Wel/niet reageren op woningen in wijk Hatert (Nijmegen)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamia, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraagje aan de meiden die bekend zijn met de wijk Hatert in Nijmegen. Wij zijn namelijk op zoek naar een sociale huurwoning in Nijmegen/omgeving & kregen via via te horen dat we beter de wijk Hatert in Nijmegen konden vermijden. Het blijkt een probleemwijk te zijn?
    Wie kan mij hier meer over vertellen? Van Google word ik niet wijzer ;)

2. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    Hoi hoi
    ik ken deze wijk in Nijmegen niet maar ik wil je even een voorbeeld geven van onze situatie een jaar geleden.

Wij wonen in Hengelo Overijssel. En hebben 3 jaar geleden via urgentie een woning in een probleem wijk toegewezen gekregen. Het was een flatje leuk om Max 3 jaar te gaan wonen. We wisten dat die buurt heel slecht bekend stond om de problemen. Drugs incidenten en vroeger ook pedofielen gewoond zelf die Martijn heeft n lange tijd in die wijk gewoond (van die pedofiel site).

Toch hebben wij besloten het huis aan te nemen omdat wij op dat moment wisten dat We niets beters zouden krijgen en wij hadden zoiets het gaat om je huis van binnen en niet van buiten zolang je er niet al te veel last van hebt.

Uiteindelijk hebben wij amper van de problemen in de wijk gemerkt We zaten op de meest gunstigste plek van de wijk bleek. Ma nu na 3 jaar zijn We toch heel erg blij dat We er weg zijn maar dit was meer om het huis dan om de wijk. Van het huis werden We letterlijk ziek. Vocht schimmel alles.

Ik zou gewoon gaan kijken bij het huis en aan de buren vragen hoe erg het momenteel is en vanuit die verhalen je keuze maken.

3. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik kom uit Nijmegen en kan je het niet héél erg aanraden..
    Er zit een bepaald soort 'type' mensen waar je liever niet tussen wilt wonen met je gezin:)

Althans, ik niet.

Mocht je meer willen weten mag je een pb sturen.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou hem ook mijden. Als je het zeker wil weten zou ik op een zonnige dag even door de wijk rijden en in de buurt van het huis kijken

5. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Weet niet of je de mogelijkheid hebt maar loop eens door de straat /wijk op verschillende tijdstippen, dan proef je meteen de sfeer.

Ik heb jaren in tokkie ons kent ons wijk gewoond hartstikke vriendelijk en gezellig. Geen last van ze gehad, mede omdat ik weinig thuis was ivm werk. Als ze hele dag op je lip zitten is anders natuurlijk.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Ik heb een tijd in nijmegen gewerkt, en mijn (in nijmegen wonende) collega's waren het er allemaal over eens dat het is niet het "beste" stuk nijmegen is, maar om het voor jezelf te beoordelen kun je inderdaad het beste gaan kijken. Wat voor mij niet aantrekkelijk zou zijn, kan jou niets uitmaken...
    De reden waarom jullie willen verhuizen weet ik natuurlijk niet, en ook niet of je bekend bent in de regio of daar werkt, maar mocht dat zo zijn zou ik ook eerder een andere wijk (lindenholt is ook nog redelijk multiculti maar wel een mix met veel gezinnen) of misschien kijken naar een gemeente in de omgeving van nijmegen (wijchen, beuningen malden)

7. penseel

penseel Niet meer actief

Woon in de slechtste wijk van heel Delft. En nergens last van.

Een wijk heeft de naam maar of het zo is kun jij alleen beoordelen door er te gaan kijken. Proef idd de sfeer.

8. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    tnx for the tips meiden! Nijmegen is op het moment een eindje rijden vanuit hier.. Ik kom er weleens. Zal dan proberen er idd even heen te gaan dan ;)

9. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Ik zou het inderdaad niet snel doen, hatert..

10. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Ik woon in Hatert, maar dan in de Edelstenenbuurt. Dit is een stukje van Hatert dat hartstikke leuk is. Veel groen, ruim opgezet, leuke mensen.
    Aan de overkant van de Hatertseweg zit "de rest" en ja, daar voel ik me ook niet altijd op mijn gemak. Maar ik zou dus niet direct de hele wijk afschrijven.

Stuur maar een pm als je meer wilt weten :)

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ligt er aan waar in Hatert, er zijn ook prima straten bij hoor! Gewoon eens een kijkje gaan nemen!!!

12. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm dan moet ik idd kijken waar in hatert ik wel moet wezen en welke straten ik moet mijden ;)

Weten jullie toevallig ook de straat namen?

13. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ik werk in hatert. Het ligt inderdaad echt aan de straten waar je komt. Ik zou dan zelf gaan voor de edelstenenbuurt. Daar woont jong en oud door elkaar (en volgens mij is het daar prima)

14. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Ik heb in hezeveld en wolfskuil gewoond, zijn ook niet de mooiste wijken, maar ik had nergens last van. Het ligt er naar net aan wat je wel en niet wilt. Bij mij ligt de grens zo ongeveer bij: 'met keiharde stampmuziek in je voortuin zitten en je scooter poetsen. In blote bassie met trainingsbroek, witte sokken en badslippers. En maar schreeuwen naar iedere vrouw die voorbij komt.' Maar dat gezellige ons kent ons spreekt me wel aan. :)

Ik heb ook op een flatje gewoond (andere plaats) helemaal niet zo'n slechte buurt. Maar wel een alcoholist en een psychoot in mijn rijtje, daar ben ik vaker angstig geweest en meer overlast van gehad. Kortom het is maar net wie je treft.

15. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hatert zou niet mijn voorkeur hebben.

Ik zat op de basisschool in een nette dorpje in de omgeving van Nijmegen, toen ik naar de middelbare ging kwam ik in Hatert terecht.
    Ik vond het verschrikkelijk ik voelde mij zowat de enigste Nederlander op school, ik heb trouwens niks tegen buitenlanders hoor maar het voelde op een of andere manier gewoon niet prettig.

Buiten Hatert zijn er trouwens nog veel meer wijken waar ik absoluut niet zou willen wonen in Nijmegen bijv. Dukenburg geeft mij het zelfde gevoel en in het Waterkwartier schijnt ook aardig wat uitschot te zitten.

Voor de degelijke wijken betaal je natuurlijk wel een stuk meer, is het geen optie om in een omliggende dorpje te kijken?

16. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    Ik denk dat je overal in elke buurt wel mindere en betere stukken hebt zitten, zelf kom ik uit de wolfskuil en nooit problemen gehad daar.. Het is vaak ook wel hoe je er zelf mee omgaat denk ik? Nu wonen we in dukenburg en wonen heerlijk rustig hier.. Ik zou idd ook gewoon gaan kijken en dan voel je vanzelf aan of je het wat vindt.. Ga een keer op een mooie zondagmiddag dan kan je gelijk zien wat er allemaal voor in de tuinen zit ;) succes met je keus!

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

sowieso gaan kijken in een buurt waar je misschien Wilt gaan wonen. Ga er naar de supermarkt, loop een rondje.
    al is het 1000 km rijden, lijkt mij dat je die beslissing niet neemt op papier.

18. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties meiden :)

Als we in aanmerking komen voor een woning, moeten we zowiezo langs voor een bezichtiging & gelukkig kunnen we de woning nog altijd weigeren :)

Ik zal eens langs gaan als ik weer eens in Nijmegen ben ;)

Deel Deze Pagina