Vooral dit laatste. Ik heb me ook helemaal kapot gesmeerd en toen was ik 36 weken en bhem!! Traan gelaten bij de eerste streep, nu ben ik er aan gewend en vind ik het niet zo erg (terwijl mijn hele onderkant van mijn buik er onder zit). Oh mijn zus en moeder hebben geen streep.. mijn buik begon opeens snel te groeien en heb tot bijna 41ste week gelopen (zus enkel tot 2x 37 weken) Smeren heb ik vooral op het laatst veel gedaan,vaak wel tien keer per dag. Inderdaad voor de jeuk hahaha
Ja precies. Dus veel water drinken helpt beter dan smeren Een jonge huid scheurt eerder, iemand met een platte buik ipv al een uitgerekte huid zal het ook eerder krijgen, opeens een snelle groei en genetische aanleg zijn allemaal factoren. Kijk maar naar bodybuilders of tieners, die hebben vaak ook striemen.
Smeren helpt idd helemaal niet tegen striemen je krijgt ze of je krijgt ze niet. Ik smeerde bij de oudste alleen baby olie. Als ik niets gebruikte voelde ik ze er echt in schieten. Dus ondanks mijn huid goed vet en soepel houden zit mijn buik er toch echt helemaal onder. Na een tijdje worden ze lichter van kleur
Ik had t trouwens met 12 weken al. De verloskundige zei: ook kijk, debaby is op je buik aan het tekenen. Dat verzachtte een beetje
Er is niets dat helpt, helaas. Ik was niet slank, dronk veel water, niet echt heel jong meer, heb vanaf dat mijn buik begon te groeien 2-3x per dag gesmeerd en toch zit ik er helemaal onder. De gynaecoloog vroeg zelfs:'uhh, is dat van nu?'. Ik heb er een prachtig meisje voor terug gekregen, maar baal er wel heel erg van.
Wat werkt? Euhhhhh helemaal niks. Je krijgt ze of je krijgt ze niet, daar is geen touw aan vast te knopen.
Ik vind de mamacreme van Etos zo fijn! Deze verkoelt de buik en dat vond ik bij mijn vorige zwangerschap heerlijk voor het slapen gaan. Nu nog niet begonnen met smeren...
Ik gebruik biologische sheabutter (https://www.olijfoliezeep.nl/c-3481957/verzorgende-shea-butter/). Ik smeer uit principe geen olies en lotions die vol chemische dingen zitten, voor mij alleen puur natuur en zeker nu ik zwanger ben. Ik ben helemaal dol op die sheabutter, hij smeert heerlijk en is zacht op de huid. Je kunt het ook gebruiken om kleine wondjes mee te behandelen en brandwondjes.
Ik denk ook dat niks helpt, het is gewoon genetisch bepaald. Ik ben nu 38 weken, heb misschien 10 keer in m'n hele zwangerschap wat zalf op m'n buik gesmeerd (van de etos die ergens gratis bij zat), en heb helemaal nergens last van. Geen enkel streepje. Ik heb denk ik gewoon mazzel.
Ik raad Amandelolie en Shea Butter. Weet niet of het aan de producten lag, maar ik gelukkig geen striemen gekregen!