks mijn grote buik, opnieuw (nog) geen striae. Hopelijk blijft het zo, het is geluk hebben.
Bio oil en mamacreme van de etos. Begon rond de 5maanden ervoor was nog geen buikje te bekennen. Hopelijk werkt het deze zwangerschap weer
Bij de eerste met 18 weken begonnen, eerst met creme van de kruidvat (vond ik stinken), daarna met Weleda en Zwitsal geprobeerd (zelfde verhaal, ik kon echt nergens tegen qua lucht). Tot slot op advies van drogist bij Biotherm Biovergetures Stretchmark Prevention Gel-Crème uitgekomen. Enorm duur, maar een heerlijke creme. En die gebruik ik nu bij de tweede zwangerschap weer, vanaf 15w. Eigenlijk wanneer je buik begint te groeien. Ohja, en geen enkele streep te zien tot nu toe (bij de 1e ook niet)!
Geen striae creme Zonde van je geld. Ik doe wel gewoon hele lekkere bodylotion over me lichaam smeren na het douche als ik daar zin in heb. gewoon omdat het kan en ik dat voor me zwangerschap ook al deed . oja en als ik echt last zou krijgen van een te strakke huid rond me buik dan ga ik lekker zwitzal baby olie smeren ruikt lekker en door de olie zal het wel iets versoepelen maar niet zo erg dat je de striae ermee weg kunt krijgen :O
Ik gebruik bio-oil. Vind het lekker aanvoelen de huid is wat zachter. Wat betreft erfelijkheid mijn moeder heeft er nooit last van gehad nou hier wel hoor! Gelukkig niet op mijn buik maar wel omtzettend op mijn borsten en bovenbenen. Straks als alles weer redelijk normaal is maar bezig gaan met opknappen.
Ik gebruik de buikbalsem van zwitsal. Gewoon omdat ik dat fijn vind, maar niet om striae te voorkomen. Dat helpt nl geen bal. Striae is iets wat in je onderhuidse bindweefsel laag ontstaat. Ook al smeer je iedere dag een tube leeg op je buik, dan nog heb je kans om striae te krijgen. Dat verschilt gewoon van persoon tot persoon en in welk tempo je buik groter wordt. In feite ontstaat het wanneer je in korte tijd een enorme groeispurt doormaakt. Verder is het natuurlijk wel gewoon lekker om iets op je buik te smeren omdat de huid uiteraard ook veel te verduren heeft. Succes
Ik heb ook begrepen dat het niet werkt, of dat het het niet per se zal tegenhouden. Je smeert van buitenaf, maar het scheurt van binnen uit. Maar goed, sowieso is smeren niet slecht ofzo. Ik kies denk ik gewoon voor dove body milk (ruikt lekker en smeert makkelijk).
Ik gebruik Zwitsal buikbalsem, of die van Etos eigen merk. Ze zeggen inderdaad dat het grotendeels niet te voorkomen is. Als je het krijgt, krijg je het.. maar alle beetjes helpen toch?
Ik heb bio oil en braaf begonnen met smeren toen ik 12 weken zwanger was. Eerlijk gezegd smeer ik nu nog maar heel weinig. Alleen als ik een beetje jeuk heb.
Ik gebruik altijd als ik ga douche gewoon nivea bodylotion voor onder de douche! Zo heerlijk spul! Maar die gebruikte ik al voor mijn zwangerschap. Wordt je huid lekker soepel en zacht van. En als mijn huid wat droger is of strakker staat smeer ik met buikbalsem wat in de etos dozen enzo zit. Ik smeer niet vanwege de straie want die krijg je of krijg je niet. Ik heb ze ook niet.