Hallo allemaal, Wie heeft voor mij de gouden tip? Mijn dochter van 6 heeft sinds vorig jaar zomer oorbelletjes. Ze wil graag van oorbellen veranderen dus heeft mama leuke oorbellen gekocht. Alleen hebben we nu 2 andere oorbellen geprobeerd en het lukt niet om die er doorheen te krijgen waardoor mijn dochter het ook eng vindt (o.a. ringetjes van lucardi en die zijn echt een stuk dikker) Haar schietoorbellen krijg ik er dan wel weer makkelijk terug in. Ik zag ook dat die in een soort puntje lopen. Zal wel zijn omdat dit schietoorbellen zijn. Wat kan ik doen? Voorlopig een setje schietoorbellen erbij halen? Of weten jullie een winkel waar ze dunne oorbellen verkopen?
Ringetje loopt krom daarom zou het moeilijk kunnen gaan. En je weet nu hoe dik het is dus zou je de zelfde dikte er in moeten krijgen. Of zit er nog een bolletje? In het gaatje heb je al eens gevoeld hoe ze zijn zonder oorbellen.? Hier lukt het makkelijk wat ik doe is alleen de oorbel er in en niet de lel vastpakken. Dus puur de oorbel zijn werk laten doen.
Ik vind bij mezelf ringetjes erin doen ook moeilijk, omdat het er in een bocht ingaat. Schietoorbellen zijn naar mijn idee dikker dan gewone knopjes. Wij hebben bij mijn dochter na een half jaar dus gewone zilveren oorknopjes (gewoon bij de juwelier gekocht) ingedaan. Maar hier vindt mijn dochter het na 1 jaar ook nog steeds eng als we ze indoen. Het is net alsof er nog geen mooi weggetje is gebaand en het dus nog moeite kost om het erin te doen. Sterkte!
Hier wel een wat oudere dochter (11). Na zes weken hebben we oorbellen gewisseld, inderdaad ook naar ringetjes. Die gingen best lastig inderdaad. Daarna hebben we er wat dikkere stekertjes in gedaan en die gewoon weer een paar weken laten zitten. Gisteren toevallig weer gewisseld en het lijkt of het gaatje nu wat groter is door die dikkere stekers. Ik zou je dus aanraden om eerst te wisselen met dikkere stekers en die dan weer een paar weken te laten zitten zodat het gaatje een beetje oprekt. Daarna zou je ringetjes kunnen proberen, maar die gaan gewoon wat lastiger... Succes!